Welk zadel kiezen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Welk zadel zou jij kiezen?

Wintec 500
6 (15%)
Wintec 2000
16 (42%)
JC
16 (42%)

Totaal aantal stemmen: 38


ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Welk zadel kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 12:00

Wirijan hier op bokt heeft net haar hafje gekocht maar is nog op zoek naar een goed zadel voor hem.

Ze heeft zeg maar keuzes uit drie zadels.

Een nieuwe wintec 500, van rond de 350/400 euro
Een nieuwe wintec 2000, van rond de 500 euro
Of een tweedehands JC, vzh, ongeveer een half jaar oud waarschijnlijk, maar niet zo goed onderhouden vraagprijs 200 euro

Ik heb al aantal dingetjes genoemd op waar ze moet letten, zeker bij het JC zadel (oa stoten, schoftruimte etc.)
Maar was is nog meer belangrijk, en wat zouden jullie aanraden?


Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:19

Van deze drie zadels vind ik de Wintec 2000 de beste keus, de 2000 heeft door de equisuede een vastere zit dan de 500, van JC zadels ben ik niet erg onder de indruk, redelijke kwaliteit maar slechte pasvorm.

Gillian

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:41

Binnenkort ga ik op een Wintec 500 rijden. Maar ik heb nu nog nooit op een Wintec gereden.
Mijn kennis heeft een JC zadel waar ik heel vaak op rijd. Is al vrij oud, maar blijft erg netjes. Weet niet of er verschil zit in types.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:45

Ik heb zelf een JC en heb nog nooit zo een lekker zadel gereden! Een van de paarden die ik train heeft een wintec 2000 en ik vind het niet voegen. Ik wil gewoon leer onder mijn kont hebben!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:55

ik heb zelf een jc en ook wel eens op een wintec gereden, ik ben veel meer fan van de jc zadels, die zijn echt super vind ik!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:56

OOk ik ga voor een jc. Heb er zelf een en rijdt heerlijk.
Kun je ze niet alle 3 passen en even rijden? Dan weet je het zeker.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:18

ik heb zelf een 500 en ben er zeer over te spreken, mijn paardje maakt nog wel eens een sprongetje opzij, maar ik blijf heel vast zitten!
Prima zadel! En makkelijk met de verwisselbare boom!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:21

ik heb een Wintec 500, past helaas niet meer op mijn knol (koudbloed), ik vind het verder een prima zadel!
De 2000 is me afgeraden omdat dat equisuède als een spons werkt als het goed natregent en dan , als je het niet heel goed droogt, van binnenuit weg kan gaan rotten (zadelmaker zei dat).

Die verwisselbare boom is inderdaad superhandig!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 19:19

Maar zouden jullie dus ook een al wat minder onderhouden zadel wel aanschaffen?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:20

Ligt eraan, als je het met een paar keer goed vetten netjes kunt krijgen wel, anders niet. Dus geen scheuren of beschadigingen erop vanwege het slecht onderhouden.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:32

Hoe oud is je "hafje"en wat wil je ermee gaan doen? Ja, Rijden!! logisch, maar wat. Is hafje jong en mag je er nog lang van genieten, zou ik in ieder geval een zadel nemen , dat goed aanpast op de rug en voor jezelf lekker zit. En dan moet je eigenlijk niet naar de prijs kijken, maar naar de kwaliteit. Zelf heb ik mijn zadels allemaal door Daleman laten aanmeten. Mijn oudste paard, Mirage van 14 jaar heeft nu 11 jaar zijn zadel en er is in de endurance vele duizenden kilometers mee gereden en ligt nog als gegoten, nooit drukkingen en je zit er nog steeds als een vorst op. Nooit heb ik het nog behoeven te laten repareren of op te vullen. Dus kijk niet eerst naar de prijs is mijn bescheiden raad.

I love my Arabian horses

pmarena

Berichten: 48054
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:27

Als ik zo ongezien en ongepast moet kiezen , absoluut de 500 !!
2000 vind ik maar een raar stroef ding , en de JC..tja die ken ik eigenlijk niet qua rijden..en niet goed onderhouden...en leer...

Nee dan de 500 , als die dan ook het beste ligt en voor jou het fijnste zit natuurlijk Lachen

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:43

ik ga voor d ewintec...
al mijn lesponys hebben die en vind ze erg fijn, lekker licht en past meestal altijd wel....

ONDERSCHRIFTLOOS

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:51

sophie_kurk schreef:
ik heb zelf een jc en ook wel eens op een wintec gereden, ik ben veel meer fan van de jc zadels, die zijn echt super vind ik!


wintec zonder kniestukken misschien? Schijnheilig zal wel niet de mijne zijn Haha! maar ik was ook aan het kijken voor een nieuw zadel en ik heb op een jc gezeten en die vond ik lekkerder zitten dat mijn kniestukloze wintec. Lachen (kentucky zit trouwens ook erg lekker, heeft iemand daar nog ervaring mee?)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 21:45

Paduc schreef:
Hoe oud is je "hafje"en wat wil je ermee gaan doen? Ja, Rijden!! logisch, maar wat. Is hafje jong en mag je er nog lang van genieten, zou ik in ieder geval een zadel nemen , dat goed aanpast op de rug en voor jezelf lekker zit. En dan moet je eigenlijk niet naar de prijs kijken, maar naar de kwaliteit. Zelf heb ik mijn zadels allemaal door Daleman laten aanmeten. Mijn oudste paard, Mirage van 14 jaar heeft nu 11 jaar zijn zadel en er is in de endurance vele duizenden kilometers mee gereden en ligt nog als gegoten, nooit drukkingen en je zit er nog steeds als een vorst op. Nooit heb ik het nog behoeven te laten repareren of op te vullen. Dus kijk niet eerst naar de prijs is mijn bescheiden raad.


Ik stel deze vraag niet naar mezelf..
Haf is dacht ik 5 jaar oud, ze wil er gewoon lekker mee kunnen rijden.
De keuze die ze nu heeft zijn gewoon deze zadels, tuurlijk worden ze gepast, dat is het allerbelangrijkste.

De vraag hier is gewoon naar kwaliteit en ervaring wat het fijnste is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:48

Ik vind de Wintec 2000 de beste keus uit dit rijtje. Met de belangrijkste reden dat je de boom kunt wisselen. Met een Haflinger kun je er in principe wel van uitgaan dat je een bredere boom nodig hebt dan standaard. De 2e hands JC zou heel toevallig kunnen passen, maar dat is een kans van 1 op weet ik hoe veel. Wintec 500 schuif je zo van af, is bijna gladder dan een zeepbaan.

Die Wintec 2000 zit trouwens prima, je moet alleen geen synthetische broeken dragen (wordt erg warm).


Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 08:12

Bij de Wintec 500 kan je ook de boom wisselen...ik weet niet welke je moet nemen. Heb voor zover ik weet nog nooit op een JC gereden, op de andere zadels wel. Ik vind Wintec 2000 erg lekker zitten maar lijkt me echt niet als het regent. Wintec 500 wil ik zelf ook gaan kopen, vind het echt een lekker zadel en je hoeft er niets voor te doen qua onderhoud. Zelf heb ik ook een Haflinger dus wel handig die verwisselbare boom ook.

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 08:15

Thorowgood heeft ook erg goede kunststof zadels, eigenlijk kwalitatief nog beter dan Wintec. Ze hebben alleen geen verwisselbare boom.

Gillian

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 08:30

Ik zou zeker een leren zadel nemen, dus de JC.

pjotter
Berichten: 95
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Hoogeloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 08:47

ik had eerst een wintec 500 heb ik 4 jaar gehad en zag er nog super uit maar de rug van mijn paard is zo verandert dat het model niet meer past. ik heb nu een JC en die zit beter en ligt als een huis, maar is nu op de zweet bladen al lelijk. de koting (weet niet hoe je dat schrijft) is al heel erg beschading.

als je het onder houd niet vervelend zou ik zeker voor de JC gaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers