Ontstoken oog...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Ontstoken oog...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 18:01

Roxy's ene oog is echt helemaal rood en opgezet door de vliegen (heeft inmiddels wel een vliegenmasker).
Wat kan ik eraan doen ? Zijn er goede zalfjes voor ?
Of gaat het vanzelf weer over ?
Advies graag!


لا شيء يدوم


vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:46

kamillethee werkt goed, gewoon thee zetten ,laten afkoelen, en 2 keer per dag met zo'n rond wattenschijfje zijn oog inwrijven

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 18:53

Oke dat zal ik wel proberen morgen. Dankjewel!

لا شيء يدوم

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:43

idd koude thee helpt erg goed en goed schooonmaken iedere keer........

ONDERSCHRIFTLOOS

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:33

Mijn paard had dat ook en de vliegenkap verergerde het alleen maar, omdat ze heel erg de neiging had haar ogen langs haar voorbenen te schuren. Toen er gaas van de kap tussen zat werd het er echt niet beter van.
Ik heb 3 dagen 2 x daags haar ogen uitgespoeld met (afgekoeld) gekookt water en gezalft met Caf oogzalf. Er is nu niets meer van te zien.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:25

Mijn verzorgpony had een aantal weken geleden ook ontstoken ogen. Ze had er zo een last van dat ze eerst niet wou eten.
Ik heb de eerste keer de ogen met een keukenrolpapiertje en gekookt water schoon gemaakt. Daarna heb ik het met super natte theedoeken schoon gemaakt, met gewoon water. De ontsteking was binnen 3 dagen weg.
Ik gebruik nu ook Brite Eye Oily, dat wel redelijk werkt. Ze heeft nu alleen traanoogjes. Het voordeel van het vet is dat de vliegen er niet op af komen, het nadeel is dat het vet is en wanneer de ogen gaan tranen vloeit het vet mee weg.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:28

Schoon maken met gekookt water (afgekoeld Haha! ) of azijn (dacht ik, weet niet meer of het verdund was of niet Scheve mond ), gekookt water helpt al heel goed in ieder geval. En een beetje vliegenspray rond de ogen wrijven zodat de vliegen daar weg blijven. (gewoon een beetje op je hand sprayen en rond de ogen uitwrijven, of met een deo roller)

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:33

Lepeltje schreef:
En een beetje vliegenspray rond de ogen wrijven zodat de vliegen daar weg blijven. (gewoon een beetje op je hand sprayen en rond de ogen uitwrijven, of met een deo roller)

Maar niet te dicht op de ogen, omdat de aroma te sterk is en sommige ogen kunnen daar niet tegen!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:46

ik heb oogdruppels gekregen van de da, werkt goed.
je hebt ook zalfjes, voor als het oog beschadigt is door de ontsteking.

uitspoelen met water werkt mss ook wel, maar bij mij kwam het weer terug dus toen heb ik de da maar laten komen.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:35

Ik kreeg van een vriendin van mij nog eens een keer BOORwater.

Dit werkte onwijs goed.

Misschien een oplossing

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:39

met gekookt water elke keer de troep weghalen of met afgekoelde kamillethee. je hebt ook wle zalfjes ervoor, maar goed schoonmaken scheelt al een heleboel, heel veel paarden hebben er nu last van met al die vliegen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:41

gekookt water idd. Wij hebben nu ook een paardje op stal met een geirriteerd oog. Komt de DA dacht ik binnenkort een zalfje voor brengen dus ben benieuwd hoe t zal werken

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:00

Met afgekoelde kamillethee doe ik het altijd schoonmaken. Dan is het na een week ongeveer over Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliënberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:12

Afgekookt water met zalfje tegen ontstoken oog van de dierenarts gebruik ik bij mijn haflinger.

In mijn profiel staan foto's!!!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:46

Gewoon schoon maken met afgekoeld leiding water en dan kaf zalf smeren.Kan je gewoon halen bij de dierenarts(kleine huisdieren) en het is binnen noodtime over.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 17:15

er bestaat ook een middel voor, t werkt heeeel goed! k weet alleen niet hoe t heet en waar je het koopt Bloos

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 19:06

Bij ons op stal staat er ook eentje. Maar dat meisje moet zondag naar de regionale kampioenschappen. Zou ze gewoon kunnen rijden? Vandaag tijdens het rijden zei ze dat ze steeds met het hoofd schuin ging lopen en dat ze haar oor naar beneden liet hangen voor haar oog.
(Lijkt me er gek uitzien trouwens...) Maar denken jullie dat ze dan zou kunnen rijden, of gewoon eventjes afwachten?

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 19:17

Lepeltje schreef:
Schoon maken met gekookt water (afgekoeld Haha! ) of azijn (dacht ik, weet niet meer of het verdund was of niet Scheve mond ), gekookt water helpt al heel goed in ieder geval. En een beetje vliegenspray rond de ogen wrijven zodat de vliegen daar weg blijven. (gewoon een beetje op je hand sprayen en rond de ogen uitwrijven, of met een deo roller)


ja, azijn in ogen, dat moet je nou echt doen! Blond
als er prima zalfjes bestaan (en die zijn er!), waarom dan aan zoiets belangrijks als een oog zitten klooien met allerhande troep?!
en met vliegenmiddelen moet je al helemaal bij ogen uit de buurt blijven Frusty !!!

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 20:41

Mijn vriendin heeft dat ook met haar paard Rocky, maar dat komt niet door de vliegen. Het is wel ontstoken. Zij gebruit Bright eye! dat werkt egt heel goed , 1x per dag smeren op oog!
Sucess! Hyper!

Rust zacht lief vriendje, ik mis je


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Groetje, YandexBot en 18 bezoekers