* bultjes!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-01 14:58

Dribbel heeft nog steeds bultjes, hij heeft dit maar aan 1 kant van zijn lijf. voornamelijk bij de schoft, het waren niet zulke grote bultjes, maar vandaag had hij er een nieuwe Grotere bult bij, onderaan bij zijn flank.
Ze jeuken, wat kan dit zijn en wat kan ik hier aan doen???

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 16:16

Misschien een insectenbeet waar hij gevoelig op reageert? Hoe groot zijn die bultjes? en komen er ook korstjes op?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 16:22

Kan ook een vorm van schurft zijn.
Er zijn meerde soorten schurften.
Mijn paardje heeft ringschurft,dat zijn meerde bultjes (die van mij heeft er ong. 6) over zijn lichaam heen verspreid,en is wat eeltachtig.Ook jeukt het vreselijk.

Heeft de jouwe ook jeuk?
Zoniet,dan zou het inderdaad iets met insecten te maken kunnen hebben,of een allergische reactie.
Of mischien zelfs drukplekjes...

eva'tje
Berichten: 83
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 17:58

kan ook een allergische reactie op hooi met heel veel eiwitten zijn. Maar ik weet niet hoe die bultjes eruit zien. Ook als paarden een te lage weerstand hebben kunnen ze dat krijgen.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 20:41

Hij jeukt er zelf niet aan, dus misschien dat het met de jeuk toch wel mee valt ? maar als ik er aan krab heel zachtjes vind hij het wel heel erg lekker Verward

simone
Berichten: 109
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 11:48

volgens mij is het een reactie op kuilgras als hij dat bulte krijg.
Mieschien moet je hem hooi geven of als hij al hooi krijgt kan het een reactie zijn op hooi en dan moet je een keer kuil bij hem proberen. en kijken of het dan goed met hem gaat. veel succse Pling s