welke singel hebben jullie+klein vraagje :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

welke singel hebben jullie+klein vraagje :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 20:56

bestaat er een dressuuruitvoering van de wintecsingel en zoja hoe duur is die dan nieuwprijs?
ik heb nu zo'n katoen ding, echt vreselijk. welke singels hebben jullie en zijn jullie daar Lachen mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:59

ja die bestaat is er in verschillende maten, ik meen zo rond de 35 euro, succes!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 21:10

okay bedankt! heeft er iemand 1? ze zijn volgens mij wel fijn, iemand ervaring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:14

ik zelf heb een wintec zadel en natuurlijk zo'n singel, en die komt op dezelfde neer als de dressuursingel, je heb deze singel nodig bij een wintec zadel, vanwege slijtage maar verder is het een hele gewone singel, heb je een wintec zadel dan? dan zou ik het zeker doen!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 21:15

nu wel, maar ik wil straks een leren dressuur kopen. maar je kunt ze toch heel gemakkelijk schoon maken?

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:19

Ik heb ook een singels van Wintec, is heel handig, idd erg makkelijk in onderhoud, en niet duur.
Zijn erg makkelijk schoon te maken, en is ook niet erg als ze een keer erg nat worden,terwijl dat voor een leren singel minder goed is, al zijn die wel heel mooi Lachen

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:21

ik heb ze ook voor pepper en railly
wel fijn... ook fijn schoonmaken enz

Ann

Berichten: 13247
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:22

Ik heb een Kieffer neopreensingel, bevalt goed, is lekker zacht en dik en gemakkelijk schoon te maken

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30620
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:22

Ik heb gewoon een neopreensingel. Katoen hoef ik niet te nemen, want toen hij geschoren was, werd zijn hele buikje kaal van die katoenen singel. Die neopreen is veel zachter. Ik heb er eentje van 45cm.
Zijn die Wintec singels zo bijzonder? Welk materiaal, wat voor gesp dat je die eigenlijk nodig hebt?

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 21:24

Ann schreef:
Ik heb een Kieffer neopreensingel, bevalt goed, is lekker zacht en dik en gemakkelijk schoon te maken


hoeduur is een dresuursingel daarvan? lijkt me ook wel een fijne deze.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:31

Ze zijn niet bijzonder, gewoon prettige dingen, makkelijk schoon te houden.Wat bedoel je met wat voor een gesp?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:37

Ik kreeg bij mijn Wintec een leren singel. (gekocht bij Divoza), niet echt handig want binnen de kortste keren had mijn paard wondjes van de singel. Gelukkig had ik nog een neopreen singel liggen. Die bevalt echt prima! Ik geloof dat ik hem destijds voor 50 gulden heb gekocht, jaar of 4 terug. Ze zijn erg makkelijk in onderhoudt, na gebruik even onder de kraan afspoelen en dan laten drogen. Bij vochtig weer laat ik hem alleen drogen (mijn kast staat onder een overkapping, en is bij vochtig weer ook vrij vochtig).

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:39

Ik heb een leren singel van Kentaur ofzoiets Haha! Heb die pasgeleden gekocht, superfijne singel, maar ik vond 'm pretty prijzig.. €65,-
Of is dat normaal voor een leren singel? Knipoog

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:41

Ctal schreef:
Wat bedoel je met wat voor een gesp?


Wat maakt die Wintec singel anders dan een Neopreen singel of wat dan ook in het beschadigen van de singelstoten? Zit er soms een speciale gesp aan of zo?
Van wat voor materiaal worden Wintec singels gemaakt?

Ik heb trouwens een Kavalkade neopreen dressuur singel, deze is bijna hetzelfde als die van Kieffer, alleen heeft die van mij een sluiting over de gespen, waardoor je daar niet tegenaan kan komen. Het ziet er ook mooier uit. (vind ik dan hè...)

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:59

Ik heb een neopreen singel maar dat is een onding.
En nog een gewone die ik normaal altijd gebruik. Volgens mij is het katoen ofzo Lachen

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:59

Ik heb ook zo´n wintec singel aan mijn dressuurzadel en ik ben er erg blij mee. Ik heb echt veel singels geprobeerd (leren van stubben, katoenen, neopreen, zelfs koordsingel van een manegeponietje en weet ik wat niet meer) en de wintec is de enige waar mijn paard heel van blijft.
Voor prsica: weet niet precies wat voor materiaal het is, ziet er ´goedkoop´uit zeg maar, is kunststof, beetje plasticachtig en op het eerste gezicht niet iets waarvan ik zou zeggen dat het nou zo geweldig is maar goed, ik heb het uit wanhoop maar geprobeerd en het is me dus goed bevallen.
De prijs weet ik niet meer maar hij was niet duur in ieder geval.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:13

Ann schreef:
Ik heb een Kieffer neopreensingel, bevalt goed, is lekker zacht en dik en gemakkelijk schoon te maken


Ja die heb ik ook, al jaren! Super singel en heb nooit last gehad van singelplekken of iets dergelijks.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:20

Ik heb een leren singel van BR met elastiek aan een uiteinde, makkelijker om aan te singelen maar je moet hem niet te strak doen. Ik ben er echt super blij mee en het is echt hele goede kwaliteit leer. Hij ziet er nog steeds als nieuw uit na een jaar.
En een leren singel is idd heel makkelijk schoon te maken, dat vind ik ook fijn Lachen

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:26

Ik heb allemaal katoenen singels. Bij mijn dressuurzadel, springzadel en bij mijn longeersingel... nooit problemen mee en met een borstel zo schoon.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:51

Ik heb een Kieffer neopreen singel. Ben er niet echt kapot van ofzo, maar had een singel nodig en kon deze goedkoop krijgen. Tot nu toe doet 'ie goed waar ik 'm voor gekocht heb. Vind neopreen alleen altijd zo zweterig.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:09

Ik heb twee neopreen singels. Tja twee zadels he?

Ik heb een dressuursingel en een gewone. Ik vind ze echt ideaal!

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:22

Ik heb een leren singel van BR. Aan een kant zit elastiek, dus het is ook makkelijker aansingelen. Ik ben heel erg tevreden over deze singel!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:37

cottage craft. En die ziet er naar anderhalf jaar nog prima uit Lachen

Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:39

Tinne schreef:
Ik heb een leren singel van Kentaur ofzoiets Haha! Heb die pasgeleden gekocht, superfijne singel, maar ik vond 'm pretty prijzig.. €65,-
Of is dat normaal voor een leren singel? Knipoog


ik heb voor stubben lerensingel 79 euro betald Scheve mond

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:46

ik heb een neopreemdressuursingel, wist je niet he = net nieuw Haha! maarre die kunnen in de wasmachine en zijn maar 30 euro, het is dezelfde als die lisa bakker heeft!