Been leek gebroken.... knie uit de kom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Been leek gebroken.... knie uit de kom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 18:04

Vanmorgen wou ik een fjordje uit stal halen, sleept hij met zijn rechterachterbeen over de grond!!! Ik schrok me wild. Hij kon er niet mee lopen, maar ik zag dat hij er af en toe wel op ging staan dus hoopte ik dat het niet gebroken was. Gisteravond nog gewoon uit de wei gehaald en toen was er niets aan de hand, het is dus in stal gebeurd.
Gelijk de dierenarts met spoed laten komen, en die was er ook binnen een half uur OK dan!

Bleek zijn knie uit de kom te zijn.... Dus de dierenarts draaide wat en liet hem naar achter lopen en toen zat hij weer goed. We moesten wat stappen en telkens schoot hij weer eruit en liep hij dus met 3 benen en een sleepte erachteraan, echt eng om te zien.
Nu heeft hij volledige stalrust en mag zeker 2 weken de wei niet in. Na 2 dagen mogen we wel weer echte stukken gaan stappen. Mocht het dan weer steeds uit de kom schieten gaan we naar Emmeloord.

Kent iemand dit? Het komt wel eens bij jonge paarden voor, maar dit paardje is al 6 jaar...


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:28

Brrrr, ik heb er nog nooit van gehoord, maar het klinkt echt naar om mee te maken. Zou hij zich ergens tegen gestoten hebben, dat het been zo gemakkelijk uit de kom schiet?

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 15:34

Jeetje,dat is niet zo mooi!! Gelukkig dat de dierenarts er op tijd was!! Het is altijd moeilijk na te gaan hoe dat kan!! Een vriendin van mij heeft dat ook wel eens met haar paardje gehad,maar dat komt wel af en toe nog terug,omdat er ruimte in de kom is gekomen!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 18:32

Bah wat eng.

Misschien is ie wel gevallen in de box, klem gelegen, of ruzie gehad met de buurman en eehft ie tegen de wanden lopen te trappen.

hopenlijk valt het allemaal mee en kan met de rust de boel weer sterk worden. Vergeet niet dat pezen en banden ook een optater hebben gehad en rust nodig hebben om weer in oude staat terug te keren.

Mocht het later toch nog eens voorkomen dan kan een hoefsmid misschien iets aan het beslag doen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 19:02

jakkes wat eng!
Wat raar ook dat ie zo uit de box komt, hij moet wel iets heel raars gedaan hebben

Hopelijk is het snel over en kan hij weer normaal lopen.
veel beterschap iig!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 09:59

Ik heb zoiets jaren terug meegemaakt met de verzorgpony van mijn zusje. Beestje was in de stal uitgegleden op een te gladde ondergrond. Bij Kelly was de knieschijf van zijn plaats gekomen.
En haar been zat muurvast. Ze sleepte echt met het achterbeen over de grond. DA erbij en die kreeg het niet voor elkaar om haar knieschijf op zijn plaats te duwen. Andere dierenarts opgeroepen: lukte ook niet.
Uiteindelijk is bij Kelly een pees doorgesneden en schoot de knieschijf terug op zijn plek. Ze is er goed van hersteld, maar door die doorgesneden pees bleef de knie een zwakke plek. Ze mocht niet meer springen en geen zwaar werk verrichten.

Ik ben het met je eens dat het er heel eng uitziet. Ik hoop dan ook dat het weer helemaal goedkomt met je paardje en dat boxrust voldoende is.

* To Belg, or not to Belg *


Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 14:13

Hij heeft nu boxrust gehad en we zijn al wat begonnen met rechte stukken stappen, hij mag voorlopig nog niet los maar misschien wel volgende week alweer eens voor de wagen zei de dierenarts. Hij is na die ene dag niet meer uit de kom geschoten gelukkig.

Hij krijgt straks speciaal beslag en we hopen dat het bij deze ene keer blijft. ...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: draveradora, Ymediem en 85 bezoekers