Zijn 'moeilijke kant' is veranderd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Zijn 'moeilijke kant' is veranderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 18:16

Sinds ik Nacino heb is zijn 'moeilijke kant' rechtsom. Dus met rijden was hij rechtsom stijver en in de roundpenn liep hij liefst linksom.

Nu is hij afgelopen voorjaar geopereerd (aan zijn rechtervoorbeen) en daarna hebben we bijna niets meer gedaan. Nu ben ik al een paar keer rustig in de roundpenn bezig geweest (los) en hij probeert iedere keer linksom te gaan?!
Het is geen toeval, hij doet het steeds.

Het is echt vreemd omdat zijn slechte been nu rechtsvoor zou moeten zijn (botsplinter verwijderd uit kogelgewricht, en er is kraakbeen weg en beschadigd in zijn kogel)

Rara hoe kan dit, heeft iemand wel eens meegemaakt dat de slechte kant opeens veranderd?? Verward

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/



Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 18:28

Als hij rechtsom loopt belast hij zijn geopereerde been meer.
kennelijk is dit been nog zwak dus belast hij liever zijn sterke been om de zwakke en misschien nog gevoelige rechter te ontzien.


Misschien kun je wat advies krijgen van je DA en anders zou ik hem toch aan de longe gooien en met de zweep erbij om hem toch rechtsom te laten lopen om die kant te trainen.

bv 10 rondjes rechtsom en dan 5 lnksom en weer 10 rechtsom.

Met mijn eigen paard doe ik dit ook om zijn korte kant langer te maken.
Ik doe dan wel niet precies 10 rondjes maar pak de moeilijke kant altijd 5 of 10 minuten extra.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 18:47

Ik snap t niet echt, zn moelijke kant was eerst rechtsom en wilde hij liever linksom lopen, nu wil hij ook steeds linksom, dus dan is rechts toch nog steeds zn moeilijke kant?? Door linksom te lopen ontlast hij rechtsvoor

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-03 09:59

Ow wat ben ik blond, hij loopt nu liever RECHTSOM Bloos! natuurlijk

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, IASCrawler, Kalea, love_mandy, redbutton, WillemijnL, wonanda en 66 bezoekers