Cheyenne ontsnapt !!!! :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Cheyenne ontsnapt !!!! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 17:04

Vanmiddag werd ik door mijn moeder gebeld; ze stond met een vriendin in het weiland van Cheyenne, want ze wilde Yen even showen. Maar ze zag alleen Aron.........geen Yen te bekennen. Toen ze iets verder liepen bleek Yen in het weiland ernaast te staan in haar uppie in het hoge gras Verward helemaal rond gegeten.....

Ik er meteen naartoe natuurlijk en inderdaad....daar stond ze triomphantelijk om zich heen te kijken. Het schriklint van het gehele weiland was nog netjes intact en Aron stond gewoon braaf binnen de linten.... Schijnheilig Ik begrijp er helemaal niks van.....en ik weet toch echt wel zeker dat ik haar gisteren in het afgezette stuk weiland heb achtergelaten Haha!

Er is dus maar 1 optie.....ze moet gesprongen zijn.... ....en dat is dan vast een hele mooie vloeiende sprong geweest want geen paaltje lag om....jammer dat ik dat gemist heb Bloos

Ik denk dat ze best lang daar gestaan heeft.....op zich niet erg, want uit dat land kan ze met geen mogelijkheid ontsnappen. Maar er was geen water....en ik ben bang dat ze toch wat te weinig water heeft gehad de afgelopen nacht/ dag, want eenmaal terug in haar eigen landje stormde ze meteen op de waterbak af....arm ding. Maar goed, eigen schuld....hopelijk heeft ze ervan geleerd.....

Gek beest!!! Clown


Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 17:14

Ja het is te hopen dat ze er van geleerd heeft (maar dat zal wel niet Haha! want ze weet nu hoe lekker dat gras daar smaakt en neemt het tekort aan water op de koop toe)
Jammer dat je de sprong niet hebt gezien!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 17:16

ja, ik geef haar geen ongelijk.....hun gras in het weiland is al redelijk kort en ook gelig door de droogte. En dat gras in het land ernaast is mooi groen en nog heel lang (want daar staan geen paarden op).....dus tsja...

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 17:24

Tsja, het gras is altijd groener bij de buren hè Haha! Maarjah, dit wijst er toch duidelijk op dat Cheyenne een echte springarabier is Heeft ze nou niet té veel gras gegeten??

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 17:57

in die 'gras-omstandigheden' is de kans dan toch klein dat ze het nog een keer niet opnieuw doet....

ik heb een keer net zoiets meegemaakt met een (robuuste) haflinger! die nog nóóit gesprongen had. en stond plots aan de andere kant van een draad van 1,20 hoog. en er had hem ook echt niemand overheen getild! daarna hebben mijn buren hem in een speelse bui verschillende keren een draadje van 1 m zien nemen. zomaar voor de lol, een scheidinkje tussen zijn eigen twee perceeltjes, op allebei even veel gras!

paarden hé......... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 18:15

t gras bij de buren is groener he....en wat ga je nu aan de omheining doen?

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 18:23

Gelukkig maar dat ze 'gewoon' op het gras in gebleven en niet een weg opgerent was o.i.d.
Omheining verhogen Knipoog Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 18:46

Nou het voordeel is dat ze zeg maar een afgezet stukje land hebben op een veeel groter stuk land, dat weer goed omheind is met hekken en (helaas) prikkeldraad. Dus ook al ontsnapt ze uit het afgezette stukje...ze zal niet het grote land kunnen verlaten....wat dat betreft veilig dus!!!! Maar het grote stuk land staat nog voor een jaar eten op....dus denk niet dat ze de benen neemt Haha! Maar het zal wel irritant zijn als ik haar iedere dag weer moet vangen..

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 18:50

misschien moeten we het landje even verzetten, zodat ze wat meer gras hebben....maar dan krijgt ze wel een NOG grotere grasbuik Boos!

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 18:55

Springconcour Talentje? OK dan!

Daar lijkt het iig wel op op deze jonge leeftijd Knipoog

een woord: toppertje Lachen

Tegen de tijd op,langs de file,mijn moeder,mijn werk,ik word overal opgehouden.Op de bank buiten adem,oog van de storm.Zonder aan te raken,vallen boeken uit de kast,mijn sleutels net op tijd,DwarsDoorDeVoordeur.WanneerIkDeBochtUitscheur,ZalIkKeihardLachen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 18:56

ja, als dat nu al begint..... *LOL* zou wel leuk zijn!!!

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 19:23

Het ziet er wel naar uit zou je zeggen. We volgen haar wel *LOL*

Tegen de tijd op,langs de file,mijn moeder,mijn werk,ik word overal opgehouden.Op de bank buiten adem,oog van de storm.Zonder aan te raken,vallen boeken uit de kast,mijn sleutels net op tijd,DwarsDoorDeVoordeur.WanneerIkDeBochtUitscheur,ZalIkKeihardLachen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 19:41

Kan het niet ook zijn dat ze eronder door is gekropen, Sommige paarden zijn daar erg handig in nl. Verward

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

brigitje

Berichten: 215
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 19:55

hihi mijn pony was een keer met zijn vriendje
door de sloot naar een ander land gegaan
wat een boeven zijn het toch

Lovers juSt lOving mY BarneY Lovers

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 20:35

Als ik dat had geweten, dan had ik haar harder aan het werk gezet. ~~}> .
En dan had ik ook niet zelf door dat grote weiland gebanjerd op weg naar de trein. Ik dacht: dat valt wel mee... en toen stond ik opeens tot boven mijn knieen in het gras.

Maar misschien gebeurde het wel per ongeluk. Lag ze te rollen, rolde ze ZO onder het lint door. Nagelbijten / Gniffelen


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 21:59

ja waarom in je akle landje blijven staan als er bij de buren veel meer te halen valt Haha!
hoop wel voor je dat ze er geen gwoonte van maakt Lachen

Dag lieve mama...

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 22:19

wel even schrikken..na aanleiding van de fotoos die je had geplaast van cheyenne en aron..zie ik het me al helemaal voor me...Haha!..de meeste paarden springen trouwens elkaar achterna als ze uitbreken..als ze zo weinig gras meer heeft kan je misschien met paaltjes telkens een hoekje er bij pakken met gras, niet te veel..maar dan hebben ze toch wat te knabbelen...

!Update profiel!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 23:11

Jennygirl schreef:
Als ik dat had geweten, dan had ik haar harder aan het werk gezet. ~~}> .
En dan had ik ook niet zelf door dat grote weiland gebanjerd op weg naar de trein. Ik dacht: dat valt wel mee... en toen stond ik opeens tot boven mijn knieen in het gras.

Maar misschien gebeurde het wel per ongeluk. Lag ze te rollen, rolde ze ZO onder het lint door. Nagelbijten / Gniffelen


ja of dat ze gewoon echt op haar knietjes eronder door gekropen is *LOL*

Ik zal kijken wat ik morgen weer aantref Knipoog

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 11:33

De pony van mijn zus sprong altijd de wei uit om kersen te eten...als ze genoeg had gegeten sprong ze zelf weer terug Haha!...misschien een leuk trucje om cheyenne te leren?

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 13:19

Ik zal volgende week een kersenboompje planten! Tong uitsteken

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 17:42

Weet je zeker dat ze gesprongen heeft.Bij mij op stal loopt er een fries van 2 en die krijgt het voor elkaar om tussen het bovenste en onderste draadje te komen.Vraag me niet hoe ze het doet,maar het kan Verward .Ze doet dit trouwens alleen als de accu bijna leeg is en er dus niet tot nauwelijks stroom opstaat.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 18:20

ingeo schreef:
in die 'gras-omstandigheden' is de kans dan toch klein dat ze het nog een keer niet opnieuw doet....

ik heb een keer net zoiets meegemaakt met een (robuuste) haflinger! die nog nóóit gesprongen had. en stond plots aan de andere kant van een draad van 1,20 hoog. en er had hem ook echt niemand overheen getild! daarna hebben mijn buren hem in een speelse bui verschillende keren een draadje van 1 m zien nemen. zomaar voor de lol, een scheidinkje tussen zijn eigen twee perceeltjes, op allebei even veel gras!

paarden hé......... Knipoog


Hihi... dat klinkt als mijn (ex-) haf, die deed precies hetzelfde Lachen ... Maar springen onder het zadel? No way!

Franca, je kan misschien een springcarrière in het vooruitzicht stellen met Yen? Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-03 21:31

Ja dat weet ik nu wel zeker ja, want ze is dus vannacht WEER ontsnapt Knipoog....madame stond vanmiddag toen ik kwam weer triomphantelijk gras te eten in de naastgelegen weide.....mutsje...Ook nu weer was er nergens een gat of paal om in de omheining, dus het zal weer een mooie sprong geweest zijn *LOL*

Nu hebben we ontdekt dat er nog maar weinig stroom te voelen was in het lint; dus nieuw kastje geregeld en de wei verzet, ze hebben weer meer gras!!

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 09:54

nou hopen dat ze dat niet meer doet enne ze kan dus blijkbaar goed springen idd jmmr dat je dat niet had gezien Tong uitsteken Haha! Knipoog

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 12:00

Haha,stoute Yen!

Hopen dat het ''probleem" nu opgelost is.

Wanestha RIP !!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 31 bezoekers