Paard en school..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fayyy
Berichten: 79
Geregistreerd: 28-04-03

Paard en school..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 18:55

Hai hai!!
Ik wou wel eens weten hoe jullie je paard en school combineren.. Bij mij gaat het op zich wel goed, maar blijf dit jaar wel zitten en moet er echt aan werken om het te halen denk ik Scheve mond !! En over twee jaar, doe nu nog een keer 5 vwo, ga ik dus op kamers in utrecht ofzo.. Hoe doen jullie dat?? Ik heb wel een vader die ook rijd en zegt dat die dan op mn paard gaat rijden.. Op zich wel een oplossing maar ik zie hem niet elke dag mijn paard zorgen.. misschien 2 keer in de week meer niet!! Wie heeft er oplosingen???
xxx fay


Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 19:04

Ik ga na de vakantie(volgende week dus grrrr) naar 6 VWO. Ik heb zelf een paardje en ik doe het elke dag zelf(wil perse geen bijrijder).
Ik ben nog nooit blijven zitten dus opzich zou ik kunnen zakken en dan nog een keer de 6de doen...
Ik ben nu pas 16 dus ik zou 17 kunnen zijn als ik mijn VWO diploma heb. Ik ben heel erg benieuwd of ik het aankomende jaar ga halen, misschien dat ik, als het op school echt niet gaat, een bijrijder erbij neem maar dat wil ik eigenlijk dus niet..

Als ik ga studeren ga ik ook op kamers en ik zoek het dan zo uit dat hij mee kan(in de buurt van waar ik dan op kamers ben dus).

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 19:08

ik maak gewoon iederen dag tijd Lachen
ik kom uit school,eet en ga meteen naar de manege,kom ik terug en doe ik douchen en huiswerk,ik heb mickey nou een dik jaar en heb het goed kunnen combineren Lachen
ik zit op mavo en wij hebben nooit tot haast geen huiswerk? Haha!
ik ga nu naar de 4-de,mijn laatse jaar en dus ook examen jaar,en als ik eerlijk ben heb ik me daar nog nooit zorgen overgemaakt,en nu nog steeds niet en weet ook dat ik dat niet hoef te doen Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 19:47

Ik ga nu naar 5 HAVO, en heb er soms erg veel moeite mee hoor!! Mijn familie rijdt neit, dus die kunnen het niet doen. Dus soms staat Jasmijn een dagje op stal. Errug vervelend, maar ik wil niet vanwege het paard blijven zitten. Dan maar een dagje op stal. En ik ga ook naar het exame jaar, en weet nog niet zo goed hoe ik dat dan ga doen. Maarja... Verward

Fayyy
Berichten: 79
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 19:48

He yvonne!!
dat probleem heb ik dus ook hehe.. maarja gelukkig hoef ik over 2 jaar pas op kamers..
xxx

Yoehoee.. I'm Accidently in Love


mikmak

Berichten: 83
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: merkelbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 19:52

Ik studeer Diergeneeskunde in Utrecht en ga zo'n 6 dagen in de week nog naar mijn paardje. Ik rijd denk 3 keer id week gemiddeld en verder longeren/los etc. Mijn reistijd is 2 uur per dag naar de faculteit in Utrecht. Ik ga nu naar het 2e jaar..het 1e jaar is goed gegaan..had maar 1 hertentamen

En...........als je echt wilt, lukt het ook!!

-x- Mikmak

Geniet van alle tijd dat je viervoeter er is......voordat je het weet kan het over zijn..

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 20:26

Idd als je echt wil lukt het meestal wel.
Ik ga naar de 4e, dus ook examens enzo.
Dat zal nog wel wat worden,maar mijn paard staat aan huis dus dat is opzich wel makkelijk.
Hopelijk zit mijn lesrooster wat mee, dan kan ik haar na school rijden, want savonds is het donker(winter).

Brabantse Fries ;)

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 20:35

Scheve mond Ik ben dit jaar ook blijven zitten in 5VWO. Heb nu sinds een maand een eigen paard, een 3jarige fries die dus echt wat tijd nodig heeft, en waar ik nu elke dag naartoe ga. Vanaf volgende week gaat m'n vader 1 doordeweekse dag naar m toe en longeert hem dan zodat ik die dag goed aan mijn huiswerk kan besteden. Verder had ik de twee jaren hiervoor een bijrijdpaard en reed daar 2 doordeweekse dagen op, en ging daarna dan gewoon huiswerk maken. En in het weekend, maar ik hou niet zo van huiswerk maken Tong uitsteken dus doe liever zo min mogelijk... Komend jaar zal het wel lukken ik stop gewoon zoveel mogelijk tijd in m'n paardje en in m'n studie. Verder ga ik ook heel vaak met vrienden wat leuks doen.. tsja. Ben altijd wel in de weer daardoor maar vind het wel leuk zo'n druk leventje. OK dan!

Brent mijn stoere vent !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 21:34

Niet... Nee hoor, ik rijd alleen niet meer iedere dag! Wil gewoon alle tijd vrijmaken voor mijn komende opleiding en dat gaat niet als ik iedere dag die Lipizzaner moest rijden...

savannalover
Berichten: 68
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 21:41

ik heb mijn paard bij huis staan geen probleem dus


Savanna Dressuur :
B + 11
L1 + 6

Savanna Springen :
B + 10
L +

Ricardo dressuur :
B + 2

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 21:50

Ik ga nu naar 5 VWO. Vorig jaar had ik Sher net gehad, en toen kregen we inene ook nog een hoop huiswerk dat we MOESTEN maken (de eerste 3 jaar maakte ik bijna geen huiswerk Haha!). Dat viel wel ff tegen Knipoog maar uiteindelijk heb ik het makkelijk gered. Dit jaar moet ook lukken vind ik. Als ik een dag niet kan dan heb ik een vriendin die Sher altijd wil loszetten met haar paardje, die gaan heel goed samen. Dus dat komt wel goed. Het lijkt me lastiger als ik straks ga studeren. Gelukkig woon ik vlak bij Amsterdam, hoef ik tenminste niet op kamers ofzo, ik kan gewoon met de trein. En hoe ik het dan met Sher doe zie ik dan wel, ik kan altijd nog iemand vragen voor een paar dagen in de week (alhoewel ik haar liever zelf doe Knipoog )

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 09:02

Ik ga nu naar 4 havo,en tot nu toe lukte het allemaal wel.
Meteen na school naar Luna,naar huis,eten,huiswerk en dan maffen.

Alleen heb ik nu een poedersuiker,4 dagen in de week 10 voor 4.Dan ben ik iets van kwart over 4 thuis en dan naar me paard...Boos!

hoopt nu op een roosterwijziging..Haha!:D

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Jaydee

Berichten: 1576
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 09:02

hallo feyy,
ik zit nu in de 2e klas van het VMBO en ik heb ook al wel wat huiswerk!
ik doe het zo: ik ga naar school, meteen uit school ga ik even iets eten ik dan mij omkleden en zo snel mogelijk naar de manege.. dan rijden en het huiswerk maak ik dan s'avonds ik hoop dat je hier wat aan hebt. xxxx Jaydee Ach gut

ANDOR, rust zacht lieverd! Ik zal je nooit vergeten! {7.2.2010}

www.joycedevos.nl
www.horsecharms.eu
Horse Charms Webshop! Voordelige touwhalsters in alle kleuren, rhythmbeads, manenclips en veel meer!
Doe mee aan onze acties op Facebook & Hyves!

oudelinde
Berichten: 151
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 09:07

Hoi allemaal,
Wat ik me afvraag en waar ik jullie eigenlijk helemaal niet over hoor, hoe doen jullie dat financieel???
Een paard hebben op een manege is toch een hele dure grap, en als je gaat studeren lijkt me dat haast niet meer op te brengen! Of heb ik het mis?

brigitje

Berichten: 215
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 09:09

ik ga nu naar de 1ste van het gymnasium
dus dat zal ook wel een probleem worden voor mij
ik denk dat je je dag gewoon goed moet in plannen
en bekijk ook hoeveel hiswerk je heb

Lovers juSt lOving mY BarneY Lovers

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 09:16

Maandag begint school weer en ga ik naar 6 VWO. Heb tot nu toe altijd tijd zat gehad voor mijn paard en verwacht dat ik dit jaar ook niet in tijd nood kom. Op school hebben we 8 uur per week keuzewerkuren. Dit zijn uren waar je kan kiezen naar welk vak je heen wilt en gewoon voor je zelf moet werken. Dan maak ik gewoon al mijn huiswerk en hoef ik zo thuis vrijwel niets meer te doen. Hierna ga ik studeren. Zoals ik er nu over denk blijf ik het 1e jaar thuiswonen en daarna op kamers. Ben ook pas 17 als ik ga studeren, dus. Waarschijnlijk neem ik Lex dan gewoon mee. Gewoon simpel weitje + stalletje + bakje is genoeg, ik hoef geen dure manege of pensionstalletje.

Jaydee

Berichten: 1576
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 09:24

brigitehet is helemaal niet zo moeilijk hoor! als je het goed plant dan komt het wel goed! -xxxx- Jaydee

ANDOR, rust zacht lieverd! Ik zal je nooit vergeten! {7.2.2010}

www.joycedevos.nl
www.horsecharms.eu
Horse Charms Webshop! Voordelige touwhalsters in alle kleuren, rhythmbeads, manenclips en veel meer!
Doe mee aan onze acties op Facebook & Hyves!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 10:58

Gebruik de zoekfunctie even, kom je veel tegen. Wat voor mij het geval was, op de middelbare had ik geen enkel probleem, had genoeg tijd enz. Nu op t HBO is het iets meer plannen en organiseren wbt tijd, maar het is voor mij goed te doen. Wat bij mij wel het geval was, is het geld, ze staat nu op een pensionstal (eerst thuis op de boerderij). Als je studeert heb je veel geld nodig, en is t wel eens krap, soms wel eens moeilijk om voor het onderhoud van je paard en van jezelf te zorgen. Extra dingetjes (luxe) kunnen niet altijd, of daar moet voor gespaard en gepland worden. Denk daar ook aan.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 11:04

Ik heb Sabientje nu twee jaar gehad.
Heb het altijd kunnen combineren met school.
Gewoon uit school komen, even omkleden en wat eten, en dan naar stal.
's Avonds na het eten huiswerk maken.
Als het warmer was deed ik ook wel andersom, 's avonds rijden en 's middags huiswerk maken.

Ik ga nu naar twee gymnasium en als ik weer een paard heb dan probeer ik dat gewoon weer te combineren zo Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 16:10

oudelinde schreef:
Hoi allemaal,
Wat ik me afvraag en waar ik jullie eigenlijk helemaal niet over hoor, hoe doen jullie dat financieel???
Een paard hebben op een manege is toch een hele dure grap, en als je gaat studeren lijkt me dat haast niet meer op te brengen! Of heb ik het mis?

Daarom blijf ik thuis wonen Schijnheilig Mijn ouders willen me helpen met de kosten totdat ik het helemaal zelf kan betalen Lovers (ze willen gewoon niet dat mijn studie eronder lijdt Tong uitsteken )

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 16:40

Ik ga nu ook naar 5Havo, maar ik zie geen problemen hoor... Tuurlijk zal het soms met school en paard even aanpoten zijn, maar daar heb ik zelf voor gekozen door zelf een paard te kopen!
Financieel is het bij mij ook heel makkelijk. Mijn paard staat bij mn oom op de boerderij, hoef geen stalgeld te betalen en ik werk in het weekend om hoefsmid etc. te betalen... Lukt me tot nu toe nog erg goed hoor Lachen

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 12:21

ik zou het dus niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn pony een dag op stal te laten staan!(en bovendien heb ik dan de dag erna een probleem). Als ik een keertje echt niet kan zijn er genoeg anderen die hem even voor me willen rijden of longeren.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 13:08

Ik heb mijn VWO diploma ook gehaald, en kon het altijd makkelijk doen met een paard (tot de 4e zelfs met een paard en een pony (werd te groot voor mijn D pony). Nou ligt het er ook wel een beetje aan of je hard voor je school moet werken of niet, en of je er veel moeite mee hebt of niet. Ik deed vrij weinig aan mijn huiswerk (heb alles wel in een keer gehaald), als ik wat deed, deed ik dat in mijn tussenuren op school. Ik ga nu naar de universiteit, dat wordt zeker weten een stuk harder werken denk ik Haha! . Ik reis op en neer (een uurtje reizen naar de univ. van Groningen), maar ik denk wel dat het te doen valt.

Misschien kun je een pensionstalletje in de buurt vinden?

ammi

Berichten: 431
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Here, there, everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 13:58

Kijk daar heb ik nou de ideale oplossing voor gevonden; Ik ga met mn paardje naar school Haha!
Ik doe namelijk de opleiding paarden sport, vergelijkbaar met Deurne, in Meppel, en start nu met het derde jaar.
Dit bevalt wel goed, elke dag les, twee keer inde week springles, veel praktijk met mn paardje, ideaal.. Knipoog

En we trainen rustig door... :)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 16:55

Ik heb afgelopen jaar mijn VWO-examen gehaald. Met paard erbij, nu had ik de laatste 1,5 jaar geen eigen paard meer, maar twee bijrijdpaarden (allebei een halve week). Dt scheelt gewoon een hoop zorgen en kosten. Als ik toetsweek of examens had, dan hoefde ik niet. De eigenaren zorgden er dan wel voor. Ook is het financiele probleem dan (bijna) weg. Ik werkte wel op zaterdag om eens wat voor de paarden te kopen, maar je hebt die verplichting niet zo.
Tuurlijk hangt het er ook maar net vanaf, wat voor pakket je hebt en hoeveel moeite je daar voor moet doen. En hoeveel reistijd je hebt (ik moest 25 min. naar school en 20 min. naar m'n paard fietsen), maar ik denk dat ik het niet gered had als ik in mijn eentje een eigen paard had. Natuurlijk kan het wel als je echt wilt, maar op den duur moet je uitkijken dat je er zelf niet kapot aan gaat.
En om je paard dan maar op stal te laten staan (verschilt ook weer per paard) vind ik niet eerlijk tegenover het paard. Dan moet je er IMO toch serieus over gaan nadenken om een bijrijder te zoeken of het paard weg te doen.
En blijven zitten voor je paard, lijkt me ook zeker niet ideaal . Als je het beesjte hebt zal je hem voor moeten laten gaan, maar denk ook aan je toekomst, en je zelf. Zeker in de examenklas blijven zitten lijkt mij vreselijk, al je vrienden zijn dan van school af en jij zit daar nog. Bovendien moet je alles opnieuw doen en nog een keer in de stress zitten voor je examens, lijkt mij niets. Geloof me, het is heerlijk als je eindelijk dat diploma in handen hebt.
Succes ermee!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers