Hoe kom je over je springangst heen...zo dus...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Hoe kom je over je springangst heen...zo dus...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 12:47

Hey hallo iedereen!
Wat ik gisteren heb meegemaakt zeg...we hadden les bij ons op de club, heel gezellig en zo. We hebben meestal les in een groepje van 4 (ik ben de jongste, want de rest zit allemaal tussen d 20 en 30...). Nu zijn 3 van de 4 toch meer op het springen gericht (ik ook, maar ligt er ook maar net aan welk paard ik mee heb...) en eentje is echt een beetje een dressuurprikker. Ze springt wel wat, maar niet hoog, want dat durft ze niet zegt ze. Jammer van haar paard, die het bloed van de fantasticshe Lux door zijn aderen heeft stromen. Het paardje kan dus ook echt wel springen, en weigeren zie je hem nooit doen, maar het zijn de hoogtes die de ruiter de stuipen op het lijf jagen. In ieder geval, wij dus springen, met z'n drietjes hadden we al wat hoger gedaan en we hadden de dikste lol om elkaar (zoals gewoonlijk) toen mijn instructeur plotseling aan Angela (het dressuur-vrouwtje) vroeg of zij ook wat hoger wilde springen. Wij moedigen haar wat aan, en uiteindelijk stemde ze toe om iets hoger te springen. Hij liet haar een aantal keer gaan over een steiltje, die hij met haar toestemming ong. op 1 meter had gezet. Die nam ze ook perfect, eigenlijk wilde ze dus nu ook wel stoppen. 'Nee', zei Marco, 'nog een keertje nemen hoor!' Dus zij galoppeert weer aan, en toen ze de wending maakte om op de sprong aan te rijden trokken haar man en Marco de sprong op tot ong. 1.30!!! Zij wilde dus eigenlijk niet stoppen, want dat zou niet goed zijn (dat moet je een paard niet aanleren natuurlijk), en Marco en haar man stonden daar maar te gillen: 'DOOOOORRIJDEEEEEEEEEEN!!!!!!'. Whoppa, haar paard Meister maakt me daar een jump! en ze zeilt net zo mooi over de sprong! Vloeken en huilen dat ze daarna deed, echt van de schrik, want daarna moest ze onwijs lachen en vloog ze haar paard om de nek. Ze heeft Marco beloofd om nu ook eens hoger in de les te springen en haar man zou er voor zorgen dat ze zich zo snel mogelijk op zou geven voor een wedstrijd. 'Het had ook heeeeeel goed mis kunnen gaan he!' zeg ik een beetje boos tegen Marco. 'Jawel, maar ik wist wel dat het goed zou gaan' zegt ie...(arrogantjeuh..!)

Dat moest er gewoon even uit, ik vind het gewoon zo stoer en ik vind het echt leuk voor haar, ze durft nu in ieder geval een B-parcour te springen!!!

(Leuk dit forum, dan kun je je verhalen nog eens kwijt Haha! )

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 14:04

Ik vind dit de grootste idioterie die er bestaat.
Als mijn kind bij zoeen zou lessen zou het ook de laatste keer geweest zijn.
Heel erg zonder verstand

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 14:23

Ik vind het ook geschift...en gevaarlijk ook, mafketels..

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 14:27

idd lekker gevaarlijk..dat zouden ze bij mij niet moeten doen..

Impuls

Berichten: 325
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 14:33

gevaarlijk.... maar t heeft geholpen Haha!

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 14:38

De volgende keer is ze waarschijnlijk weer net zo bang en is dan ook nog het vertrouwen in de instruktuur kwijt
Wat heb je nou gewonnen cq bewezen???

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 14:40

gossie,als die dat bij mij deed hing ik achterover en trok ik mijn paard op de rem,daar ben ik heel eerlijk in,ik zou niet stoer door springen.
je leert juist springen door rustig en vertrouwd goede springles te nemen,en steeds wat hoger,neem dan een jaartje de tijd en leer het rustig dan op zo'n manier...

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 14:53

fokker schreef:
Ik vind dit de grootste idioterie die er bestaat.
Als mijn kind bij zoeen zou lessen zou het ook de laatste keer geweest zijn.
Heel erg zonder verstand


Het waren toch allemaal 20 tm/ 30 ers in die les stond er?

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 15:41

Ja, en???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 15:41

Ik vind dit ook echt niet kunnen, als je je instructeur al niet kunt vertrouwen!

Moesten ze niet bij mij proberen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 15:53

Ikzelf zou er ook niet van gediend zijn en ben om zulke instructeurs geintjes ook al eens weggegaan ergens. Aan haar reactie te zien, wilde ze eigenlijk wel hoger, maar durfde het net niet. Dus wat is er dan erg aan, als zij later zo reageerd.

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 15:59

ik zou juis bangere zijn volgende keer... dat die weer zoeits flikt!!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 16:14

Wat een rotstreek zeg! Als iemand niet hoger wilt springen, dan hoort een instructeur hem / haar daarin te respecteren. En dan doet het er niet toe of het uiteindelijke resultaat van zo'n actie nou positief of negatief (meestal) is, maar dit kan gewoon niet!

Zoiets zouden ze mij niet hoeven flikken! Al wil ik niet eens over 30 cm heen, dat zal mijn keuze zijn, en niet die van een instructeur.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 16:19

fokker schreef:
Ja, en???


Dat noem je niet bepaald een kind vind ik.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 16:23

carola"]
En dan doet het er niet toe of het uiteindelijke resultaat van zo'n actie nou positief of negatief (meestal) is, maar dit kan gewoon niet! Zoiets zouden ze mij niet hoeven flikken! Al wil ik niet eens over 30 cm heen, dat zal mijn keuze zijn, en niet die van een instructeur.
[/quote]

Ikzelf zou het ook niet pikken, nee.Ik zou heel boos worden, wat zeg ik; Ik Ben er al eens heel boos om geworden en ben weg gegaan vanwege dit soort geintjes.
Maar blijkbaar vond zíj het niet zo heel erg, achteraf(en het gaat om háár, in dit verhaal). Probleem hier is dat we de voorgeschiedenis niet weten van dit verhaal. Je hebt gelijk dat het toch meestal negatief is en er kunnen door zo'n actie idd ongelukken gebeuren. ik keur het ook niet goed, maar als die mevrouw in kwestie er toch blij mee is, dan werkt het blijkbaar voor háár wel in haar voordeel. Iedereen heeft een andere aanpak nodig en bij haar werktte dit wel. Bij de meesten, icl. mij waarschijnlijk niet.

[quote="ReBaTi"]
[quote="fokker schreef:
Ja, en???


Dat noem je niet bepaald een kind vind ik.
[/quote]

Er wordt toch ook gezegd, ...als mijn kind hier zou lessen. (Er rijden niet alleen volwassen op een manege namelijk). En ik ben met fokker eens!

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 17:07

Het blijven mijn kinderen hoe oud ze ook zijn.
Mijn dochter is 21 en die moeten ze zoiets niet fikken
afgezien van het gevaar betaal ik de paarden en de lessen.
En als een van mijn beesten er middenin klapt door zo'n geintje wie gaat dat dan weer oplossen??
Heeft niet met leeftijd maar met verstand te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 18:56

fokker schreef:
Het blijven mijn kinderen hoe oud ze ook zijn.
Mijn dochter is 21 en die moeten ze zoiets niet fikken
afgezien van het gevaar betaal ik de paarden en de lessen.
En als een van mijn beesten er middenin klapt door zo'n geintje wie gaat dat dan weer oplossen??
Heeft niet met leeftijd maar met verstand te maken.


Helemaal mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 19:19

Hadden ze bij mij ook niet hoeven proberen zoiets! Ben wel benieuwd of die vrouw volgende keer nog durft!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 21:15

haha moet ie bij mij proberen!!! ik zou gewoon net aan een wending maken en er dus NIET overheen gaan! op zouten!!

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 21:16

Aha, ja ik zit ook lichtelijk in spanning. En zoals ik in mijn verhaal ook zei, werd ik ook al een beetje boos op mijn trainer, want voor hetzelfde geld was het gewoon mis gegaan. Hij heeft alleen het paard zelf ook wel eens gereden en het beestje neemt je gewoon mee over de sprong...Maar jah, eigenlijk ben ik het wel een beetje eens met jullie reacties, maar aan de andere hand ben ik wel blij voor haar...

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 21:35

eeeehhh, mag ik nog iets plaatsen waar ik dolgelukkig mee ben? (een nieuw onderwerp is ook al zo wat...zijn er al zoveel!)



Winston
Geb.datum: 3 mei 2003
Kleur: Bruin
Hengst
Uit de stam die de meeste prestatiemerries rijk is komt deze werkelijk met een goudpenseeltje gemaakte Winston. Zijn vader Ovidius is dit jaar bij het KWPN goedgekeurd, nadat hij al jaren op rij het beste springpaard van zijn jaargang genoemd mag worden. Moeder Goldflower is Z-springen en een volle zus van de goedgekeurde hengst Jabot die op het allerhoogste niveau in de sport in uitgebracht. De overbekende Promise en Linda komen we daarvoor tegen in de afstamming. Andere prestatiemerries uit deze topstam zijn: Unieke, Beauty, Esprit, Hilda en Winnie.
Fok./Eig.: H. Seiger, Weerselo

(Ehm, ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen...kan iemand me dat misschien nog eens uitleggen?)

Hoe dan ook, Esprit is mijn Zeolietje!!! Dus daar was ik even zo gelukkig en trots op, dat het er gewoon even uitmoest!!!


http://www.horses.nl/evene/borculo/stam26.htm
Via deze link kun je een foto zien van Esprit (sprietje Haha! ) en haar veulen (helaas verkocht) Petillant


Dat lucht op.... Lachen

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 21:38

Trouwens, Esprit staat daar nog geregistreerd als Keur-merrie, inmiddels is ze al Prestatie-merrie!!!

(eh, zou iemand me ook nog uit kunnen leggen hoe je foto's op je profiel kunt krijgen?)

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 21:39

Het is wel gevaarlijk jah! echt stom..... maarja aan haar reactie te zien vond ze het niet zo erg toch?

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 21:49

Gevaarlijk..zeker...had goed anders kunnen aflopen...Maar dat deed het niet, en ik denk dat het haar nog geholpen heeft ook.

Leuke naam trouwens...Lisanne (we zijn naamgenootjes Haha! )

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 21:50

Whahah gezellie Haha!

FF ontopic: pff ik moet er niet aan denken wat er kunnen gebeuren als het anders was afgelopen hoor!