Waterafstotend/waterdicht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-01 20:22

Hoi, zo; gisteren net terug gekomen van 3 weken vakantie in Turkije, heerlijk was dat!!!
Kom je hier terug, gelijk 15 graden kouder!!!!!!gelijk verkouden dus, maar oke. Ik kon gisteren weer heerlijk naar Mirage, die had ik wel gemist (net als m'n katten!!) Nu was ze door iemand anders verzorgt en ik zag vandaag dus dat ze best al wel wat in d'r haar gaat komen, dus ja, de dekens gaan weer komen he. Nu moet ik als ik naar de vereniging moet (bijna dagelijks om daar in de binnenbak te kunnen rijden) zo'n 5/6 minuten lopen, en dus zit ik te denken aan een deken die gelijk waterdicht is, zodat ik die ff om kan gooien op weg naar de vereniging, blijft zij tenminste droog. Nu zijn er wel echte dikke winterdekens die waterdicht zijn of hele dure (rambo etc), maar ik wil niet in de herfst al een hele dikke opdoen. Nu zie ik ook een soort van zomer/lente/herfst dekentje die waterafstotend zijn....maar ja, heeft iemand daar ervaring mee???? Blijft het paard dan ook droog bij echt een flinke bui of alleen bij motregen ofzo??? Dus; wie heeft er ervaring met een waterafstotende deken????
Een andere optie is ook om "gewone" dekens te kopen en bijvoorbeeld echt voor de regen alleen zo'n soort regen"jas" Wie heeft die???
Kortom; ervaringen gevraagd!!!!!

Groetjes,
Ingrid

_________________
paardenmensen hebben de hemel op aarde, maar als zij sterven valt er niets te erven....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MirageGidran op 2001-09-16 21:24 ]</font>


corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 20:31

Misschien kun je kijken voor een dun regendekentje voor de herfst en als het kouder wordt doe je er gewoon een onderdeken onder, maar dan moet de regendeken wel goed waterdicht zijn, dit weten ze vast wel in de winkel.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 22:03

Mijn ervaring is dat waterafstotend betekent dat je paard waarschijnlijk wel droog blijft als er per ongeluk eens een buitje valt, maar dat je, als je paard dag en nacht buiten staat, toch echt een waterdichte moet hebben omdat waterafstotend dan niet meer genoeg is!
Ik heb zelf ook een rambo gehad, en die was super waterdicht. Wel een investering, maar super slijtvast en waterdicht.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 22:37

Bij de divoza een mooie dunne voor fl. 99.95. Dez eheb ik pasgeleden gekocht voor Leys en hij gaat prima ook in het weiland.

Kijk maar eens op http://www.divoza.nl en dan bij de regendekens.

Succes.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 22:39

Ik heb een lichtgevende deken voor als ik naar buiten ga. Is maar een heel dun dekentje Net een regajas. Val je gelijk goed op. Die is meteen waterdicht. dat gaat dus prima..
ik heb hem besteld bij mijn ruitersportzaak

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 07:12

Zo'n lichtgevende zou ik ook doen, die is waterdicht geloof ik. Hou wel rekening met als je in de winter wanneer het vriest er een (wollen bijv.) uitrijdeken onder wil doen? Dat je dan dus een redelijk ruime lichtgevende koopt.
Of dan alleen een winterdeken er over, hoe zouden jullie dat doen?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 07:44

Hoi , is Mirage al gewend aan haar nieuwe stal???

Voor die deken, zou ik ook gaan voor een waterdichte uitstapdeken met reflectie strepen. Volgens mij heeft Van Rijs wel zo'n deken en was die van Kavalkade in geel, waterdicht en met reflecterende strepen. Uit eigen ervaring weet ik dat de meeste van jullie stal zonder goede licht van BGV naar stal teruglopen en zeker na de les s'avonds kom ik ze wel tegen. Ik weet dat ze daar lopen, maar niet iedereen houdt daar rekening mee. Zorg voor goed licht, reflecterende spullen en voor Mirage het mooiste zou iets waterdicht zijn.
Zelf heb ik een waterdichte uitrij deken van Rambo. Die moet ik nog passen bij Pablo, dus als hij te klein is misschien wat voor jou? Hij is niet reflecteren, maar dan moet je wel bandjes om haar benen doen en een jas of hesje hebben.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 08:39

Nou, ik ben een beetje van plan om dunne Bucas dekens te kopen voor mijn paarden. En als het kouder wordt, leg ik er andere onder. Maar dan heb je nergens omkijk naar. Ze zijn ademend en waterdicht dus kunnen ze op stal en ook buiten gedragen worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers