slik, ik ben gevraagd een kur te rijden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-01 20:15

En ik weet niet of ik dit wel wil. Heb jaren dressuur gereden en ben er nu min of meer mee gestopt. Voor mij meer de vrijheid van het recreatierijden. Alleen is daar mijn lieve nicht, die wil dat ik met haar jongste paard een kur ga rijden. Zijzelf heeft op het moment nog last van een whiplash, dus kan zelf niet. Het is pas in december, maar toch. Ik heb haar paard vandaag even gereden en het is echt totaal iets anders dan mijn pon. Het is een cleveland bay hengst van 6 en is 1 bonk kracht in alles wat die doet. Heeft super gangen en een wilskracht waar je u tegen zegt, in principe een uitdaging. Alleen ik, onzeker iemand ben bang het helemaal niet te kunnen en finaal af te gaan. Moet ik dit nou doen of niet? Ik heb al de muziek gehoord, Ameno van era. Best wel een apart gevoel als ik met die reus op die muziek dans. Nou ja, maar even kijken hoe het qua gezondheid en moed zit tegen die tijd. Zal namelijk een vrij intensieve training vereisen. Ik ga er maar even een nachtje(s) over slapen.


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 20:29

Sorry givar, maar ik vind jouw reactie een beetje banketstaaf. Als iemand recreatief rijdt is dat toch niet meteen aanklooien?

Btw, ik vind dat je het gewoon moet proberen. Het maakt echt niets uit als je af zou gaan, de meeste mensen zullen het heus wel begrijpen als het mis gaat, een paard is tenslotte een levend wezen en jij kent hem niet zo goed. Succes met kiezen! Mooi liedje trouwens.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 20:30

Hoe kan dat nou? Net stond er hier nog een reactie van ene 'givar'?!!?

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 20:34

Als ik jou was zou ik het proberen. Eerst maar lekker gaan trainen met dat paard en als het niet lukt, kan je altijd besluiten dat je die kür niet rijdt. Ik hoop dat je een goede beslissing kan nemen!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

givar
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 20:36

mijn berichtje is verwijderd dus zal ik het even anders formulen als dat mag.
Ik vind dat je het beter niet kunt doen, je rijdt recreatief en snap dus niets van dressuur. Meng je niet in dingen die je niet kunt. Laat dat beest gewoon voordat je hem misschien wel verpest. Het is maar een tip hoor.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 20:39

J*zus Givar! Hoe kan jij nou weten hoe ze rijdt?! Sorry hoor, maar misschien heeft ze wel op Z niveau of wat dan ook gereden?! Als je niet weet waar ze het over heeft, geef dan ook geen reactie!! Boos!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 20:41

Brando-S, wees blij dat je givar vorige reactie niet gelezen hebt, die vond dat ze beter was in aanklooien dan in dressuur. Tss...

monty
Berichten: 85
Geregistreerd: 04-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 20:41

Mirte wie is die @%#$ die van die gemene opmerkinge maakt bij jouw berichtje? Gewoon rijden die kur hoor meid, als er iemand is die the sense of the horse heeft dan ben jij het wel! Ik weet dat je al een tijd bezig bent met een andere tak, maar dressuur kan je heus. Je hebt zelf willy en jouw eigen vlam opgeleid, dus don't worry. Maar pas wel op voor je gezondheid, je ziet er niet goed uit!! Pas op jezelf en ik kom snel weer lang!!

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 20:45

Sorry (nouja....) Givar, maar je komt wel ff lekker binnen hier zeg. Heb nu een paar berichtjes van je gelezen, en het enige wat je doet is anderen -die je helemaal niet kent, en die jou ook niet kennen- op een banketstaaf manier afkraken. Als je niks zinnigs hebt te zeggen zeg dan gewoon niks Boos!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-01 23:16

Ahum, nogal bijzonder dat sommige mensen al een oordeel hebben zonder dat ze ze irl kennen. Misselijk moet ik daarvan. Sorry givar, ik weet niet wat ik je misdaan heb ofzo, maar ik vind dat je behoorlijke rotopmerkingen maakt. Verder wil ik geen woorden meer vuil maken aan iemand die alleen maar aandacht wil.
Ik ben er nog steeds niet uit wat ik wil doen, maar het begint toch meer te kriebelen. Ga morgen zelfs weer even wat dressuuroefeningetjes oppikken met mijn pon, eens kijken hoe het gaat. Bedankt lieve bokkers voor de WEL serieuze reacties!

givar
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 23:22

Ik moet Misselijk van mensen die zichzelf voor paal zetten. Lekkere genante vertoning wordt dat. Maar jij bent niet de enige hoor, er zijn er wel meer die het hoog in hun bol hebben zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 23:31

tja Givar, jij moet Misselijk van mensen die zich zelf voor paal zetten. Maar misschien hebben die mensen daar wel plezier in en anderen vinden het weer amusant er naar te kijken.
Ik snap je probleem niet, misschien wil je er een keertje over klei-en?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 00:45

Givar negeren...lijkt mij geen slecht idee...maar wel ook even mijn mening geven...Mirte, ik rijd net als jij voornamelijk recreatief (waarbij ik echter wel degelijk middels lessen mijn training op peil houd, maar recreatief omdat ik geen wedstrijdambitie heb) en ik vind dat je de kur als je er zelf ECHT achter staat...en de enige die dat kan beoordelen ben jij, en het zegt niks over jouw kunnen als je het niet doet, maar doe het iig niet omdat anderen het zo graag willen...doe het alleen als Mirte het leuk vindt om te doen. Haha! Want het zal zeker een hoopt tijd en energie vergen...en ga ook eens bij je zelf na of je dat paard uberhaupt wel echt leuk vindt om te rijden...is geen schande als je dat niet vindt (sommige paarden vind ik vanaf de grond heel leuk maar om te rijden...nee dank je...) en dan moet je het denk ik zeker niet doen. Succes met beslissen!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 08:09

He Mirte,

Als je er zin in hebt gewoon doen, als je het niet ziet zitten niet. Zo simpel is het volgens mij...

Enne givar, er is er hier maar 1 die het hoog in de bol heeft? Al op de olympische spelen geweest? Haha!

Voorzitster AFM

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 08:34

heey leuk man! gewoon doen gaat best wel goed wat voor'n hengst is het ken ik 'm misschien??
ken er toevallig 2 en bij mijn weten zijn er niet zoveel in Nl.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 10:14

Ik zou het toch als een compliment beschouwen als ze me moesten vragen. Maar het is inderdaad jouw beslissing. Als je er jezelf niet goed bij voelt, moet je het niet doen. Je zou het maar doen voor je plezier en als je iets tegen je zin doet is het niet meer voor je plezier.
Als ik jou was, zou ik vragen om nog een paar weken bedenktijd en of je tijdens die periode toch nog wat mag oefenen, misschien komt de zin dan wel ineens omdat het goed gaat.
In ieder geval veel succes, ook als je het niet doet!

En Givar, vergeet niet dat iedereen, ook jij en Anky op hetzelfde niveau begonnen zijn en dat wil zeggen vanaf NUL. En de een leert nu eenmaal sneller dan de ander en veel hangt ook af van welk paard je onder je k*nt hebt! Extreme duivel Boos!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 11:40

Hallo allemaal! Bedankt voor de reacties!
Ik heb mijn definitieve beslissing nog niet genomen, maar ik volg jullie advies en denk er nog even een tijdje over na. Ik heb hem vandaag weer gereden en kreeg gelijk les. Het ging best aardig alleen schrok meneer een paar keer van een gevaarlijk vogeltje en sprong die 5 meter de lucht in. Mijn nicht vond het (gelukkig) ook goed gaan en ze begreep ook als ik het niet wilde en maakt daar dus ook geen probleem van. Wat is het toch een lieve meid!
Oh ja nimber, zijn naam is Lancelot en is idd één van de weinige hier in nederland. Ik zal eens vragen naar z'n papieren, staat zijn volledige naam in en afstamming. Ze heeft hem nog niet zo lang, maar 8 maanden.
Wel een rare gewaarwording, zo rij ik heel serieus een dressuurproef op een chique geschoren paard en op het andere moment rij ik zonder zadel op mijn pluizebol door het veld. Best leuk zo'n combinatie, had nooit gedacht dit ooit te doen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 11:40

Citaat:
Op 2001-09-09 00:31, schreef Jippie:
Ik snap je probleem niet, misschien wil je er een keertje over klei-en?



WHAHAHHAHAHA die opmerking is nog van lovley op de plaza op horses!!!!! hahahahah *LOL* *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 11:51

Mirte, het lijkt mij hartstikke leuk om te doen hoor.

Steef?? Van mij?? Als jij het zegt zal het wel zo zijn, maar ik herinner me niet zoiets gezegd te hebben, jammer want ik vond het wel een strakke opmerking.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 12:31

Gewoon lekker gaan oefenen en dan beslissen of je het doet of niet. Je kan er nu toch heel weinig over zeggen als je het paard nog niet zo goed kent.

Navragen is beter dan afvragen.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 12:45

Ik denk dat je een beetje meer zelfvertrouwen moet hebben, je schrijft je hebt eerder al dressuur gereden dus de basis ken je .Je nicht geeft je het vertrouwen, pak het dan toch aan. Volgens mij kun je het

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 08:26

Givar hoe oud ben je nou...

Je schrijft in je profile dast je je paard nu zz heb en tot gran prix wil rijden, als ik jou zo hoor heb ik best medelijden met je paarden.....
En dan zeg je wel in een ander topic van :marieke moet zich heel wat vinden"maar wat doe jij dan? jij vind jezelf ook heel wat!

Groetjes Melissa

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 09:16

Mirte, als ik in jou schoenen stond dan deed ik het gewoon. De beste stuurlui staan altijd aan de wal, als je het paard netjes kunt rijden dan kun je ook nooit af gaan. Als je rekening moet gaan houden met wat anderen vinden dan kun je beter op het dak gaan zitten (hee waar schreef ik dit nog meer *LOL* ) dan krijg je nooit meer wat gedaan. Gewoon doen, er zijn immers geen miljoenen mee gemoeid. Het ergste wat je kan gebeuren is dat je laatste wordt en ook dat is niet zo'n ramp, iemand moet dat ten slotte zijn.
Ik zou lekker genieten van zo'n stoere kerel onder m'n gat en de rest van de wereld het heen en weer laten krijgen.
Succes.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 09:46

sluit me helemaal aan bij Ikke als je maar lol hebt!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 09:47

go for it mirte, zelf vertrouwen hebben en ervoor gaan!!
je kan het wel en voor givar ik rijd ook recreatief maar ik doe ook wel es wat dressuuroefeningen en in stap gaat hij aan de teugel dus wat zeur je.
nou ik denk dat givar maar netalsof doet, dat ze net als ange een kind is die verhalen verzint want ange zei je hebt me ontdekt maar er zijn er meer en volgens mij is givar er 1 van!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 32 bezoekers