Vast in zn mond en tong naar buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Vast in zn mond en tong naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 16:20

Hoi,

Ik heb een kwpner (e-pony) en die houd zich gigantisch vast in zn mond. Hij gooit zn tong vaak buitenboord en dan is het helemaal een ramp. Ik heb al veel dingen geprobeerd, echt veel op been rijden etc, maar het werkt gewoon niet. Meerdere mensen hebben het al geprobeerd (waaronder 2 instructrices), maar die kregen het ook niet echt voor elkaar. Maar is zn mond gewoon niet wat aan de kleine kant dat hij daarom zijn tong buitenboord doet? Het is volgens mij niet uit onwil.
Ik rij met een watertrensje van koper, enkelgebroken. We hebben er al dubbelgebroken ingehad en een lepelbit, maar niks werkte.
Wie kent dit of weet er een oplossing voor?


Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:14

Hoi wat vervelend zeg, rijd je wel met sperriem?
Als ik jou was zou ik de paardentandarts eens bellen voor contole wie weet heeft hij wel ergens last van!
Succes

Groetjes Bonnie en hinikjes van Kick, Dublin en Shamrock

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:35

Ja, rijdt je met sperriem ?
zo ja, zowel neus als sperriem een gaatje strakker doen. Is even vervelend voor hem, maar het maakt de kans wel kleiner dat ie hem erover gooi.

En de tandarts even laten kijken is ook geen slecht plan.

Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 00:07

Sando en ik zijn 1, hahaha

Groetjes Bonnie en hinikjes van Kick, Dublin en Shamrock

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 10:38

Wij hebben het al over tandarts gehad. Hij gooit zn tong niet over het bit volgens mij, steekt hem alleen naar buiten en zit dan helemaal vast.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 10:38

Ik rij wel met sperriem trouwens

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 10:44

misschien is een tongspeler wat
veel succes ermee

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 10:47

Is je bit niet te dik? Seven deed nl het zelfde. Heb toen een bit gekocht van maar 14mm ipv 21mm dik en het probleem is over. Ze had nl te weinig ruimte in de mond en kon dus nergens heen met de tong dan naar buiten.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:10

Als ik jou was zou ik hem eens los laten van voren en met je benen gaan rijden. Je paard gaat nu in verzet tegen je hand. Waarschijnlijk hou je hem veel te veel vast van voren waardoor hij zich niet kán ontspannen. Zorg dat hij niks heeft om vast te houden.

Rijd met je benen naar je hand toe en vang hem voren op als hij onder je uit probeert te lopen. Niet door te gaan trekken maar door een ophouding te maken mét je benen erbij. Zoek het probleem niet eerst bij het paard, maar bij jou. Hoe hard dat ook kan klinken.

Een mens is er fysiek en lichamelijk op gebouwd om problemen met de handen op te lossen. Het is de kunst om bij het paardrijden dat om te zetten naar je benen. Je benen zijn het belangrijkste geschenk als het over paardrijden gaat.

Succes!

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:22

Ben het wel met okkie eens. Eerst benen en dan pas reageren met je handen. Bij Seven loste dit niets op. Bij haar was het echt het bit.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:36

Ik heb ook een pony die dat deed, je moet in het begin veel contra-stelling vragen en als hij dan even zijn bit los laat moet je ook meteen weer onspannen. Als hij in stap iets meer los laat kun je het in draf hetzelfde proberen en daarna in galop, maar het kan goed zijn dat het bij jou pony niet werkt, ik heb namelijk ook heel veel geprobeerd tot ik erachter kwam da dit het enige is wat hielp....Succes in ieder geval.


Pippa
Berichten: 88
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:27

jouw paard kan ook allergisch zijn voor koper. Sommige paarden krijgen brandwondjes in de mond van bitten met argentan en aurigan (koper). Probeer eens een gewone dikke bustrens.

pluk de dag


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Googlebot en 74 bezoekers