Hoeveel opa's/oma's heb jij nog?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Hoeveel opa's/oma's heb jij nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 13:00

Ik realiseerde me vandaag zomaar ineens dat Oma alweer 83 wordt (vandaag). Niet bepaald jong meer dus, maar nog wel behoorlijk kwiek. Ze woont in een aanleunwoning, maar in principe wel zelfstandig, doet ook zelf haar boodschappen enzo.
Dit is niet mijn echte oma. De ouders van mijn moeder overleden toen ze nog erg jong was, en dit is dus de pleegmoeder van mijn moeder, maar ik weet niet beter als dat ze mijn oma is (hoewel ze hier altijd eerlijk geweest zijn).
Deze oma is ook veel meer oma voor me dat de moeder van mijn vader, wat wel een echte oma is. Maar haar zien we alleen op verjaardagen en met de kerst enzo. Mijn opa (vader van mijn vader) overleed toen ik 9 was, heb ik dus niet zo heel veel van mee gekregen, en de ouders van mijn moeder heb ik nooit gekend.
Hoe zit dit allemaal bij jullie?



Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:03

Ik heb nog een opa en een oma, allebei van dezelfde kant van de familie. Mijn andere opa en oma stierven allebei rond mijn 5e volgens mij.... moeilijk te herinneren wanneer ze stierven, kan echter nog wel genoeg over ze herinneren toen ze nog leefden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:03

Ik heb nog 1 opa, de vader van m'n moeder.
De vader van m'n vader is vorig jaar overleden, en tot twee jaar geleden heb ik zelfs nog een overgrootmoeder en een overgrootvader gehad, eentje aan mijn moeders kant en eentje aan m'n vaders kant. Vond ik echt uniek, omdat ik zelf al dertig was toen zij overleden.
Mijn eigen oma's zijn overleden toen ik resp. 12 en 13 jaar was, dus al twintig jaar geleden inmiddels. Ik denk overigens nog wel regelmatig aan ze, ik geloof dat ze allebei nog wel een oogje in het zeil houden...

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:04

1 opa 2 oma`s

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:04

Ik heb mn beide oma's nog.
en een stiefopa ( de echte opa was al gestorven toen mn moeder 15/16/17 jaar was.)
En de andere opa is jaar of 2 geleden overleden ( hij was overigens al 14 jaar niet meer 'goed' hij had een hersenbloeding gehad toen, vrij uniek dat hij nog zolang heeft geleeft), en mn oma heeft nu een vriend, een maatje zeg maar die nu bij dr woont en ze doen samen leuke dingen.
Laatst bijgewerkt door Ctal op 15-08-03 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:04

2 oma's Lachen mijn ene opa is een paar jaar geleden aan een hersenbloeding en mijn andere opa kreeg een hartstilstand vorig jaar oktober/november. mijn ene oma rookt als een ketter en is al 80 en mijn andere was iets in de 70, kweet niet meer hoe oud.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:05

2 chantallen achterelkaar Lachen

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:05

Ik heb nog 1 echte oma via vaders kant, en de opa van moeders kant leeft nog, hij is ent 81 en nog heel sportief, met het warme weer van vorige week gaat hij nog gewoon om 1 uur het bos in om 1,5 uur te wandelen en hij is de oudste van zijn zweef vliegclub die nog actief vliegt. ik ga er ook vanuit dat hij gewoon 120 wordt Haha! .
Daarnaast heeft mijn stiefmoeder nog haar moeder, maar die zie ik helemaal nooit en heeft mijn stiefvader ook nog beide ouders, maar die zijn net weer een slag jonger.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:05

Moederskant: 1 oma, opa is overleden toen ik heel jong was, geen herinneringen aan. Oma van het type 'ouwe taaie', ze mankeert van alles, maar niet genoeg om aan dood te gaan, die wordt vast 100!

Vaderskant: opa en oma beide overleden, paar jaar geleden, kort na elkaar. Wel nog een zus van mijn oma, oudtante dus, en die is eigenlijk veel meer 'oma' dan mijn echte oma ooit geweest is, geweldig mensje! Helaas gaat het nu niet zo goed met haar, vrees dat het op z'n eind begint te lopen. Verder nog een hele goede vriend van mijn vader, die ook al wat ouder is, tegen de 80, dat is eigenlijk een beetje mijn opa. Terwijl zijn vrouw weer niet 'oma' was, zij is overigens kort geleden overleden.

Nulla tenaci invia est via

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:05

Ik heb nog 1 opa, de vader van mijn vader. De anderen heb ik bijna niet gekent helaas....
Mijn moeders moeder was al overleden toen mijn moeder 7 was, mijn moeders vader toen ik 4 was en mijn andere oma ik overleden toen ik 5 was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:06

1 oma de moeder van mijn moeder. En schaam ze is geloof ik 84, maar dat weet ik niet op het jaar precies te zeggen Bloos! )
De opa is al 18 jaar dood.

En aan mijn vaders kant heb ik mijn echte oma nooit gekend, die is al 34 jaar dood of zo.
Mijn opa is toen hertrouwd, maar zelf een jaar of 18 geleden overleden.
En die stief oma is een jaar of 5 geleden overleden.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:14

Heb nog 1 oma van mijn vaders kant
Mijn opa van mijn vaders kant is al bijna weer 18 jaar overleden

De opa en oma van mijn moeders kan zijn 3 en 2 jaar terug overleden!

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:18

Niks, noppes, nada Verdrietig
Oma van moederskant is al overleden toen ik 3 was, opa van moederskant toen ik een jaar of 8-9 was, opa van vaderskant toen ik 11 was en oma van vaderskant toen ik 13 was.

Maar sinds een jaar heb ik er wel weer een oma bij De oma van mijn vriend namelijk. Is dit jaar alweer 89 geworden.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:20

Ik heb nog een opa en een oma.Beide zijn het de ouders van mijn vader

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:21

Ik heb nog twee oma's.
Een opa heb ik nooit gekend en de ander is 5 jaar geleden overleden.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:24

Mijn opa's heb ik nooit gekend die zijn overleden toen mijn ma 8 was en toen mijn pa 16 was.
Mijn ene oma is overreden door een dronken man Boos! toen ik 3 was.
Mijn andere oma is overleden toen ik 7 was.
Ik heb nog tot mijn 12e een overgrootoma gehad (de moeder van de oma die overreden is).
Dus ik had geen opa's en oma's meer.
Maar nu heb ik weer een beetje 2 oma's, die van Harmen. die zijn 75 en 89.

:evaw:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:49

Ik heb nog twee oma's en één opa.
Opa van 88 zwemt nog elke ochtend (!) zijn baantjes in het zwembad, loopt 2x in de week hard en in de winter haalt hij zijn schaatsen van zolder om het hardlopen te vervangen. *LOL*

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:51

ik heb ook helemaal niets meer, in 6 maanden tijd, 2 opa's en 1 oma verloren... dat ging heel hard...

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:52

ik heb nog een opa en een oma, ze zijn allebei van mijn vaders kant. Mijn oma is 87 en mijn opa is 91, dit jaar waren ze 65 jaar getrouwd!!!

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

happyjoyce

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:53

Ik heb gelukkig allebei mijn opa's en mijn twee oma's nog.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:55

Ik heb nog 2 oma's die tot een paar maanden geleden allebei nog zelfstandig woonde. Mijn opa's heb ik allebei nooit gekent, die zijn een paar jaar voor mijn geboorte overleden.
Ik ben er echt heel blij mee dat ik allebei mijn oma's nog heb. Zeker nu ze beide binnen korte tijd in het ziekenhuis gelegen hebben. Mijn ene oma heeft een hersenbloeding gehad en heeft 2x een hersen operatie gehad. Ze is 84(uit mijn hoofd) en helaas niet meer de oude geworden. Het is echt een vreemde in het lichaam van mijn oma geworden.
Mijn andere oma is 79(60 jaar ouder geworden dit jaar dan ik ga worden, en 30 jaar ouder dan mijn vader, handig ezelsbruggetje) heeft 3,5 week in het ziekenhuis gelegen maar de artsen hebben niets kunnen vinden. Zij is er weer helemaal boven op gekomen

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:56

Mijn opa en oma (van mijn vaders kant) zijn beide overleden toen ik nog jong was. Mijn opa herrinner ik me helemaal niets van, hij overleed toen ik 2 of 3 jaar was. Mijn oma weet ik niet meer precies, herrinner me nog wel het een en ander van haar. Ik denk dat ik een jaar of 7 was?

Ik heb nog maar 1 oma, mijn moeders moeder.
Mijn opa (mijn moeders vader) is 9 maanden terug overleden. Sinds hij overleed gaat het eigelijk met mijn oma ook niet goed meer..

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:58

mijn oma van mn moeders kant heb ik nog (wordt 86), opa van mn moeders kant is overleden toen mn broer net 2 was, toen werd er nog niet echt aan mij gedacht zelfs Haha!
Van mn vaders kant heb ik nog een opa en n oma, allebei midden 70

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:03

Niets meer.. Oma van mn vader, stierf 3 jaar geleden. Opa van mn vader, strief toen mn pa 16 jaar was.
Oma van mn ma, stierf toen ik 5 was, en Opa van mn ma stierf toen ik 3 maanden was

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:07

Ik heb alleen nog mijn 2 twee oma's

De ene is 88, en de ander 95...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, _joy_c_, Dancer, fleurtjeuh, gillian, Googlebot, Grainey, hagelslag, Hindo2, HopeMyDay, jadeken, lucifertje, Majabeestje, Marion_, Marocje, Mizora, rocky_1995, Sannens, senna21, tengeltje11, Wescha en 56 bezoekers