ik ben zoooo moe

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

ik ben zoooo moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 14:24

ik wilde ff wat vragen ik ben al een half jaar verschrikkelijk moe.
ik ben al verschillende keren bij de dokter geweest en heeft me laten bloedprikken op ongeveer alles wat je prikken kan maar ze vinden niks.
voorheen ging ik me om 2200 douchen om op stap te gaan nu ben ik blij als ik dan in bed lig.
ik heb ook geen zin meer om te stappen.
ik word dan heel slap ietjes trillerig en krijg alleen voldoening als ik aan mijn bedje denk.
erg is dit he ik word volgende maand 22 in de bloei van het leven zou je zeggen maar ik voe me net een oude versleten vrouw.

ik wil graag weten of dit jullie bekend voorkkomt of dat iemand tips heeft.

o ja en ik slaap soms wel 10 uur op een nacht en als ik dan overdag niks te doen heb dan ga ik ook ff liggen heerlijk.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:29

IK hoop niet dat je het chronisch vermoeidheidssyndroom hebt.

Je zei dat ze op alles hadden geprikt wat er mogelijk is: dus ik ga er van uit dat Pfeiffer en bloedarmoede uit te sluiten zijn.

Maar ik wilde toch nog even vragen: is je schildklier nagekeken? Als die van slag is dan kun je je ook knap ellendig voelen.

Ik hoop dat ze snel kunnen vinden wat er mis is. Voor de rest zou ik je willen adviseren het rustig aan te doen.

Wat is er mis mee om op tijd in bed te duiken? Als ik een hele week heb gewerkt, dan gaat bij mij ook om die tijd het knopje om hoor. Ik heb trouwens ook nooit begrepen waarom het uitgaansleven zo laat begint...

Sterkte ermee.

*edit* tikfout verwijderd
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 14-08-03 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:31

Dit heb ik dus ook al een tijd, ging ik voorheen bijna elke avond uit, nu is 22.00 al laat. Overdag ook veel moe behalve als ik werk.En ik word in september 20

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:36

Een gemiddeld mens heeft 6,5 a 7 uur slaap nodig per nacht. Je kunt je ook aanwennen om veel te slapen. Het gevolg is dan dat je steeds meer slaap nodig hebt. Een vermoeidheid verschijnselen hoefen er niet altijd op de duiden dat er lichamelijk iets mis is. Het kan ook geestelijk zijn. De laatste tijd iets meegemaakt waar je het moeilijk mee had?
Sterkte er mee.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:02

Ik heb het ook. Ben 5 weken niet naar school geweest voor de vakantie en nu over 1,5 week moet ik alweer maar ben nog steeds moe. Boos! Heb ook bloed laten prikken, paar keer dokter geweest, reikie laten doen. Aankomende week moet ik weer naar de dokter van m'n moeder omdat ik het echt niet uithoud op school. (vooral niet als het nog zo warm blijft) Ik slaap nu altijd tot 1 uur uit. (en ga om 12 uur 's avonds naar bed) En dan ben ik als ik uit bed kom nog moe. Verdrietig Ik probeer er nu ook op te letten dat ik niet te veel suiker eet, daar kan je ook erg moe van worden. Voel me soms net een oma'tje terwijl ik 15 ben. Bloos!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:10

Door hedendaagse onvolwaardige voeding kun je gemakkelijk tekorten krijgen.
Die tekorten kun je aanvullen.
Maar het is niet verstandig om zelf met supplementen aan de gang te gaan. Laat liever even testen wat je nodig hebt.
En probeer wat betere voeding (bio, natuurwinkel) binnen te krijgen.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:18

Angelfire misschien moet jij eerst wat aan je ritme gaan doen. Het is idd logisch dat je moe wordt als je zo leeft, dat is echt in strijd met je lichaam dus gewoon om 8 uur er uit en om een uur of 10 naar bed en actieve dingen doen en niet gaan zitten niks doen want daar wordt je ook moe van. hetr is geen aanval hoor, maar ik heb het ook een tijd gehad, heb een slaappstoornis, en nu moet ik heelerg regelmatig slapen en opstaan enzo, en werkelijk het wordt beter.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:21

Yeps, Sakkia. Dat wou ik nou net schrijven. Van lamlendig zijn de hele dag, veel slapen en geen regelmaat, daar wordt je moe van. Ik heb een tijd van 23.00 - 7.00 geslapen. En echt geen minuut korter of langer. Werkte perfect. Je bent zo fris als een hoentje.

Ik vind sowieso, dat als je 's ochtends vroeg wakker bent, je de rest van de dag fitter bent.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:29

heb ik ook maar er word tegen woordig ook zoveel van een jong iemand verwacht

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 17:08

SAKKIA schreef:
Angelfire misschien moet jij eerst wat aan je ritme gaan doen. Het is idd logisch dat je moe wordt als je zo leeft, dat is echt in strijd met je lichaam dus gewoon om 8 uur er uit en om een uur of 10 naar bed en actieve dingen doen en niet gaan zitten niks doen want daar wordt je ook moe van. hetr is geen aanval hoor, maar ik heb het ook een tijd gehad, heb een slaappstoornis, en nu moet ik heelerg regelmatig slapen en opstaan enzo, en werkelijk het wordt beter.


Nee dat komt gewoon door de vakantie. Normaal ga ik rong 9/10 uur slapen en dan kwart over 6 eruit. Maja dan ben ik ook moe. En ik doe heus wel wat hoor. Maar elke keer als ik naar de stad wou ofzo werd ik steeds duizelig en super moe. (terwijl ik wel gewoon goed gegeten en geslapen had) En elke keer als ik uit school kwam, was ik zo moe dat ik gewoon elke middag op de bank in slaap viel.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 17:15

ik heb het ook. ik heb ook al heel vaak bloed laten prikken, ook steeds bij de dokter geweest om te vragen of dit normaal was (ik heb het vanaf mijn 13e , ben nu 18) en die zei dat het NORMAAL was! (ik kon hem wel wurgen, damn, je bent toch in de bloei van je leven?!)
Maargoed, ik was ook altijd kapot. Ik heb een heel laag suikergehalte, daar kwamen ze wel achter, maar ik eet voldoende suiker. Nu de laatste tijd valt het erg mee...ik hoop dat ik nou eindelijk ook eens normale tijden kan volhouden...misschien gaat het bij jou ook gewoon over hoor..of blijven aandringen bij je dokter..

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:06

Kido schreef:
heb ik ook maar er word tegen woordig ook zoveel van een jong iemand verwacht


Wat een goede uitspraak zeg, zo kunje het ook bekijken.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:22

Eef18 schreef:
ik heb het ook. ik heb ook al heel vaak bloed laten prikken, ook steeds bij de dokter geweest om te vragen of dit normaal was (ik heb het vanaf mijn 13e , ben nu 18) en die zei dat het NORMAAL was! (ik kon hem wel wurgen, damn, je bent toch in de bloei van je leven?!)


De dokter zei bij mij dat het stress was! Nou ik heb het al zo lang, kan nooit alleen van stress zijn denk ik.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 06:07

Melody,
Ik heb al negen jaar last van moeheid. Eerst dachten de dokters dat ik Mono had, dan weer te weinig iron of hoe dat ook heet. Nu zijn ze er dus achter gekomen dat ik Chronic Fatigue Syndrome heb. Ik ben dus altijd moe en zou dag en nacht willen slapen. Verder voel ik me zo zwak dat ik me net als rubber voel. Ik moet wel zeggen dat sommige dagen beter dan andere gaan. CFS kun je niet testen en er is ook geen kuur voor. Het is een levenslange syndroom waar men uiteindelijk mee moet gaan leven. Niet makkelijk, maar wat moet je?

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 06:56

DC, CFS is niet zo hopeloos als je denkt, hoor. De verschijnselen verdwijnen soms even onverklaarbaar als ze gekomen zijn, ook al kan dat jaren duren.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 12:10

jeetje wist niet dat er zoveel reacties op zouden komen.
ja ik weet het ook niet het is idd zo dat ik overdag nu niet veel doe maar dat heb ik wel gedaan ik ging naar school van half 8 tot half 6 vaker snel eten en om 6 uur in de winkel werken tot 9 dan snel naar huis douchen en naar mijn vriend die toen overigens ook tot ongeveer 22.00u werkte daar bleef ik dan tot half 12 en dan 12 uur in bed en om 7 weer op.
dus toen kon ik begrijpen dat ik moe was.
ook in de schoolbanken kon ik soms makkelijk in slaap vallen en als ik thuis kwam kon ik het vaker niet eens opbrengen om te zittne op de bank mijn lichaam smeekte me om te gaan liggen en idd na 3 min was ik vertrokken en chagrijnig dat ik dan was als mijn moeder om 5 uur ETEN! riep.
dus ik kan niet zeggen dat het meer of minder is geworden nu ik minder doe overdag.
soms moet ik me dwingen uit bed te komen of dwingen om naar melody te gaan terwijl dat toch iets heel leuks is.
ik had geen zin om naar de efteling te gaan omdat ik er dan zo vroeg uit moest erg he.
ik wou dat het tussen mijn oren zat maar ja uitgaan is ook altijd een hele grote hobby geweest en nu ik baal ervan als het weekend is want ja ik heb een vriend die wel graag gaat stappen liefst tot in de kleine uurtjes en dat zorgt best wel voor wrijving in onze relatie.
ik ben gewoon doodop ik weet het niet meer
ik ga maar weer es naar de dokter denk ik (die arme man word ook gek van me)

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:31

IK neem aan dat er echt een volledig bloedonderzoek gedaan is?
Wat hier al eerder genoemd is; is dat je schildklier idd ook te langzaam kan werken en dat je daardoor zo moe bent.

En anders gewoon net zo lang aan de bel trekken bij de huisarts tot er wel de juiste diagnose kan worden gesteld.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 12:56

ja maar word je bij de schildklier dan ook niet dikker???

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:03

Ik heb vorig jaar de ziekte van pfeiffer gehad, maar ben daarvoor al 4 jaar heel moe geweest. Toen konden ze niks vinden, maar waarschijnlijk sluimerde het door mijn bloed, alleen dn onvindbaar.
Ik ben er nog steeds verschrikkelijk moe van, ik heb ook niet het idee meer dat het ooit over zal gaan, helaas.
En dat het niet meer terug kan komen klopt niet, wnt het blijft altijd in je lichaam sluimeren, stel dat je dan weinig weerstand hebt, kun je de symptomen weer krijgen.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 13:33

ik heb iddd super weinig weerstand als er de griep heerst kan ik alvast in bed gaan liggen want dan heb ik em ook

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 15:02

xxxmelody schreef:
ja maar word je bij de schildklier dan ook niet dikker???


Hoeft niet...laat het controleren, dan weet je het zeker.

Je suis Charlie.

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 15:15

Mag ik 1 tip geven. Laat niet vaak wat van me horen maar heb dit ook gehad. Na een maand rust en geen school en werk gaat het stukken beter. Maar ga eens naar een goede homeopaat. Die zoekt echt de oorzaak op en geeft iets speciaal voor jouw probleem. Wat je ook kan proberen is floradix. Te halen bij de da drogist. 1 maal per dag dat nemen en dan echt stug die hele fles opmaken ! Kijk eens of dat werkt. En verder een ritme houden voor genoeg ontspanning zorgen ! en probeer om overdag niet te slapen !

Groeten loes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 17:51

xxxmelody schreef:
ja maar word je bij de schildklier dan ook niet dikker???


Meestal als je schildklier te langzaam werkt kom je idd wel iets aan, maar dat hoeft niet beslist. Mijn oma heeft er al bijna heel haar leven last van en die kwam ook niet extreem aan als de schildklier te langzaam werkte. Ze heeft weleens iets te veel medicijnen voorgeschreven gekregen waardoor de schildklier te snel ging werken en toen viel ze wel erg snel af.

Maar als ik jou was zou ik gewoon bij je huisarts gaan vragen om nieuwe onderzoeken net zolang tot je de oorzaak van je vermoeidheid gevonden hebt! Daar is ie voor hoor! Sterkte!

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-03 16:23

bedankt voor de reacties heb er zeker wat aan gehad ga maandagmorgen meteen terug naar de huisarts.
maar floradis is voor ijzer te kort daar heb ik geen last van gelukkig

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 16:44

ik wil jullie niet verder in de put duwen maar ik heb dit al vanaf 1987!!!!
Alles is al wel 10 x onderzocht en niets gevonden en dan wordt het maar Chronsiche vermoeidheid of ME genoemd. Ik moet gewoon werken, geen bedrijfsarts die het gelooft.

Daarbij heb ik ook nog vreselijke allergie aanvallen (vandaag dus, terwijl er concours en kermis is in het dorp) en dan helpt alleen liggen, slapen lukt niet en snotteren, liters snot....lekker hè Verward

Je moet ermee leren leven, het ging wel aardig tijdens de vakantie, maar maandag moet ik weer beginnen met werken en ik zie er als een berg tegenop. Heb al 2 negatieve beoordelingen achter de rug en zie mijn baan al gaan Huilen en dan dus ook mijn paard Boos!

Ik moet nog naar mijn paard, eigenlijk moet ik rijden, maar met deze allergie aanval lukt dat niet, dan maar alleen voeren, poetsen en in de vliegenspray zetten.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, boyca, Eretria, Facebook, Kirsha, lyanne_sanne, Marocje, MiniTrex113, Mondy, Petra_O, Saaams, xemmafalcon, YandexBot en 179 bezoekers