Jeep Cherokee

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Jeep Cherokee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 21:38

Onze 13 jaar oude Vitara met bijna 400.000 km op de teller, zonder enige problemen OK dan! trouwens, moet dus eens vervangen worden. Wij zijn zo hier en daar aan het kijken. Onze keuze is dus een 2de hands Cherokee.
Wie heeft er een Jeep Cherokee van een jaar of 4/5 oud en wat vind je van het rijgedrag op lange afstanden, wegligging, hoeveel verbruikt hij, is er makkelijk aan te sleutelen?????

Alvast bedankt!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:39

Sleutelen? Aan een Cherokee? Hoe krijg je in hemelsnaam een sleutel in die motorruimte? Daar kun je nog geen muis meer in kwijt, laat staan dat je eraan kunt sleutelen.
Ik weet niet of je aan originele dokumentatie kunt komen (zoals bij een Land Rover Extreme duivel ) anders zijn de boeken van Hayes wel een aanrader.
Ze zuipen als een ketter, precies zoals mijn V8 Disco en ze rijden als een slecht zeeschip, het deint en schommelt nog erger dan mijn 30 jaar oude Range Rover en die heeft toch echt heel hoog nodig nieuwe ophangrubbers nodig.
Het is een amerikaanse wagen en alles wat je daarvan kunt verwachten zit ook in de cherokee. En zoals veel zijn de onderdelen niet te betalen in NL. Maar ja je kunt moeilijk effe naar Amerika voor wat spullen, de douane zou toch wel raar opkijken als je een versnellingsbak meebrengt als handbagage *LOL*
Maar als ie het doet is het wel een fijne wagen. De echte cracks gaan natuurlijk voor de V8, alleen is die in het oude model vrijwel niet te vinden in NL. de 6-lijn is wel aardig, maar ik vind dat toch eigenlijk een beetje nep *LOL* Ach, grijs kenteken en een LPG-installatie en je lacht toch wel iedereen uit hoor. Wat je ook doet, blijf verre van de Diesels. Die zijn niet vooruit te branden, die trek ik er met mijn Range Rover nog uit, zonder onderin te komen.

Tja, ik ben bevooroordeeld, het spijt me *LOL* *LOL*

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 00:03

Ik persoonlijk vind ze te rammelig stugge amerikaans vering nee ,niks voor mij.

Enne er zijn legio andere merken waar je uit kunt kiezen met meer comfort en minder drinkgedrag Haha!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 00:12

Gerrie schreef:
Ik persoonlijk vind ze te rammelig stugge amerikaans vering nee ,niks voor mij.

Enne er zijn legio andere merken waar je uit kunt kiezen met meer comfort en minder drinkgedrag Haha!


Amerikanen stug? Dan heb jij nog nooit in een cherokee gereden, dat schommelt en deint als als in een slechte jaren-50 film. Beetje overdreven hoor, maar stug wil ik ze zeker niet noemen.
Wil je een stugge auto? Kom eens langs, dan gaan we met de SeriesIII op pad, zal ik je laten voelen wat echt stug is.
Een 4x4 die niet zuipt? Wat is niet zuipen? Betere dan 1:10? Doe mij er dan maar 10! Nou niet af komen met die enge Japjes en koreaantjes, een bak waar gewoon 3500 aan mag hangen, die niet meteen vastloopt als er een plasje modder ligt en die ook gewoon goed met het verkeer meekan.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 07:16

Zo'n chrysler jeep met ronde lampen is het niet toch?
Zo een hebben wij er, best fijn ding, zuipt wel, maar dat heb je met zulke auto's.

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 07:29

Ik ben toch blij dat ik voor een Patrol ben gegaan. Een vriendin van me heeft toendertijd een Cherokee gekocht, en best veel problemen gehad. In aanschaf was die auto iets goedkoper, maar ze heeft hem dan ook op geel kenteken. Een paar van haar probleempjes: de deuren wilden niet meer open en dicht op commando, en de moter viel tijdens het rijden uit. Maar ja, auto's zijn individuen, dus je kunt ook mazzel hebben met een Cherokee en pech met een Patrol.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 07:47

Wij hadden eerst ook een patrol,maar dat was ondertussen al zo'n oud beestje, en we hadden er toen een audi a3 erbij (die kon geen 2 paardstrailer +inhoud trekken), nu hebben we dus 1 auto.
Voor dat de patrol zo'n oud dier was deed ie het nog best, dat is wel een ding dat zeker is.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 07:52

ikke schreef:
Het is een amerikaanse wagen en alles wat je daarvan kunt verwachten zit ook in de cherokee. En zoals veel zijn de onderdelen niet te betalen in NL. Maar ja je kunt moeilijk effe naar Amerika voor wat spullen, de douane zou toch wel raar opkijken als je een versnellingsbak meebrengt als handbagage *LOL*

Tja, ik ben bevooroordeeld, het spijt me *LOL* *LOL*


Tja ik ben dus ook bevooroordeeld Ben gek op amerikanen vooral V8
Watbetreft onderdelen die kun je hier genoeg kopen tegen normale prijzen.
Onderdelen zijn niks duuder dan van een Jap of een europese auto.
Daar bij komt dat voor het onderhoud van de JEEP je bij de meeste chrysler garage's terecht kunt
Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 07:57

Ze hebben zo'n lekkere draaikolk in hun tank.
Moet zeggen dat ik ze wel ontzettend stoer vind! Verder heb ik totaal geen verstand van auto's, kan alleen zeggen wat ik mooi of niet mooi vind. En wat ik mooi vind, daar hangt meestal een vreselijk prijskaartje aan, helaas Scheve mond

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 08:05

Waar komt een chrysler eigenlijk vandaan?
Ben een erge leek wat auto''s betreft.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 09:13

Ga dan voor een Patrol (een verlengde!!!) Die zijn echt supersterk, mogen 3500 kg trekken en niet kapot te krijgen *behalve als je paard hem als tandenstoker gaat gebruiken*.

Toos paardloos

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 09:34

Moet er iets uit de USA komen, dan is dat voor ons geen probleem. Henk werkt bij de KLM en hij kan zo alles over laten komen als hij daar iets moet bestellen. Sleutelen kan hij ook, maar hij heeft nog nooit aan een Jeep Cherokee gesleuteld, dat is te leren.
Het gaat ons meer om het rijgedrag en wat hij drinkt. Henk moet 4 tot 5 dagen per week 110 km rijden, dus moet de auto een beetje lekker rijden. Hij moet ook zeker 2 tot 3 ton kunnen trekken. De Vitara is geen fijne auto op lange afstanden en met 1500 kg is het wel bekeken met de trekkracht. De Vitara rijdt 1:10 op LPG.
Patrols zijn niet te betalen, Dodge Pickup zijn ook zuipschuiten (1:5 op LPG) maar weer wat goedkoop in aanschaf en ik vind ze wel erg groot. King Cap of een Hi-Lux zijn ook mooi, maar ik heb liever geen Pick up.
Het is moeilijk. Verward

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 10:53

Waarom geen Chrysler Voyager op grijs kenteken. Heb ik ook. Super de luxe..echt een auto om veel en ver mee te rijden. Als een koning op een zetel. Ik heb dan wel de V6 3.3 automaat, dat is toppie. Motor hoor je gewoon niet lopen, maar erg weinig toeren, dus ook minder slijtage motor. Je hebt ze ook in V4, schakel, rijd iets anders. Onze rijdt op LPG, 1:7.
Weet niet precies wat ie mag trekken.. Enne onderhoud doen we zelf of broer die automonteur is..dus zeker aan te sleutelen.
We rijden al 7 jaar model Voyager, blijft fijn.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:19

is geen auto voor een trailer mee te trekken ze worden super snel overbehit met als nadeel dat je nog al es langs de kant staat hahahahah.
de moter trekt het dan niet wel een mooie auto trouwens

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:34

Heet er anders geen moeite mee.. rij af en toe met 1,5 paards trailer. Ook comfortabel voor het paard, automaat...
Mag max 1600kg trekken. Dus idd niet genoeg voor PhiaBink...

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:58

De Grand Cherokee 4.7 V8 waar ik af en toe een trailer mee trek bevalt erg goed. Maar ik hoef 'm dan ook niet zelf te betalen en vol te tanken....

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angieeeee, Aniek23, Anoukjuuuhh, Babsiej, Corien_, Esther, fleurtjeuh, fohadie, girlyggirl, Goldwynn, Googlebot, LouLi, MissyNr1, ReadTheRulez, Sterrendief, TessaxQuincy, xPabloBokt, xPearl en 61 bezoekers