gisteren veulenveiling - ka-ching!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

gisteren veulenveiling - ka-ching!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-03 08:32

Gisteren had ik een druk dagje.
Eerst op pad voor de auto maar nergens dat onderdeel kunnen vinden dat we nodig hadden.Dat liep al wat uit.Daarna nog les geven wat ook al wat uitliep.

Uiteindelijk gingen we op weg naar de veulenveiling in deurne,maar dus wel net de eerste 5 veulens gemist.Maar ja goed,achteraf bleek dat we nog niet eens zoveel gemist hadden.De echte klappers moesten nog komen.Halverwegen de lijst kwamen er twee veulen waarvan de prijs als een idioot de lucht in schoot.

De eerste was een Sandro Hit merrie uit een moeder van Beaujolais.Dat was echt een schattig veulentje!Mooi donkerbruin tegen het zwarte aan.Niet eens zo heel groot eigenlijk.Echt wel een genot om naar te kijken.Nou en daar begon het bieden,zowat niet bij te houden zo snel achter elkaar dat de bordjes om hoog gingen Bloos! Het eindbedrag was uiteindelijk maar liefst 19.500 euro!!!!!!!!
Nou ja dan denk je dat dat het duurste veulen van die avond zou zijn.

Maar nee,want het veulen wat er meteen achteraan kwam,een bruin Chin Chin hengstje uit een moeder van Flemming,ging ook zo verschrikkelijk hard met de bordjes.Ik zelf vond het veulen minder aangenaam om naar te kijken,maar blijkbaar dachten andere daar anders over.Het eindbedrag was 20.000 euro!!!!!!!!

Wat een bedragen,daar word je gewoon naar van.
20.000 euro,en stel nou dat dit veulen straks wat gaat mankeren of eventueel het op latere leeftijd niet voor elkaar krijgt om ook zo super te presteren als men gehoopt had?Wat dan?Dag geld.
Het was natuurlijk prachtig om naar te kijken Pling daar niet van,maar ik zelf zou dit nooooit voor een veulen neertellen
Natuurlijk zou ik wel graag in de schoenen van de fokker willen staan,hihi *LOL*

Zelf wilde ik graag een afstammeling van Donnerruf zien,maar helaas dat viel erg tegen.Wel een mooie uitstraling maar hij liet zich helemaal niet zien.
De rest van de prijzen waren eigenlijk erg uiteenlopend.Sommige bleven steken tussen de 2 en 3 duizend,sommige rond de 5 a 6 duizend en een enkeling kwam dicht tegen de 10 aan.Daar de hoogste van was een veulen van Poor Boy. Haha!
Ik heb in ieder geval genoten van alle veulens die er te zien waren.


nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 09:03

jeetje wat een bedragen voor een veulentje,zal ik niet snel doen hoor.
ben je niet in de verleiding gekomen om mee te bieden?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 10:57


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 12:01

Dat mist niet dat het dezelfde is.
Leuk voor de fokker, Kroodsma. Die kan dit weekend wel een rondje moeten geven aan de toog

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 13:17

20 duizend euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jezus hier heb ik over gedroomd!!!!!!!!!!
Yep Sjuimpje, hij was een dag te vroeg de eigenaar, maar dat zal ie nu wel niet erg hebben gevonden!!!!!!!!!!!!1

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 13:27

Heb het al van je gehoord Adriana via msn, maar nogmaals het is echt geweldig!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 15:15

Jeetje wat een topbedragen, zo wordt het gemiddelde wel aardig opgeschroefd Knipoog . Geeft wel hoop voor de toekomst, Welrite is familie van Relrite en daar wil ik ook nog eens mee gaan fokken. Laat Sandro Hit nou ook toevallig op mijn lijstje staan Schijnheilig Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 17:05

Ja idd, maar dat is wel een bekende stam.
Het veulen gaat overigens naar Lammers in Os.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 17:14

Dat was te verwachten dat een veulen van een hengst die zoveel dekgeld kost ook zoveel op moet brengen, ach hengstenhouders onder elkaar. De fokkers zal wel een leuk bedrag gekregen hebben om mee te spelen. Ook de Sandro Hit zelfde verhaal, alhoewel Gordijn dat wel eens echt uit wil geven.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 17:16

sarabande schreef:
Dat was te verwachten dat een veulen van een hengst die zoveel dekgeld kost ook zoveel op moet brengen, ach hengstenhouders onder elkaar. De fokkers zal wel een leuk bedrag gekregen hebben om mee te spelen. Ook de Sandro Hit zelfde verhaal, alhoewel Gordijn dat wel eens echt uit wil geven.


ehhh... ik begrijp het niet helemaal. Blond

- Offline -

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 20:39

Meeste hoge prijzen op veulenveilingen zijn fake

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 07:23

adriana schreef:
20 duizend euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jezus hier heb ik over gedroomd!!!!!!!!!!
Yep Sjuimpje, hij was een dag te vroeg de eigenaar, maar dat zal ie nu wel niet erg hebben gevonden!!!!!!!!!!!!1


Hey kon er van die 20 duizend nu nog een zadeltje af? Knipoog

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 10:40

Je zal het maar als verjaardagscadeautje krijgen een vader of moeder die ff een veulentje voor zijn zoontje dochtertje koopt!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 16:21

Hahaha ja idd, maar ik denk dat die niet zoveel geld uitgeven.
De Chin Chin en Sandro hit waren de enige uitschieters!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anji, Eva1975, herr_balou, Mars, Vagabondo, winnetou4502 en 89 bezoekers