Is dit wel goed? (voer)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Is dit wel goed? (voer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 12:45

Ik heb een paard gekocht en ben gisteren weer even gaan kijken om wat dingen af te handelen enz. Toen heb ik ook even gevraagd wat voor voer het paard kreeg enz. In de zomer krijgt ze alleen gras en in de winter staat ze overdag buiten en s'nachts binnen en dan krijgt ze 1 a 2 plakken hooi en ong. een halve kilo biks.Is dat wel goed? Krijgt ze dan geen vitamine tekort ofzo? ( ze zag dr wel gezond uit) Moet ik gewoon doorgaan haar zo te voeren of moet ik als ze hierheen komt het voer een beetje gaan veranderen?

Chill out Lachen


Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:14

Beste Whatever,

Nee je moet niet doorgaan met zo voeren.
Wat voor werk deed je paardje daar.

Ik kan niet geloven dat ze veel deed.
Mijn paard staat op een manege waar goed op de voeding van de paarden wordt gelet.
Als ze ook maar iets te mager worden krijgen ze gewoon iets meer.
Tenzij ze stilstan
Ik en mijn intructeur bepalen wat Noureyen te eten krijgt i.v.m. het werk wat hij doet.

Hij krijgt nu 2x 1,5 kilo biks (Pavo 2) en 2x hooi.

Je moet je voer gaan aanpassen op je rij gewoonte.

Ik voer mijn paard voor extra vitamine Zeevitaal Zeewier.
Hiervan krijgt hij een onwijs mooie glans over zijn lijf.

En omdat hij bloedarmoede heeft gehad Equistro Haemolytan 400.
Dit zijn SUPER vitamines.

Deze vitamines geven ze paarden ook als ze niet helemaal door de vacht kunnen komen.
Dus Voorjaar en Najaar.

Afbeelding

Foto goed te zien hoe hij glanst, van mezelf geen leuke foto

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:20

het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe je land is en wat voor paard je hebt. Een vriendin van mij heeft een KWPN-tuigpaard staan die een aantal keer in de week gereden wordt en die krijgt ook niks erbij, beest heeft het gewoon niet nodig, maar het andere paard heeft het misschien wel nodig.
geef eens wat meer info over het paard.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:34

Is niets zinnigs over te zeggen, omdat je niets verteld over het paard, soort, type, grootte, arbeid die hij/zij moet verrichten etc etc.
En voerden ze echt hooi, of was het misschien kuilgras? Daar zit ook al een wereld van verschil in. En wat voor brok ging erin dan?
Dus wat Polly al zegt: meer info geven, anders is er niks zinnigs over te zeggen.

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 14:46

Het is een kwpn van 1.57 ong. Ze is vrij dik en ze zier dr gezond uit. Er wordt een paar keer per week op gereden, toen ik er was was er even niet op gereden en was ze vrij fris. In de winter krijgt ze volgens mij gewoon basisbrok.
Maar in gras alleen zitten toch niet veel vitaminen, of wel??

Chill out Lachen

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:50

Op gras alleen zou ze het vooral in de zomer uitstekend moeten doen. Eventueel met een zoutblok beschikbaar in de wei. Je zegt dat ze nu niet veel doet en er goed uitziet. Mocht ze meer werk bij jou moeten doen dan nu en gaan afvallen dan kun je haar wat meer gaan voeren.
Paarden krijgen al snel teveel voer ipv te weinig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 17 bezoekers