Wat voor sfeer op de manege?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hoe is de sfeer bij jullie op de maneges?

Prima, iedereen gaat leuk met elkaar om,lachen, gieren, brullen!
82 (51%)
Iedereen gaat zijn eigen gang.
31 (19%)
Roddels en gesmoes zijn schering en inslag.
37 (23%)
K*T! Die arrogante lui daar!
10 (6%)

Totaal aantal stemmen: 160


Marisca
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-08-03

Wat voor sfeer op de manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 19:19

Ben benieuwd hoe iedereen het heeft op zijn of haar manege. Hoe is de sfeer? Ga je er graag heen of alleen omdat je paard er staat en er geen andere manege in de buurt is?


Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 19:29

Op mijn manege is het heeel gezellig
Ik kan met iedereen wel goed opschieten, (ok, zijn natuurlijk mensen die ik aardig en minder aardig vind, maar dat heb je overal) en iedereen zegt je gewoon vriendelijk gedag enzo Tong uitsteken

Ik ga er ook altijd heel graag heen
Er zijn hier in de buurt genoeg andere maneges, dus daar ligt het niet aan Haha!

Ik heb hiervoor ook op een manege gereden, en als je daar de kantine in kwam zat iedereen je heel arrogant aan te kijken en niemand zei 'Hallo'. Mja een paar meisjes uit mn les wel, maar verder zat iedereen je aan te kijken alsof je eh.. weet niet, paars haar had ofzo Schijnheilig
En het was ook altijd zo dat je een kwartier voor de les pas mocht beginnen met opzadelen/poetsen, en 5 minuten voor de les kwam de instructrice kijken of je pony wel goed gepoetst was. Ja hee, vind je het gek dat als ik een zwarte pony heb dat er nog stof vanaf komt als je hard op zn kont klopt Verward

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 19:35

Op stal is het gewoon supergezellig Lachen De eerste dus.

Op de manege war ik kom, tja, het is een grote manege dus iedereen gaat z'n gang en gaat met bepaalde mensen om of niet.

Op m'n vorige stal was het echt de derde optie. Maar dan nog erger...

En op m'n vorige manege was het de vierde. Veel leskinderen en arrogante pensionklanten Misselijk

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 19:38

Ik sta op een stoeterij, waar ook enkele stallen verhuurd worden.
Daar gaar iedereen erg gezellig met elkaar om.
Maar ook iedereen gaat zijn eigen gang, dus er word niet met elkaar gemoeid, behalve als er iets met iemands paard is, dan hebben ze belangstelling.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 19:44

Bij mij is het ook gezellig *LOL*

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 20:07

Het is gezellig, maar iedereen doet z'n eigen ding. Sommige mensen hebben hun complete sociale leven op stal liggen lijkt het wel, uren OHen en koffieleuten. Prima, ieder z'n ding, maar ik doe daar niet aan mee, kom daar in eerste instantie voor het paard.

Nulla tenaci invia est via

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 20:24

Ik denk dat het bij ons af en toe zelfs iets TE gezellig is, in de vakantie ben ik regelmatig pas om een uur of 12 'savonds richting huis gegaan Schijnheilig
Iedereen gaat eignelijk gewoon leuk met elkaar om, en laat iedereen zijn eigen ding doen, tenminsten dat idee heb ik iig wel Lachen

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 20:25

De laatste tijd is het hier erg gezellig. Ik ga meestal wel mijn eigen gang, eerst mijn eigen paardje doen. Er zijn verschillende soorten mensen hier (met een typisch karakter) maar met iedereen kan ik het goed vinden. We maken vaak buitenritjes met elkaar, gaan naar verjaardagen en doen ook weleens geen paardendingen samen (naar de stad enzo).

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 20:55

Bij ons op stal is het ook gezellig. Ieder gaat zijn eigen weg, maar gezellig keltsen is er zeker bij en ook bereid om elkaar te helpen. Gezellige stalhouder waar alles mee te regelen is, en er is totaal geen ik-ben-meer-als-jouw sfeer en elk paardje is leuk.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 20:58

Bij mij op stal is het altijd heel fijn, er is geen gezeik dat ik in de weg sta... oh ja Das waar ook, er is niemand om op me te zeiken, want ik sta er in mn upke Haha!
Maar op de manege waar ik reed voordat ik Ivanka kocht, was het altijd heel erg gezellig! Tuurlijk waren er wel eens lichtelijke irritaties, maar die heb je overal wel denk ik Lachen!
Lessen waren altijd super, alles was daar gewoon super Party!!


gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 21:06

bij ons op stal is het ook errug gezellie Haha!
ik begin s'ochtends om 8.00 en ben regelmatig pas na 20.00 weer weg...
ben trouwens gewoon om 17.00 afgewerkt Schijnheilig
ooit ga ik tussendoor ff naar huis en dan ben ik s'avonds nog later weg.
ik kan met (bijna) iedereen goed overweg.
er gaan weleens roddels rond, maar dat is overal wel, elkaar afzeiken gebeurt eigenlijk zelden tot nooit Lachen

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 21:29

Margreet schreef:
Het is gezellig, maar iedereen doet z'n eigen ding.

Zo is het ook bij ons! Lachen

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 21:33

Ik ben voor de 2de optie gegaan.
Iedereen gaat zijn/haar eigen gang, wij tenminste wel, we komen voor ons paard.
Tuurlijk onderling wel een praatje en gezellig, maar er zijn ook mensen die elkaar minder liggen. Dat heb je nog eenmaal.

Maar over het algemeen gaat iedereen lekker zijn/haar eigen gang en heeft lol van zn paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 21:35

Het zit een beetje tussen de eerste 2 in vind ik. Het ligt er misschien ook aan met welke lui je daar omgaat en hoe groot de manege is

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 21:37

Ik vind het bij ons op de manege erg gezellig. Niet iedereen kan het ontzettend goed vinden met elkaar, maar dat vind ik logisch op een grote manege. Ik kan het met de meeste mensen wel goed vinden en het is altijd erg gezellig.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 22:33

wij hebben een uitgebreide leeftijds groep van 11 t/m 60 dus je gaat niet met iedereen echt om, maar je zegt de oudjes wel gedag( ) maar met een aantal meiden van 14,15,16 jaar hebben we wel een hele leuke gezellige groep en we gaan ok vaak met zn alle films kijken bij elkaar en we hebben ok samen sinterklaas gevierd. dus das wel gezellig.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 22:35

ik zit niet op een manege Lachen
Maar wel bij een rijvereniging waar ik vrij trouw naar toe ga, ik zit er nog maar kort bij maar heb het nu al goed naar mn zin, gezellig, en wedstrijdgericht.
Ik heb t goed naar mn zin Lachen Ook op concour kom je elkaar tegen, altijd gezellig, sportief en men gunt de ander ook goede resultaten.

brigitje

Berichten: 215
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 09:23

het is wel gezellig bij ons
maar niet echt lachen, gieren en brullen
iedereen gaat wel goen met elkaar om
en ze zijn niet zo aso Lachen

Lovers juSt lOving mY BarneY Lovers

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 10:14

ik sta op een stoeterij/hengstenhouderij ,met nog zo'n 10 andere pensionklanten.

het is altijd hartstikke gezellig,als er een nieuwe pensionklant binnenkomt,proberen we die er zoveel mogelijk in te betrekken,dat lukt niet altijd,maar dat ligt dan toch meestal echt aan diegene.

er word vanalles georganiseerd,dauwritten,uitstapjes,bbq's,clinics,etc.

en als je gewoon je eigen gangetje wil gaan,kan dat ook!
het leuke is dat we momenteel echt van alles wat hebben ,en dat gaat gelukkig echt goed:westernruiters,die zich fanatiek bezighouden met trail,etc.,en serieuze dressuurruiters.
zo leer je nog eens wat van elkaar! OK dan!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 10:22

Bij ons is het ook heel gezellig. Ik rijd gewoon op de manege. waar ook een heleboel pensionklanten zijn, iedereen gaat normaal en leuk met elkaar om. En ook al ken je elkaar niet je zegt elkaar wel gedag enzo.

Denken moet je aan een paard overlaten, die hebben een groter hoofd[L+8] onze uitstand, hij is met pensioen. RIP mijn lieve man 26-01-2017

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 10:48

Bij ons opd e pensionstal is het ook super gezellig. Altijd gezellig een praatje maken...beetje lol trappen zo af en toe. De stalhouder is ook echt zo'n man OK dan!. Iedereen mag zijn eigen gang gaan, maar soms gaan we ook weleens samen rijden. Iig is iedereen wel altijd geinteresseerd in de ander. en als je hulp nodig hebt staat er altijd wel iemand voor je klaar. kortom: kan niet beter!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 11:25

het is heel erg gezellig bij ons, maar er zijn natuurlijk een paar mensen et wie je het wat minder kunt vinden... das altijd jammer!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 11:39

Bij ons is het ook altijd erg gezellig. We rijden samen en regelen alles met elkaar op de boerderij. Iedereen heeft een beetje dezelfde achtergrond qua aanschaf paard. Wat betekend hard moeten werken/sparen om een paardje te onderhouden. Dat schept toch wel een band.
Voor buitenstaanders misschien een te sterke band, er zijn de afgelopen weken 2 meisjes wezen kijken voor een verzorgpony en beiden zeiden dat ze dachten "waarschijnlijk niet bij onze groep te horen".....

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 14:04

net zoiets als margreet en kawa.

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 14:20

Bij ons op de manege gaat het een ieder in eerste instantie om het paard en daarna is er tijd voor een gezellig samen zijn. Nieuwtjes worden besproken en problemen uitgepraat, zodat een manege is waar hij voor staat sport, paard en ontspanning.

I love my Arabian horses


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, lazy, Nalonyda, Poldermenner, Prince, Trendiction en 36 bezoekers