Heb ik weer,....zucht!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Heb ik weer,....zucht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 11:13

T is al een verhaal van begin juli,maar heb nog niet de gelegenheid gehad om t te vertellen.Ik begin gewoon maar helemaal bij t begin: in februari 2003 ben ik mijn merrie en veulen kwijt geraakt aan baarmoederontsteking van de merrie(waardoor zij t voldragen veulen afstootte).Verschrikkelijk allemaal en mijn dochtertje was er helemaal ondersteboven van.Ze was gewoonweg niet meer te troosten.Naar aanleiding van haar verdriet hebben we besloten om een nieuwe pony te kopen(die totaal niet op haar eigen pony leek,want een nieuwe pony zal nooit haar eerste pony kunnen vervangen)Ik dus snuffelen op marktplaats.Stond er een advertentie: te koop: 2 DRACHTIGE shetlandmerries,bereden en betuigd,met papieren. He,...dacht ik,...dat is wat voor ons.Deze is ook drachtig,..dus dan kan mijn dochtertje zien dat t ook wel goed kan gaan met de geboorte van een veulen.Wij dus naar die mensen toe,......ze waren verschrikkelijk vriendelijk en namen ons toen mee naar de pony's. Het waren gewoon plaatjes om te zien en ze leken totaal niet op de vorige pony van mijn dochtertje.Mijn dochtertje(toen 5) was meteen verkocht.De koop was dus gesloten en we besloten om Romy te nemen."Weet je wat",zei die man"als je ze allebei neemt krijg je ten eerste flinke korting en ten tweede heb je 2 keer kans op een gezond veulen,ivm jullie dochtertje"! Na ff overlegd te hebben,hebben we besloten om ze allebei te nemen.Was wel ff een uitgave!!(de prijs was best hoog ivm het drachtig zijn van beide pony's)Mijn dochtertje was in de zevende hemel!! Romy zou 1 juli uitgerekend zijn en nickey begin augustus.oke,.........de tijd verstreek en mijn dochtertje begon steeds meer zenuwachtig te worden(ik trouwens ook) ivm de komende geboortes.We zaten stilletjes te bidden dat t deze keer wel goed zou gaan.Kosten een hele hoop energie en slapeloze nachten,...zucht! oke,........ 1 juli was aangebroken en Romy werd ineens heel erg rusteloos."HET IS ZOVER ",dachten we,maar romy zag er heel ziek uit."oh nee he",....toch niet weer t zelfde als de eerste keer he?".Heb direct de veearts gebeld en die kwam meteen.Ik stond er half huilend naast omdat ik zo bang was om de merrie en t veulen weer kwijt te raken. Hij pakte zo'n echo apparaat uit zijn auto en bracht die bij haar in,.......en wat bleek: ZE IS HELEMAAL NIET ZWANGER!!!(tenminste,...ze was pas 6 weken drachtig van mijn eigen hengstje!!!)Al die tijd voor niks zenuwachtig geweest.ze had gewoon een beetje last van haar buik.Ik pakte meteen mijn andere merrietje met het verzoek aan de dierenarts of ie bij haar ook ff een echo wou maken om te kijken of zij wel drachtig was dan.wat bleek:OOK ZIJ WAS PAS 7WEKEN ZWANGER VAN MIJN EIGEN HENGSTJE!!!!! Dit jaar dus geen veulens voor ons! Mijn dochtertje was verschrikkelijk teleurgesteld,..ze was weer ontroostbaar!!!!Voelde me goed genaaid door degene van wie we de pony's hadden gekocht!!Heb hem die middag direct gebeld en hem even goed de huid vol gescholden(hij had toenertijd gezegd dat ie echo's had gemaakt en dat ze gegarandeerd drachtig waren!!!)Wat n kl**tzak zeg!!! Boos! Heb een gedeelte van mijn geld terug geeisd,maar hij zei dat we ze anders ook terug mochten GEVEN aan hem.ja dag,.....inmiddels zijn ze wel zwanger van mijn eigen hengstje,...ik ben niet gek,....!!! Zo,..heb inmiddels wel een gedeelte terug gehad van hem,maar de teleurstelling is er nog steeds.zucht,...moest even mijn verhaal kwijt,..sorry.

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 11:48

J*zus je hebt van die mensen.. Boos!
Hopelijk hebben jullie volgend jaar 2 prachtveulentjes!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 12:17

Zo wat een verhaal! ik snap niet dat er zulke mensen rondlopen! En dacht hij soms dat je er niet achter zou komen dat ze niet drachtig waren?
Ik wens je heel veel succes voor volgend jaar! hopelijk krijg je 2 hele leuke veulentjes!!!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 16:04

Ook een lekkere vent zeg, alle zenuwen nu voor niks. Succes met deze pony's en hun veulentjes... volgend jaar.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 18:15

Waar haalt zo iemand de brutaliteit vandaan om zo'n kunstje te flikken... Boos! Geen wonder dat je dochtertje over de rooie was. In elk geval weet je nu wel zeker dat je volgend jaar twee veulentjes hebt. Wat voor hengstje heb je zelf?

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 18:42

gadverdamme wat een klote mensen zeg!
bah!
daar kan ik nou niet tegen he

Hopelijk komen er nou wel 2 mooie veulentjes uit

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 18:50

Ohh dat soort mensen zou je toch....GRRRR.

kenetty
Berichten: 33
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 19:15

wat een k*tvent zeg!
En dacht hij soms dat je er niet achter zou komen dat ze niet drachtig waren?
k hoop dat jullie volged jaar leuke veulentjuhs krijgen!!!

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 20:20

Gwen schreef:
Waar haalt zo iemand de brutaliteit vandaan om zo'n kunstje te flikken... Boos! Geen wonder dat je dochtertje over de rooie was. In elk geval weet je nu wel zeker dat je volgend jaar twee veulentjes hebt. Wat voor hengstje heb je zelf?

Ik heb een shetlandhengstje en de dames zijn dus shetlandmerries.Weet je trouwens,......ik ben niet de enige die hij een kunstje heeft geflikt!!! Toevallig ook bij een goede kennis van mij(en dat terwijl ie aan de andere kant van nederland woont)Zij geeft nl les aan kinderen bij haar thuis en zocht nog een leuk ruintje voor bij haar in de les.Keek ze op marktplaats en zag daar een hele leuke haflinger staan.Ze is meteen diezelfde avond gaan kijken,....beessie was verschrikkelijk lief en zag er tiptop uit.ze heeft er ook op gereden niks aan de hand.(was dus bij diezelfde man als waar ik ze gekocht heb,..maar hij stond nu onder n andere naam op marktplaats,kwamen we later pas achter.)na een paar nachten er over geslapen te hebben besloot ze t beessie te kopen.Komt ze thuis met het beessie ziet ze 's morgens zijn poep in de stal doorweekt van de rode wurmen!!!! Ze kropen er gewoon aan alle kanten uit!!!(ook uit zijn poeperd!!!!)Zij dus meteen de dierenarts gebeld,...kwam meteen,.......en wat bleek ,....de pony was van binnen boordevol met wurmen.de da had zelf t nog nooit zo erg gezien!!!De da is die hele week twee keer per dag bij hun langs geweest om t beessie van de wurmen af te krijgen.EEn flink kostenplaatje voor haar dus!!!!Ze durfde die man zelf niet te bellen(ze is erg verlegen van aard) dus heb ik dat in overleg met haar voor haar gedaan!!(had zelf mn geld al van hem gevangen dus had niks te verliezen) Hij beweerde dat ie van niks wist!!! Boos! sorry hoor,maar die wurmen onstaan niet in 1 dag hoor!!! heb hem dus ff flink uitgekafferd!!(ben zelf nooit zo snel aangebakt,maar was nu echt witheet!!!Hij heeft haar uiteindelijk 3 wormenkuren opgestuurd,maar weigerde verder iets te betalen.beter iets da niets zeg maar.Ze heeft verder ook geen poot om op te staan,want t koopcontract is ze kwijtgeraakt(nou ja,......opgevroten door haar puppie Haha! ) Gelukkig is ie nu helemaal van zn wurmen af en loopt t dus gelukkig met een sisser af,maar haar vertrouwen in mensen heeft nu helemaal een deuk gekregen!!! Heb nu op marktplaats gezien dat ie nog meer pony's te koop aanbied(en dat terwijl ie geen handelaar was???????)ik weet niet of ik hier namen mag noemen????wees in ieder geval voorzichtig als je een pony/paard koopt!!

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 20:32

wat een stink kl*te mensen !!
da kun je zo'n meisje toch niet aandoen !!!
hopelijk krijgen jullie nou super veulentjes !!!

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 20:33

ik weet niet of ik hier namen mag noemen????wees in ieder geval voorzichtig als je een pony/paard koopt!![/quote]

LICHT BEREDEN HAFLINGER RUIN. 3 JAAR
VASTE PRIJS 900 EURO
(noem geen namen,maar is zijn advertentie op marktplaats,..wees aub voorzichtig!!!De pony's die ie verkoopt zijn allemaal schatten,,dat wel,...maar wees wel op je hoede)

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 21:34

NOUWJA wie doet er nou zoiets????? sjonge jonge dat kun je toch iemand niet aandoen........Veel succes met je eigen veulentjes he!!

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 21:39

Liesje_Lover schreef:
NOUWJA wie doet er nou zoiets????? sjonge jonge dat kun je toch iemand niet aandoen........Veel succes met je eigen veulentjes he!!

thanks allemaal!!!!! snap die mensen niet!! heb nog nooit wraak gevoelens gehad,maar nu,........ Extreme duivel ach,...weet nu in ieder geval zeker dat ze zwanger zijn!!

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 11:00

naarja wat een *** hij heb je gewoon bedonderd maar ze zijn nu tocg drachtig dat wordt wachten op volgend jaar hopen dat het beetje leuke veulens worden !!!

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 12:41

wat je zou kunnen doen is de mensen van marktplaats zelf waarschuwen dat er iemand advertenties zet die de boel beduvelt, dan ondernemen die actie als het goed is.
ik ben zelf zo slachtoffer (groot woord eigenlijk) geworden van een nepadvertentie voor een bijrijdpaard. ook die mensen hadden meerdere advertenties staan. ik heb toen marktplaats zelf gewaarschuwd en die hebben de advertenties verwijderd, verder op marktplaats een waarschuwing neergezet dat mensen op hun hoede zijn.
het is jammer voor mensen die het wel goed bedoelen op marktplaats.

ik wens je veel succes met je paardjes en hoop dat het goedkomt met de veulens

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 12:53

duivelintje schreef:
wat je zou kunnen doen is de mensen van marktplaats zelf waarschuwen dat er iemand advertenties zet die de boel beduvelt, dan ondernemen die actie als het goed is.
ik ben zelf zo slachtoffer (groot woord eigenlijk) geworden van een nepadvertentie voor een bijrijdpaard. ook die mensen hadden meerdere advertenties staan. ik heb toen marktplaats zelf gewaarschuwd en die hebben de advertenties verwijderd, verder op marktplaats een waarschuwing neergezet dat mensen op hun hoede zijn.
het is jammer voor mensen die het wel goed bedoelen op marktplaats.

ik wens je veel succes met je paardjes en hoop dat het goedkomt met de veulens

he,.....das een goede tip!!!!! OK dan! ga t vanmiddag direct melden bij marktplaats!!! thanks voor je reactie!!!

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:58

graag gedaan. ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen (kan overigens wel even duren voor je een reactie krijg).