botulisme-blauwalg/sproeien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

botulisme-blauwalg/sproeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-03 08:00

Bij ons in de haven heerst momenteel blauwalg (he Fran en Lau Knipoog beterschap hoor).
Sinds de eerste berichten bekend werden over blauwalg ben ik onmiddelijk overgestapt op leidingwater voor de paarden, in die hitte kregen ze 2x daags een schone speciekuip met vers water en nu 1x per dag.
Gisteren heeft de man die ons land doet een dode zwaan in de sloot gevonden, we hebben het verder niet erover gehad of het nu botulisme was of blauwalg (niet zoveel contact met die man) en ik geef nu toch leidingwater.

Helaas is mijn pomp al twee weken kapot en kan ik dus het land niet sproeien, maar ik vroeg me het volgende af.
Als de pomp nou weer gemaakt is kan ik dan beter wel of niet sproeien nu er risico is op blauwalg en botulisme? De paarden staan wel op tsukjes land ernaast maar vooral Katinka klimt tussen alle draden door en gaat er geheid onder staan.
Kan ik nu beter wel of niet mijn land sproeien. Zieke paarden hoef ik niet, kom momenteel al vaak genoeg bij de veearts....

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 11:00

Ik den kdat je beter niet kan gaan sproeien, ze eten dat gras en dan worden ze daar mischien ziek van. Maar zeker weet ik het niet

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Noor17, YandexBot en 74 bezoekers