1e wedstrijd: binnen of buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

1e wedstrijd: binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 08:24

Ik wil over een paar weken mijn eerste wedstrijd starten. Ik wil kiezen tussen twee wedstrijden van mijn vereniging (is heel dichtbij).
Over twee weken is het nog buiten maar de wedstrijd over 4 weken is binnen. Volgens mij heeft mijn paard zo ongeveer nog nooit binnen gelopen.

Omdat het mijn eerste wedstrijd is vind ik het wel spannend. Ik wil liever over vier weken starten maar dan is het dus binnen. Wat denken jullie dat makkelijker is voor mij en mijn paard, binnen of buiten starten?
Dus nu snel inschrijven en het over 2 weken proberen. Of nog even de puntjes op de i en over vier weken gewoon binnen starten?


biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:38

Ik denk niet dat je in die 2 weken dat je later zou starten nog zo heel veel kunt veranderen hoor... je kunt misschien het proefje iets vaker oefenen, maar als hij nu goed loopt, dan moet je het gewoon eens proberen, als is het maar om te kijken hoe het gaat Lachen.

Waarom probeer je ze niet allebij? dan kun je kijken waar je paard fijner loopt, binnen of buiten, en doe je meer ervaring op! Lachen

:)

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:42

Ik zou lekker wachten tot die binnenwedstrijd.... zo te horen heb je daar zelf een beter gevoel over, dus waarom zenuwachtig maken voor een buitenwedstrijd terwijl je over 4 weken binnen kan starten... kan je nu nog even lekker oefenen toch.

Zeker voor je eerste wedstrijd zou ik proberen zoveel mogelijk dingen uit te sluiten waardoor je zenuwachtig wordt.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:49

Het lekkerste is om je eerste wedstrijd binnen te starten, als je dan zenuwachtig bent hoef je er ook niet nog eens over in te zitten dat hij schrikt van iets (misschien een boompje bij de binnenbak dan) en hij kan er nooit zomaar uit.
Als je snel een hogere klasse wilt, dan zou ik buiten ook al starten.

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 09:51

start lekker 21 sept. bij Molendijk joh ik ga
me ook opgeven

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:38

Als je paard nog nooit binnen heeft gelopen is er ook wel veel voor te zeggen om buiten te starten, volgens mij. Vooral kantines die grenzen aan de bak zijn voor paarden die dat nog nooit gezien hebben wel supereng, dan kun je misschien beter een auto van de jury hebben...

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:31

ALs ik jou was, ehm zo ik over een maandje rijden.
Hoewel..heeft jou paardje nog nooit binnen gereden?
Mij paardje ook niej..Ga waarschijnlijk ook over een maandje binnen starten..
OF je vraagt aan die mensen of je een keer daar langs mag komen met je paardje, en dan kun je kijken hoe het gaat binnen Lachen hahaha

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:27

als je binnen gaat starten,heb je nog wel wat meer tijd om je voor te bereiden,en hoef je niet te stressen...en dat binnenrijden zal ik me maar niet te druk over maken,meestal valt het reuze mee..en eens moet de 1e keer zijn..en hij doet wat ervaring op

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 15:44

Mijn eerste wedstrijd heb ik binnen gereden maar wij hebben alleen een buitenbak, hij vond het super eng en spiegels vond ie raar en een bakrand vond ie opeens ook heel vreemd en dan dat er mense in de kantine zitten nou dat kan echt niet hoor hihihi, het was dus een en al drama, inmiddels rijden we binnen beter dan buiten, maar voor ons waren de buiten wedstrijden voor de eerste paar keer beter, omdat hij dat dus gewend was.

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 17:49

ligt aan je pony en wat jij fijner vind!
als jij tog liever binnen rijd dan buiten zou ik binnen starten en nog even wachten en wil je het gewoon proberen zou ik het gewoon doen..
de ene pony is binnen makkelijker en de andere weer buiten,
mijn pony is binnen juist weer veel moeilijker en kijkeriger, omdat hij mensen langs een bakrand en kantines eng vind..

............


Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 21:50

Kan je niet een keer voor jezelf in die binnebak van de club rijden?dan kun je oefenen.
Ik start ook buiten voor het eerst omdat ik altijd buiten rijdt lijkt me dat makkelijker.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 06:27

Er zijn toch wel mensen in de buurt met een binnenbak? Anders moet je vragen of je even mag oefenen in de binnenbak! Kun je mooi rustig voorbereiden op de eerste wedstrijd binnen!

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:41

Ik vind binnen altijd veel fijner. Geen grote wedstrijden, geen last van het weer en een slechte bodem en minder tierelantijntjes en muziek.

Penny en ik zijn M2 + 4!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:33

Ik zou buiten starten. Liefst een zo groot mogelijke wedstrijd. Verwacht niks van het rijden maar ze hebben in een keer wel alles gezien wat je op concours tegen kan komen. Kijken ze de keer erna nergens meer van op.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:35

Ik heb mijn eerste wedstrijd buiten gereden!!! maar als ik zou moeten kiezen ga ik toch voor binnen!!!

Live,LOve,'ndLaugh


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eva1969, Nymphe en 11 bezoekers