Vanmiddag 16.00 Derby van Hickstead op BBC2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Vanmiddag 16.00 Derby van Hickstead op BBC2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 15:46

Vanmiddag 16.00 Derby van Hickstead (springen ) op BBC2 Lachen



Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:10

haha ben ook aant kijken *LOL*

Dag lieve mama...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:02

en ik heb op NLD 2 naar ulla salzgeber met Rusty gekeken! in 1 woord geweldig!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:13

de laatste de beste Lachen mooi om te zien, ik heb morgen crossles, ben meteen nog zenuwachtiger Haha!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 18:22

Ja, Peter Charles en Corrada waren echt gaaf! OK dan! Jammer dat het paard verkocht wordt...
Ik zou echt nooit van die wal af durven!

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:24

mdmoiselle schreef:
Ja, Peter Charles en Corrada waren echt gaaf! OK dan! Jammer dat het paard verkocht wordt...
Ik zou echt nooit van die wal af durven!


rechtomkeerd en de andere kant dr af Haha! er zijn grenzen Knipoog

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 18:31

O ja, en ik wil niet betweterig klinken hoor (niet dat ik het beter zou kunnen door zo'n parcours Bloos Haha! ), maar ik vond wel dat een stel van die paarden slecht aan de hulpen stonden, behalve de laatsten dan. Nog meer mensen die dat gezien hebben?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:32

ja soms vond ik het ook erg gecontroleerd eruit zien...
en die val iieehhh nooit van me leven *LOL*

Dag lieve mama...

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:31

yep, mee eens, waren er veel gediskwalificeerd. Sommige paarden waren echt van 'sporen erin' en dan de noodrem, trekken aan stang en trens of hackmore, die monden!!!!!! Verdrietig Maar denk op zo'n niveau en zo'n hoogtes dat het wel moet. Die paarden gaan daar niet vanzelf over voor de lol denk ik. Wel jammer, waren er wel een paar die mooi gereden waren, mooi gecontroleerd, zo kan het ook! En wat een afgang voor die Belg, 40 strafpunten, wat te hoog gegrepen, jammer Maar altijd leuk om naar te kijken OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:40

Hebben jullie toevallig ook eens goed naar het parcours gekeken? Het was de Hickstead Derby en die is niet voor niets zo beroemd en berucht. Het is geen normaal springparcours namelijk, het is de Hickstead Derby. Het lijkt mij wat overtrokken om te zeggen dat de paarden niet aan de hulpen stonden, ik denk hooguit dat dit voor sommige paarden een iets te fors parcours bleek. Het is niet voor niets dat er zoveel balken afgaan.
Trouwens, die wal durf ik zelf nog niet eens af, laat staan met paard. En oh ja, als je dan beneden bent, dan staat er op 2 galopsprongen een steil van dik 160 (gokje, kon ook hoger zijn). Ga er maar aan staan.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:46

Lovely schreef:
Het lijkt mij wat overtrokken om te zeggen dat de paarden niet aan de hulpen stonden, ik denk hooguit dat dit voor sommige paarden een iets te fors parcours bleek. Het is niet voor niets dat er zoveel balken afgaan.
precies. en die afgrond, pfff...

Amor Vincit Omnia

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:52

Afgang????
Die jongen is 18 jaar en heeft wel even de derby van Hickstead uitgereden.
Welke 18 jarige kan dat nog meer zeggen?

Astragirl schreef:
En wat een afgang voor die Belg, 40 strafpunten, wat te hoog gegrepen, jammer Maar altijd leuk om naar te kijken OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:59

Er heeft trouwens ook nog een flink aantal ruiters vrijwillig het parcours verlaten, dat hoort ook een beetje bij de Derby. Wel goed sportmanschap om op te geven als het niet wil, dat zouden meer mensen moeten doen.

surferken42

Berichten: 253
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Brugge/Oostkamp/Hertsberge (belgië, west-vl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:09

Prachtig om te zien, vooral het parkoer maar er werd wel wa afgesleurd aan die paarden amai !!
Die ene familie kwam daar verdorie met 3 leden af en met 4 paarden,
papa zal nog wel wa goeie paardjes opkopen, de gelukzakken !!

Keep on riding, maar vergeet
niet van af en toe eens te rusten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:15

Surferken, je bedoelt de familie Whitaker?? Tja, die hebben wel goeie paardjes ja, daar heb je gelijk in. Ze hebben inderdaad wel geluk met zoveel talent binnen één familie Lachen.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 23:18

Ja, die is 1.60m. (Niet te geloven dat een pony van 1.48 (Stroller van Marion Coakes) de derby een keer gewonnen heeft! )Er waren een paar paarden waarvan ik dacht dat die toch behoorlijk aan het doorscheuren waren terwijl de ruiter toch duidelijk de hulpen gaf dat-ie terug moest. Niet allemaal hoor... anders waren er wel doden gevallen geloof ik. Het aantal strafpunten loopt al gauw sneller op in een derby als in een normaal parcours.

Ik ben ook een paar keer in Hamburg geweest om de derby te kijken, echt heel gaaf! Daar hebben ze net zo'n wal (iets minder stijl geloof ik), ook met zo'n enorme hindernis er vlak achter. Petje af hoor!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:30

Deed van der schans ook mee ofniet??
Jammer genoeg heb ik het niet gezien :S
Ik had al tot 16.00 naar WDR gekeken, naar de dressuur!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 00:25

Ik heb met verbazing naar die wal en dan direkt daarop die hindernis gekeken. Dat de paarden daar te sturen waren, zelfs met stang vond ik een mirakel.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:50

Ik heb echt diep respect voor paarden die voor hun ruiter van zo'n wal afgaan hoor
Er was ook een knul van 20 jaar met het paard van z'n vader als ik me niet vergis , die jongen reed wel vriendelijk! OK dan!

Those we loved but lost
are no longer where they were
but are always where we are.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 14:58

Cittemee schreef:
Ik heb echt diep respect voor paarden die voor hun ruiter van zo'n wal afgaan hoor
Er was ook een knul van 20 jaar met het paard van z'n vader als ik me niet vergis , die jongen reed wel vriendelijk! OK dan!


Dat was Robert Whitaker denk ik, die is nu al zo goed!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bamisalami, ChanelR, mala26, Poety, Rivendell, RobinSputnik, Wenta, Yom en 101 bezoekers