Even mijn visie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-01 01:08

Yep ben net terug uit de US en heb een beetje een idee dat mensen hier nogal wat dingen in hun hoofd gaan halen. Ik heb net in mn vorige berichtje gezet dat ik denk dat er oorlog komt. Nu even voor degene die wereldvernietiging vrezen:
Als je ervanuitgaat dat in een eventuele oorlog Amerika gesteund zal worden door Europa, Rusland en zelfs door Arrafat en consorte uit het Midden oosten... dan vraag ik me werkelijk af waarom Afganistan en co het zouden wagen. Persoonlijk denk ik dat de US misschien zal bombarderen en dat de landne zich zullen overgeven. Oorlog, maar niet voor lang.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 10:04

Tja, het is allemaal zo eenvoudig niet. Wat we zeker weten is in elk geval dat Amerika niet mals zal zijn. Maar de landen in het midden-oosten staan ook wel op springen hoor! Scheve mond\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 10:13

We komen er vanzelf achter wat er gaat gebeuren, klinkt suf, maar de tijd zal het leren.
Bush ziet dit als een aanleiding voor oorlog, het is niet anders. Bovendien beschouwt hij Bin Laden als prime suspect. Zoals Bush al zei hoeft de man niet te denken dat hij aan de amerikaanse vergelding ontkomt, dat is nogal een uitspraak. Zeker als je bedenkt dat niemand echt zeker weet waar BL zich werkelijk ophoudt, het is zo'n slinkse rat.
Een vernietigende oorlog zal het misschien best worden, maar dan niet in NL. We zullen niet bezet worden en we zullen ook niet het doelwit zijn van de amerikaanse vergelding. Als er oorlog komt, dan zal het ergens anders plaatsvinden, net zoals toen met de Golfoorlog(en).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 13:31

Je kunt in dit geval niet meer spreken van een oorlog in de klassieke zin van het woord, namelijk staat tegen staat. Daarom is een vergelijking met de twee eerdere wereldoorlogen ook zo krom.
Het idee van de "balance of powers" speelt hier ook weer mee. Ik kan me goed vinden in de visie van Laura, en als dat blijkt uit te komen kom je eerder in een situatie als voorheen de koude oorlog (kort door de bocht: hoop gedreig over en weer maar weinig tot geen echte uitbarstingen) dan een wereldoorlog als we er de vorige eeuw 2 hadden. Helemaal voorspellen kun je nooit iets, maar door naar het verleden te kijken kun je wel een boel analyseren. Hoe dan ook vind ik het nogal vaag om deze aanslag een 2e Pearl Harbor te noemen oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 20:30

Je hebt wel gelijk, maar misschien bedoelt Bush ook wel helemaal geen oorlog in de klassieke zin.

Eerst even afwachting wat de vergelding gaat worden, daarna weten we meer.