Ruzie's op stal

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
JoySpreader
Berichten: 26
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: binnenkort omg. utrecht!!!!

Ruzie's op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 14:55

Ik snap het nooit al die ruzie's..... Het lijkt wel of er bij paardenmensen altijd ruzies ontstaan. Zelf heb ik gelukkig nooit ruzie met mensen op stal, maar ik zie het zoveel gebeuren..... Boos! Verdrietig
Wie kan mij vertellen, waarom en waarom altijd op stal ......

misschien ook leuk om ervaringen te delen, NIET om mensen zwart te maken!!! Schijnheilig

En wie heeft er een stal zonder ruzie ???????? Verward

Lachen Bring Joy into your life !!!! Lachen



Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 15:06

ik ken wel stallen zonder ruzies hoor!
dat zijn wel vaak de wat kleinere stallen.

als je op een grote manege/penionstal staat dan zijn er zoveel mensen bij elkaar, met allemaal hun eigen meningen, en vaak speelt er ook wat jaloezie.

Ik heb zelf nooit ruzie gehad op stal, maar toen ik op een grote manege stond merkte ik wel wat er best wat mensen onderling ruzie hadden.

nu heb ik de paarden thuis staan en dus zijn er ook geen anderen met wie ik ruzie kan maken Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 15:11

Wij hebben een stal zonder ruzie haha!! Maar da komt misschien omdat we zelf de enige zijn die er staan.... gewoon bij ons thuis duzz.. Maar toen we vroeger op manege stonden waren er idd verschrikkelijk veel ruzies, en dat is nu nog steeds zo..

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 15:46

volgens mij komt het omdat iedereen denkt dat hij/zij de beste manier heeft om een paard te verzorgen/rijden.waardoor je andere manieren van andere mensen probeert te verbeteren.
Iedereen rijdt met een ander doel bij ons op de vereniging en dat kan wel eens botsen.
ik vind bijvoorbeeld dat af en toe een buitenritje erg goed is voor een dresuurpaard, terwijl iemand anders dat te gevaarlijk vind omdat hij zoveel waard is!!!!
maar als je elkaar respecteerd en vrij laat moet het ook gezellig kunnen blijven.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:19

ik heb onwijs ruzie op stal Boos! ik heb me met mijn domme kop bemoeid met de erg ontstoken ogen van een pony die bij mijn paard op de wei staat Verward , ik dacht dat de eigenaar toestemming had gegeven dat ik wat zalf op de oogjes deed, maar dat was achteraf niet zo.

Gevolg: ik kan een andere stalling gaan zoeken en z.s.m. ophoepelen Huilen

Moraal van dit verhaal: al loopt een paard van een ander op 3 benen; bemoei je er niet mee

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:20

idd bij ons is er ook nooit ruzie maar we hebben alleen onze eigen paarden op stal staan, we hebben wel een tijdje aan pensionstalling gedaan maar daar was idd altijd gezeur bij

ONDERSCHRIFTLOOS

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:36

Bij ons is er ook een hoop ruzie....tusse de pensioen klanten zelf weet ik niet maar tussen de manegekindjes (ik duz) en de pensioen kindjes is er wel ruzie....Die pensioen kindjes voelen zich veel beter dan wij.....omdat wij geen eigen paard hebben, daar kan ik echt HEEL boos om worden.....

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:10

haha ik heb geen ruzie op stal! bij mij is het errug gezellig, maar nou zijn we er ook maar met zijn tweetjes (en harry) dat scheelt denk ik wel. Maar ik zie ook niet in waarom mensen altijd ruzie gaan maken, snap ik nie. Ohkeej als iemand de trailer voor je neus wegjat, net voordat je op wedstrijd moet, dan snap ik het (spreek uit eigen ervaring)!

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:12

Bij ons op stal is er bijna nooit ruzie maar daar staan dan ook maar 7 paarden.
Het scheelt wel heel erg met hoeveel je bent en wat je van paarden vind Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:19

Liesje_Lover schreef:
Bij ons is er ook een hoop ruzie....tusse de pensioen klanten zelf weet ik niet maar tussen de manegekindjes (ik duz) en de pensioen kindjes is er wel ruzie....Die pensioen kindjesvoelen zich veel beter dan wij.....omdat wij geen eigen paard hebben, daar kan ik echt HEEL boos om worden.....


Ik denk dat die kindjes zich al wat ouder voelen Haha!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:23

Ilindra"]
[quote="Liesje_Lover schreef:
Bij ons is er ook een hoop ruzie....tusse de pensioen klanten zelf weet ik niet maar tussen de manegekindjes (ik duz) en de pensioen kindjes is er wel ruzie....Die pensioen kindjesvoelen zich veel beter dan wij.....omdat wij geen eigen paard hebben, daar kan ik echt HEEL boos om worden.....


Ik denk dat die kindjes zich al wat ouder voelen Haha!
[/quote]


Hahahahaha! geweldig!!! Haha!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:30

Ja bij ons is het ook wel een beetje. Iedereen kan met iedereen opschieten, maar van de een op de andere dag praat één familie oppeens niet meer tegen mij en mijn moeder en mijn broer. Tegen mijn stiefpa moeten ze wel aardig doen, want daar moeten ze de stal van huren. Waarom? Geen idee. Dat weten ze zelf nog niet. Als ik met mijn hond ben praten ze alleen tegen de hond. Ze kijken dan dwars door me heen. Ik vind het wel mooi zo, ik heb geen aandacht van ze nodig! Als ze zich te hoog voor ons vinden, leuk voor hun. Dat zegt meer over hun dan over mij.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:35

Ik ben toch zó blij dat de paarden bij ons gewoon NIET op een of andere stal staan. Gewoon lekker op het land, geen gez**k van andere mensen. Lekker je eigen gang gaan.. Ik háát dat ponyclub idee. En zowieso, ik rijd ook op een manege, om wel bij te blijven leren (met ies heb ik geen les namelijk) Maar ik begin het steeds minder leuk te vinden. Er ontstaan een soort van 'groepen' en de ene groep voelt zich beter dan de andere. Zowieso zijn er al een paar tussen die zichzelf geweldig vinden. Jij bent in hun ogen helemaal niets waard. Zodra je iets doet wat opvalt (met rijden bijv. als je alleen in de bak rijdt ofzo) praat meteen de hele manege over je. En dat ECHT niet op positieve manier.. Bah, geen manege voor mij hoor als ik met ies les zou hebben was ik daar allang weggeweest!

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:47

Idd Macario,
Ik ben zelfs weggegaan om die redenen... ik háát maneges... zou er zelfs ook nooit meer willen rijden... Op die manege waar ik reed was altijd een vervelende sfeer, ik was er niet graag en voelde me zeker niet welkom (mede dankzij de manege-eigenaren). Onze paardjes staan op het land van een familie die niks met dat land doet, dus daar is niemand die zich met ons bemoeid Lachen echt een prima stalling! Haha!

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:08

Mensen moeten elkaar in hun waarde kunnen laten, zodra er ook maar iemand tussen zit die dat niet kan is het hek van de dam en ontstaat de haat en nijd (dat vervolgens een eigen leven gaat leiden).

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:47

Bij mij op de manege is iedereen aardig tegen elkaar.
Vooral onder de pension klanten heerst er een goede sfeer.
Iedereen wil elkaar helpen.

Maar deze zomer staan mijn paarden op het land en de eigenaar van het land is niet zo'n leuk vrouwtje.
Als zij denkt dat iets goed is staat ze niet open voor andere suggesties en mag ik me er niet mee bemoeien ookal gaat het over MIJN EIGEN paarden.

Voorbeeld:ze heeft haar paarden die rondom beslagen waren op het land gegooid waar mijn jaarling ook liep.
Gevolg........hij zat onder de wondjes en kale plekken die de shetlandertjes die kunnen veroorzaken.(boven op zijn kont en benen grote kale plekken die niet van bijten zijn)
Ik vroeg haar netjes of er een andere oplossing voor dit probleem gezocht kon worden omdat ik geen zin had in ernstige verwondingen van die ijzers.
Gaat ze hevig in de ontkenning dat het niet van haar paarden komt en zegt ze dat de hengst van het weiland er naast is los gebroken.(alle paaren die daar staan zijn hengst of ruin.)
Er was geen oplossing en ik moest het er maar mee doen.

Ik haal mijn paard daar dus aankomende Zaterdag weg.

Zo krijg je dus ook ruzie.
Als we er samen over hadden kunnen praten was er misschien niets aan de hand geweest.
Maar ze ging meteen in de verdediging en het was voor mij nemen of oprotten.

Even voor de duidelijkheid....het is een groot weiland verdeeld in 6 stukken.De landjes worden gescheiden door een ijzeren hek en schrikdraad.Er staan 10 paarden waarvan 2 met ijzers.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:57

Inderdaad, jaloezie is er een onderdeel van. Maar ook naïviteit; mensen kunnen zakelijk niet van prive gescheiden houden, waardoor er áls er een keer een opmerking valt omtrent het verzorgen of trainen van valt, het meteen persoonlijk wordt opgevat.

Velen vergeten dat een manege ook een bedrijf is, mede doordat er veel persoonlijker wordt omgegaan met elkaar, dan bv bij de supermarkt.

Dat geldt dus voor zowel klant als bedrijf.

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:40

Jaloezie, en dan begint het roddelen, en als dat eenmaal begint dus weer groepjes enz enz.
Ook tussen manege- en pesionklanten is vaak onenigheid, zelfde reden ene kant jaloezie, andere kant het "wij zijn beter"gevoel.
Voor mij de grootste onzin, en gelukkig sta ik nu op een pensionstal met 10 paarden, en veel bijrijders, heel gezellig, iedereen vraagt raad aan elkaar en helpt elkaar geweldig!
jaloezie?? wat is dat, wij zijn trots op elkaar!
We hebben allemaal een ander niveau en andere interesses, en zijn allemaal enthousiast voor elkaar als er weer iets is bereikt, hoe klein ook, het blijft toch een overwinning, en we blijven met z'n allen positief over elkaar.
Er zijn mensen geweest die wel anders waren, maar bij gebrek aan bijval hebben die maar een andere stal gezocht waar ze wel lekker konden roddelen, wij hebben daar geen behoefte aan!

Als we nou toch eens met zijn allen ophouden met die jaloezie en roddels, en gewoon ouderwets sportief reageren, en blij kunnen zijn met de prestaties van anderen...... wat zou het dan gezellig zijn bij iedereen,
gewoon die oude ponyruiter mentaliteit, iedereen blij voor elkaar, en dus niet zeuren als iemand wel of geen eigen beestje heeft, of les krijgt!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:47

Ik heb er geen last van Haha! Starlight staat gewoon aan huis, gelukkig.

toen ik een tijdje (lees paar weken) op de ponyclub zat kreeg ik ook door dat paardenmensen ongeloofelijk jaloers en gemeen kunnen zijn. Het enige wat ze daar doen is zeiken, roddelen en mensen belachelijk maken.
Heb er genoeg gehoord en gezien daar...
Mede daardoor heb ik er maar zo kort gereden, er werd ook niet goed lesgegeven namelijk en ik kon niet meer met een vriendin meerijden omdat die naar een andere les ging.
Ik weet niet wat ze daar allemaal voor commentaar op mij hadden, maar ik denk niet dat ik het wil weten...
stelletje zeikerds, dat kan toch veel gezelliger?

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:57

petrabonanza schreef:
volgens mij komt het omdat iedereen denkt dat hij/zij de beste manier heeft om een paard te verzorgen/rijden.waardoor je andere manieren van andere mensen probeert te verbeteren.
.



ja hier ben ik het helemaal mee eens!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:00

De laatste tijd bij ons is het erg gezellig en stabiel. Maar er zijn tijden geweest met de hele tijd ruzies, dat was echt niet fijn. En dan hebben we bijna elke week een vergadering, wat ook supergezellig was (NOT).
Maar ik ga sowieso gewoon m'n eigen gang en heb daarom niet zo snel ruzie.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:08

Ik heb ook ruzie.

Een (oude) vriendin kon er om lachen als mijn paard een TERRING knol werd genoemd.
Maar als je dat/ wat over haar of haar paard zegt kan niet.

Ik heb verteld dat wanneer dit als leuk wordt ervaren ik daar geen vrienden mee wil zijn en ik haar en haar paard ook niet zwart hebt gemaakt.

En jaloezie;

Mijn paardje Noureyev (zie profiel) zou helemaal niks zijn en ik moest hem zo snel mogelijk verkopen enz.

Heb het niet gedaan en zal het ook nooit doen.

Ik ben op hem verliefd en hij gaat het in mijn ogen een eind komen.

Ik rijd voorlopig geen wedstrijden omdat ik daar nog niet klaar voor ben. (combinatie).

En dan moet ik toch gaan starten van hun anders heb ik over (bijv 3 jaar) nog niet al mijn winstpunten.

En anders is het verhaal dat ik hem toch nooit aan het lopen zal krijgen en dat hij ooit klaar zou zijn voor wedstrijden.

Leuk hoor en het zijn altijd diegene die:

1) zelf ook vast zitten in de wedstrijden
2) de mensen van wie je DENKT dat het je vrienden zijn

Maar ja, ik kom eigenlijk voor mijn paard en hun staan allemaal op de tweede plaats (als ik tijd heb).

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:18

Wij staan al jaren met vijf meiden op stal ( 24, 23, 22 en twee van 17 jaar) en we zijn in die tijd ook allemaal vriendinnen met elkaar geworden we gaan zelfs samen stappen en we hebben om de paar weken bij 1 van ons thuis een film/zuip/logeer avond terwijl we elkaar dus ook bijna dagelijks zien, we hebben het heel erg getroffen terwijl we hele verschillende karakters hebben allemaal, we hebben i.o. met de eigenaar alleen wel afgesproken dat er geen nieuwe meiden meer bijkomen omdat het nu goed gaat en we elkaar zolang kennen dat áls er is iets is dat het uitgepraat wordt, en dat is heel belangrijk! We helpen elkaar ook altijd mocht dat nodig zijn , en we vertrouwen elkaar met elkaars paarden, en verzorgen elkaars paard als er eentje niet kan komen OK dan!

Maar ik weet nog van vroeger op de manege pfff altijd geklets over elkaar, niemand gunde elkaar iets leek het wel , erg eigelijk hoor

Those we loved but lost
are no longer where they were
but are always where we are.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:42

Natasha"]
[quote="Ilindra"][quote="Liesje_Lover schreef:
Bij ons is er ook een hoop ruzie....tusse de pensioen klanten zelf weet ik niet maar tussen de manegekindjes (ik duz) en de pensioen kindjes is er wel ruzie....Die pensioen kindjesvoelen zich veel beter dan wij.....omdat wij geen eigen paard hebben, daar kan ik echt HEEL boos om worden.....


Ik denk dat die kindjes zich al wat ouder voelen Haha!
[/quote]


Hahahahaha! geweldig!!! Haha!
[/quote]

idd maarre ik ben zo´n pensioenklant en ik voel me echt niet beter dan de manegekindjes... de helft van de manegeklantjes die met me praten willen vooral mijn pony verzorgen, en weten het ook nog es beter dan ik... ze zouden echt niet met me praten zonder die pony vooral omdat ik wel 5jaar ouder ben...

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:35

Houdt erover op over die onzinnige ruzies..Bleh..Wat ben ik blij dat ik niet meer op die k*t manege staat.
Wat een stel jaloerse mutsen zeg.. Heb vorig jaar ook verschrikkelijke ruzie gehad met zo'n jaloers kreng,dat zelfs zo erg is geweest dat ze een aantal spullen heeft vernield en gejat,en voor de wedstrijden in een onbewaakt ogenblik snel de vlechten eruit haalde..
Mwah..gelukkig kon ze niet van mij winnen en is ze uiteindelijk weg gegaan,met de mededeling geen wedstrijden op de manege meer mee te rijden..Arrogant rotmens was dat zeg..Een boom van een meid (hiermee wil ik niemand beledigen hoor) en altijd maar irritant doen..Lekker op de hoefslag gaan staan kletsen en dat zeker een halfuur lang..Vraag je vriendelijk of ze niet ergens anders kan gaan staan,krijg je daar toch een bek terug.. 20 jaar was ze..Je zou denken dat die beter moeten weten he..Ik was 14..

Groetjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers