Miskraam Eileen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Miskraam Eileen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 13:13

Vandaag ging ik de paarden buiten zetten. Een routinewerkje. Ik kreeg alleen wel een hartverzakking toen ik zag dat Eileen hengstige geluidjes maakte en knipoogde. Tsja, die was hengstig, daar is geen twijfel over mogelijk bij haar als ze het is.

No problemo als je paard leeg hoort te zijn, maar er hoort daar in die buik al drie maanden een veulentje te groeien.....ze is in mei gedekt en zowel juni als juli niet hengstig geworden. Nu dus ineens wel.... Verdrietig

Ik voelde me helemaal leeg van binnen. Huilen Klinkt misschien stom, maar die dracht was ook een beetje mijn zwangerschap. Ik wilde zo graag weer eens een veulentje! Veel tijd om te treuren was er echter niet, want er moest een grote beslissing genomen worden: Laten we haar dit jaar nog dekken?

Ja dus. Ik weet het, het is erg laat, maar toch doen we het. Wel lastig, want ik moet haar dus vanavond naar de hengst brengen en meteen weer met haar naar huis toe want zaterdag is de keuring en daar moet ik haar dus morgen al voor gaan wassen....na de keuring kan ze dan weer naar de hengst en weer gedekt worden net zolang totdat ze hem afslaat.

Maar ja, onze trailer staat in de bouwsteigers dus daarmee kan helemaal niets weggebracht worden en die van de hengstenhouder is ook in onderhoud, dus dat werd probleem nummer drie. Ziek Gelukkig heb ik iemand van onze ponyclub bereid gevonden om de trailer uit te lenen, bij deze nog hartelijk dank Hetty!

Ik mis er wel een supergezellige buitenrit met Jildau door en daar baal ik erg van Boos! maar ja....moet maar weer....

Volgende maand laaat ik haar dus echt wel scannen! Dat hebben we de vorige keer niet gedaan en daar heb ik nu zo'n spijt van...al denk ik dat het weinig uit had gemaakt hoor want volgens mij heeft ze gewoon vol gezeten en heeft ze een miskraam gehad. Misschien wel door een trap van Jildau, misschien door stress, of gewoon....wie zal het zeggen

Al met al voel ik me er echt K*T door. Sorry voor het taalgebruik, maar dat woord past het beste bij het gevoel dat ik nu heb.


SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:36

ahh, wat jammer, maar soms hoor je paarden die nog een keer hengstig zijn terwijl ze zwanger zijn, dus misschien gaat het nog goed, wel zonde hoor
sterkte ermee

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:37

He bah! Ik kan je alleen maar sterkte wensen en veel succes vanavond!

Groetjes!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 13:57

kinglover schreef:
ahh, wat jammer, maar soms hoor je paarden die nog een keer hengstig zijn terwijl ze zwanger zijn


Is dat zo? Ik vind het namelijk zo vreemd dat ze in juni en juli niet hengstig is geweest en nu ineens wel, maar goed ik ga mezelf geen hoop inpraten.... Laat ik het maar op een 'leeg' houden en die extra dekking zal sowieso geen kwaad kunnen mocht ze al drachtig zijn

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:59

Hey,

misschien kun je haar voor de zekerheid laten opvoelen voor de dekking?

Groetjes!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:17

Eerst laten opvoelen of scannen hoor, onze merrie was drachtig en leek toch regelmatig hengstig. Er zijn ook vrouwen waarbij de menstruatie doorgaat ondanks dat ze zwanger zijn. Ik hoop voor je dat ze nog gewoon drachtig is. Veel succes

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 14:37

Ik heb voor morgen een scan-afspraak staan. Laat jullie morgen meer weten....

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:21

hoi,
ik ben ook nog bezig met onze merrie!!!! ....en morgen hebben wij dus ook een afspraak om te scanen , het is wel erg spanend hoor , is ze weer leeg gaan wij oooook door tot het houd ,er zit nu al wel heel veelbloed, zweet en tranen in dus het moet maar , lukt het echt niet meer dit jaar dan gaat ze meteen begin volgend jaar via K.I. behandeld worden bij Holstud .....maar voorlopig proberen we het nog .....zucht.....

Voor jullie en de dame heel veel succes toegewenst !! en dat het als nog mag lukken dit jaar !!!!
gr,sas.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:28

O jee, wat spannend nu zeg!
Ik hoop van harte voor je dat ze wel drachtig is!
Ik duim voor je!


Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:31

Wat spannend!
Het zou wel heel jammer zijn als het misgegaan zou zijn.
Hopen dat het toch goed blijkt te gaan en anders dat het bij de tweede dekking wel goed gaat.
Succes.

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:34

Oh het wordt wel spannend dus. Hopen dat het er nog gewoon zit.
Succes.

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:41

Idd mijn merrie heeft ook heel vak erge hengstigheid verschijnselen. Toch is ze ruim 6 maanden drachtig.
Dus wacht eerst even de scan af want ze kan toch nog drachtig zijn!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:48

He wat zonde!
Nuala is vorig jaar rond deze tijd ook nog gedekt, en toen pakte het pas, dus het is wel te doen hoor! Maddox is dus op 8 Juli geboren.
Gaat helemaal goed komen! En idd scannen deze keer, laat even weten hoe het is gegaan met de scan morgen!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 17:09

Ja, je merrie kan zeker nog hengstigheid vertonen tijdens de dracht, dus ik ben heel erg benieuwd naar de scan!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 17:33

Jurga heeft toen ze drachtig was van Voice ook een keer een hengstigheid laten zien, ik schrok toen ook al, maar er was niets aan de hand. Ik ga voor je duimen!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:26

En? spannend hoor, leef met je mee!! OK dan! ff voor jullie duimen!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:36

Wat erg! Ik hoop voor je dat ze nog drachtig is...laat ff weten wat de uitslag is! Zal voor je duimen!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:29

Nou veel suc6 ermee. Dat is wel een teleurstelling zeg. Ik zou er niet aan moeten denken dat het met Tos gebeurd Boos!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:38

peeky"]
[quote="kinglover schreef:
ahh, wat jammer, maar soms hoor je paarden die nog een keer hengstig zijn terwijl ze zwanger zijn


Is dat zo?
[/quote]
Daar is de manege-eigenares bij ons ook dus ingetrapt. Twee merries laten dekken vorig jaar, eentje bleef hengstige trekjes houden en de andere juist niet. Tot dat ze merrie nr. 2 met een paar maanden liet opvoelen: leeg. En ze een maand of 3 geleden opeens bedacht: Goh, wat begint merrie 1 toch uit te dijen en dat lijkt niet op een graspens..... *LOL* Kortom, diegene die hengstige trekjes hield bleek dus superdrachtig te zijn. Maar nu zitten we nog steeds in spanning te wachten totdat ze het veulen er eens een keer uit poept.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Claatje
Berichten: 83
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:49

Ik hoop ook voor je hoor dat ze nog drachtig is. Nou suc6 ermee


auntie
Berichten: 28
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 01:04

Spannend zeg,

Zou het wel of zou het niet???? Heb je geen predictor bij de hand? Dan wisten we het meteen
Ik kan bijna de zenuwen voelen die ik voelde toen ik dacht misschien wel zwanger te zijn van mijn dochter nr 1!
ben heeeeeeeeel benieuwd...

life is short, so enjoy and have fun

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 09:17

Jeetje, wat ontzettend jammer!
Hopelijk is ze nog wel drachtig, of dat je haar anders nog een keer kan laten dekken!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 09:22

ik wilde net zeggen, het kan heel goed dat ze nog drachtig is.
Ik duim voor je mee!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:04

Das wel balen jah, maar hopen dat het nu wel goed gaat...
Maar toch misschien wel goed, misschien was het helemaal goed....

Groetjes Tamara

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:19

En?
Weet je al wat meer?
Heb flink voor je geduimd hoor!



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herous, Jussem, Karintich, vidya en 150 bezoekers