oogontsteking (zalf)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-01 12:55

vroeger als m'n paard een oogontsteking had moest ik altijd de inhoud van zo'n klein tubetje in haar ooghoek spuiten. de zalf zelf was licht geel. weet iemand welk spul ik bedoel en hoe het ook al weer heet? is het nog te koop? ik weet dat ik het zo'n 7 jaar geleden gebruikte en het werkte erg goed. nu kan ik het nergens meer vinden.
tubetjes waren ongeveer 2 a 3 cm groot.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 13:45

Ik denk dat je Terramicine bedoeld. Speciale oogzalf. Bij ons is ze nog altijd te koop. Het is een wit doosje en tubetje met een blauwe streep erop.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 15:54

Ik krijg zo'n tube altijd van de dierenarts. Inderdaad met zo'n blauwe streep erop. Eigenlijk voor honden en katten, maar ze geven het ook voor paarden en konijnen Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 15:55

Bij onze veearts koop ik cavazan, dat is oogzalf voor paarden, honden en katten. het is bacteriedodend en zit in een klein tubetje.
Waarschijnlijk is het hetzelfde spul als hierboven genoemd wordt, veel dezelfde producten worden onder verschillende namen verkocht.
Je kunt dit gewoon bij iedere dierenarts kopen, je hoeft er niet speciaal voor naar een paardenarts.
Je kunt het oog sowieso even wassen met gekookt water, dat helpt alvast een beetje.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 16:14

De Terramicine die ik bedoel, kan je gewoon kopen bij de apotheker en is ook bedoeld voor mensen! Maar in de plaats van gekookt water zou ik eerder rozenwater gebruiken om de ogen proper te maken, dat is zachter dan gewoon water en kalmeert de prikkeling in de ogen en dan daarna wat oogzalf in geval van ontstoken ogen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 16:59

Hallo ik heb een jaar lang bij een veulen oogzalf moeten smeren omdat ze een ontstoken oog hield. Na een jaar moest ik toch maar eens naar de kliniek komen met mijn pony....wat bleek: bij dat oog was er geen traankanaal dat van oog tot neusgat liep!
Is ze eraan geopereerd, zo'n slangetje erdoor! Toen was het ontstoken oog over. Ik heb inderdaad ook steeds zo'n tubetje gehad.

Groetjes Anke

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-01 11:00

dat is inderdaad het spul dat ik bedoel! bedankt voor de reacties! ga het morgen even halen.