Ik moet het ff kwijt hoor!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-01 01:10

Ik kan gewoon niet slapen zo fijn heb ik vanavond gereden!
Het lijkt wel of mijn paard steeds een beetje soepeler wordt. Het kost me heel veel geduld en inspanning want het is een enorme sterke "bok".
Het eerste half uur tot 3 kwartier zweet ik me gek, alsof ik aan het fitnessen ben.
Maar dan ineens, alsof er een knopje omgaat, komt het, totale ontspanning echt van achter naar voren.
En vanavond ging ze dus echt superverzameld en kon ik zoveel vragen!
Het was echt een KIKKUH!!!!! gevoel!
En dan moet ik me in mijn enthousiasme beheersen, want ik wil ook weer niet te veel van mijn ouwetje vragen, ze moet wel lol houden.
En een haast dat ze later had om bij de stal te komen! Ze probeerde met haar snuit de zware schuifdeur open te krijgen...Die dacht natuurlijk haah, nou krijg ik wel een extra beloning. Lachen Lachen en die kreeg ze natuurlijk ook...
Nou ja, dat moest ik ff kwijt! B)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-01 01:25

Zulke verhalen zijn altijd leuk. Genieten dus voor jou als ze zo goed gaat en leuk dat je dat met ons wilt delen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-01 01:51

Soms..heel soms..dan voelde julius ineens ook heerlijk aan. Ik zat ineens veel lekkerder en het leek alsof ie alles kon. Moest me dan wel inhouden dat ik niet te enthousiast werd en teveel ging vragen.

De laatste maanden kreeg ik dat gevoel steeds vaker. Een heerlijk gevoel waar ik met veel plezier aan terug denk.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-01 12:14

Joop heeft dat ook. Nu heb ik ontdekt dat het nog beter wordt als ik in stap even met hem ga buigen etc. Heerlijk van die dressuurknollies dan... Voltrack heeft dat nog niet.. Maar in het bos wel. Ik zat vandaag echt super relaxed, en hij liep zo lekker. Goed voorwaarts. Beetje kijkerig, maar verder alles onder controle....

Laudine

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-01 12:39

Ik ken het gevoel echt. Bijna 2 maanden loop ik al te stuntelen met een gek paard dat alle kanten op springt en overal van schrikt. Ik kon niet eens normaal 1 rondje de hoefslag rond rijden. Na een maand knokken had ik bijna de moed opgegeven. Nu heb ik 2 x in de week les. 1x prive en 1x groepsles. De priveles ging in het begin zwaar k*t, maar daarna heel goed. En de groepsles ging zo fantastisch goed dat ik de hele les met een glimlach op mijn gezicht gereden heb, hij was geen een keer weg gesprongen, geen een keer op hol geslagen en had geen enkele keer een uitbraakpoging gedaan. IK was zo blij dat ik naar een vriendin riep IK TRAKTEER . Hihihi Nu heb ik gisteren weer zo heerlijk gereden , zo lekker dat ik gewoon mijn oude trainingen op kan pakken. Voor mij voelt het als een overwinning, maar te hard juichen doe ik nog niet want morgen kan het zo weer over zijn. OP weg naar de wedstrijd op 11 feb. en we gaan ervoor...

liefs ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-01 13:50

Oh dat is zo herkenbaar... Ameretto heeft zoiets ook van tijd tot tijd. Niet dat-ie echt onhandelbaar is, maar dan vertikt-ie het gewoon om nageeflijk te zijn, en hij loopt tegen het bit en z'n rug weg te drukken. Wil dan alleen nog maar springen. In het begin ging m'n zusje daar nog dwars tegenin, zo van: jij niet willen dressuren, dat had je gedacht! Maar nu probeert ze er uit te halen wat ze er uit kan halen en dan schrijft ze zich die maand maar niet in voor dressuur, alleen voor springen.

De afgelopen paar weken had Ameretto weer zo'n bui. Mijn zusje doet Pabo en moest na kerst meteen bijna full time gaan stagelopen, dus minder tijd om te rijden. Hij kan overdag wel eventjes los, maar dan moet hij zichzelf zien te vermaken. En mijn vader had een winterstop in z'n hobbyschuur die naast de stal ligt, dus het was ook ineens afgelopen met de vele geluiden en de radio die je dan normaal hoort.

Ameretto ging zich enorm vervelen, echt dwars was-ie. Heeft 3 weken geduurd, maar sinds een week loopt mijn zusje 's avonds gewoon even een half uur of 3 kwartier buiten met 'm aan de hand als ze niet kan rijden, en mijn vader heeft besloten om de hele dag de radio aan te laten in de stal. In een week tijd is Ameretto weer bijna de oude geworden, geen sjacho paard meer maar een blij paard! Lachen

Afgelopen vrijdag hadden ze weer de eerste dressuurwedstrijd sinds weken, resultaat 154 punten. Mijn zusje was heel tevreden. Ze vond het wel een beetje jammer dat ze echt net geen winstpunt hadden, maar hij liep voor haar gevoel echt heel lekker, als je het vergelijkt met de afgelopen weken. En daar gaat het toch ook om, niet om het resultaat op papier maar het resultaat in je hart en in je hoofd?

Enne... a.s. woensdag ga ik nog lekker ff met 'm het bos in voordat ik op vakantie ga... Lachen

_________________
<< < ...dreams are just goals without deadlines... > >>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-01-28 13:55 ]</font>


Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-01 16:08

Volgens mij hebben alle paarden dat wel. Ik heb dat ook wel, maar merk toch dat mijn eigen humeur daar nog het meeste invloed op heeft. Als ik in een supergoed humeur ben, ben ik geduldiger en beter geconcentreerd denk ik, dus dan gaat het gewoon lekkerder.

Vooral als Amiga een dagje niks heeft gedaan wil ze nog weleens klieren btw. Steeds wegspringen voor 'tijgers' en 'spoken' etc., weetjewel. Daar raak ik zo geirriteerd van, en dan wil het helemaal niet meer.

Soms gaat het ook wel eens p[erfect natuurlijk, dan kan ik haar in de galop zo lekker onder me houden en echt goede gaop-stap overgangen en scherpe contrabochtjes etc. doen.....ik ben niet bang dat ik teveel doe, wat lukt is mooi, als ze moe is houden we gewoon op, maar als we een keertje goed in vorm zijn, maak ik daar lekker gebruik van....

grtx, Rieja - ga nu de beessies maar eens binnen zetten, kijken of madam haar bakje brokken leeg wil eten. ben benieuwd!

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-01 20:00

Dat je eigen humeur er invloed op heeft, denk ik ook wel.
Ik heb maanden lang niet lekker in mijn vel gezeten en dan was ik zelf ook erg gespannen.
Dan leek mijn paard 3 keer zo sterk als anders, de enige plek waar ze dan onspande was op het strand, maar daar wordt ik zelf ook altijd wel lekker relaxed, dus logisch.
Toch een soort wisselwerking denk ik.
Vandaag zijn we weer lekker naar het strand geweest, en morgen krijgt ze fijn een dag rust. En dan dinsdag kijken of we weer hetzelfde gevoel kunnen halen! Lachen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-01 20:14

Ik ken dat gevoel ook!! Tsja, wie niet?
Een hele tijd geleden, ehm een jaar ofzo, een ernstig ongeluk met Isoldaatje gehad.
Op de kletter met wagen en al en aan het eind van het verhaal is zein elkaar geklapt en is "flauwgevallen" ofzoiets.
Maar goed, das een lang verhaal...

Ik had dus echt noooooit verwacht dat ik haar ooit weer normaal voor een wagen zou kunnen laten lopen. Laat staan er een wedstrijd mee rijden.
Mijn vader heeft me gestimuleerd om toch te proberen en na heel veel oefenen en trainen, was er niets meer aan de hand. We dedenm het samen beter als ooit!!
De wedstrijd was in begin september en als ik eraan denk, ga ik nog steeds glimmen.
Ik ben zo trots op haar!!
( en ook een beetje op mezelf, heb toch een beetje een "trauma" opgelopen)

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-01 21:41

Tja ik ken het maar al te goed mijn ups duren gelukkig langer dan de downs maar dan komen ze weer zo hard aan.
Nu loopt alles zo lekker he verdorie zul je zien dat ie het vanaf volgende week weert vertikt. ach erg is het niet hij is jong en hij mag het er niet mee eens zijn. door vechten doe ik niet we gaan dan terug naar de basis en het bos Lachen tot het weer wil.. dat werkt heel goed want hij stormt overal door heen..
vandaag gingen maar liefst 5 passen van het appuyeren goed.. en de traver en de schouderbinnenwaarts dat betekend dat ie de komende weken geen appuyeren meer hoeft te doen wnat hij is braaf en de travers en de schouderbinnenwaarts beperken we tot 1 soms 2 maal in de week rustig aan en opbouwen Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Julia96_, FennaK, Googlebot, Kimmej, Poety en 44 bezoekers