Miro op bezoek bij Gerrit Smit - Rijssen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Miro op bezoek bij Gerrit Smit - Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 18:34

Zo even een verslag van vandaag:

8.00:arriveerde ik op stal en heb Miro zijn box vast uitgemest, benen gewassen, gepoetst, gebandageerd en vliegeneken op. Miro is klaar voor vertrek Lachen

8.45: Carolien is er en heeft de trailer ondertussen aangekoppeld

9.00: Miro in de trailer en off we go!
We moeten naar Rijssen dus had ik er 2 uur voor uitgetrokken. Om 11 uur worden we in Rijssen verwacht.

10.45: Goh we zijn er al! Haha! Even zeggen dat we er zijn en dan kunnen we Miro uitladen.

Nadat we Miro van de trailer hebben geplukt moeten we langs allemaal gipsen beelden (die maken ze ook) om in de ruimte te komen waar Gerrit de gipsafdrukken van Miro's voeten maakt, hier is nog iemand druk aan het zagen voor de beelden (de Mc Donalds clown en de Duinrel kikker komen ook hier vandaan). Miro loopt super braaf achter mij aan ondanks het smalle gangpad en alle beelden. Nu legt Gerrit het een en ander uit over de hoef en laat ons een doorsnede zien van een paardenbeen, erg boeiend allemaal Haha! Miro's 4 hoeven worden in zelfklevende bandages gepakt en daarover heen een gipsverband (hetzelfde als je krijgt als je bijv. een arm gebroken hebt Lachen ) ff nat maken en wachten tot het droog is. Rolleyes Eenmaal droog knipt Gerrit ze aan de voorkant open en voila, 4 exacte kopieen van Miro's hoeven *LOL*) Nu gaat Gerrit ze volgieten met vloeibaar gips en die stuurt hij op naar Hongarije waar de fabriek ligt die de schoenen maakt, dit is stukken goedkoper dan wanneer hij ze hier in Ned. moet laten maken. Hongarije stuurt ze terug en dan gaan ze op de post naar mij. Ik krijg de gipsafdruk met de schoenen eraan toegestuurd Haha! Haha! Haha! Nu moeten we met een paar "leen" schoenen even heen en weer draven op de weg om te kijken welke zool Miro nodig heeft en met de schoenen aan loopt Miro zo weg, toen zonder schoenen nog even en Miro gaat gelijk hele korte pasjes maken omdat zijn voetjes nog zo gevoelig zijn. Gerrit laat de voorschoenen met een half-zachte zool maken en achter met een normale hardheid (het zal wel, hihi Rolleyes )

Over 3 weken (of eerder) hebben we de goeie schoenen helemaal naar Miro's voeten gemaakt. OK dan! OK dan! OK dan!

Nooit meer gaten in zijn voetjes, nooit meer balen omdat er sneeuw ligt en we dus niet kunnen rijden, nooit meer glijden, kortom SUPER! Gerrit benruikt de schoenen zelf al 15 jaar en als in de winter de bodem van de bak bevroren is gaat hij op het industrieterrein gewoon op de parkeerplaats (asfalt dus Knipoog ) stappen/draven en galopperen...haha dat kan dus gewoon! Haha!

Nou het verhaal is wel lang genoeg dacht ik heh? Bloos! Binnenkort volgen de foto's!

-X- Anja OK dan!

Pienie

Berichten: 34
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:25

Heej Anja,
Fijn dat het allemaal zo goed is verlopen bij de schoenaanmeetmeneer! Zal een hele opluchting voor Miro zijn als hij eenmaal op zijn schoenen kan lopen. Hoe gaat het nou verder met hem?

*zwaai* Merlijn

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:32

Ja die schoenen zijn echt een uitvinding. Nu maar hopen dat je paard er nog lekker mee loopt ook.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:23

Heeej top joh, hoop dat ze jullie net zo goed gaan bevallen als ons (wij hadden ze al na 9 dgn in huis). Ik ga er komende week de veluwe mee onveilig maken.....
Viv

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 09:57

Ik ben gisteravond na mijn werk om 21 uur nog even gauw een half uurtje gaan rijden, voornamelijk gestapt maar ook gedraaft, Miro loopt er fantastisch op, mijn tuigpaardje is weer helemaal terug!!! OK dan!
Gerrit wist oeverigens niet wie ik bedoelde met "Vivian, het meisje van de slanke fjord", hij heeft zoveel paarden alweer gezien in de tussen tijd Scheve mond Hij bood nog aan om met zijn 3en (mijn bijrijdster was mee want zij heeft een rijbewijs en een Frontera) te gaan rijden op de holterberg, Carolien mocht dan op 1 van zijn paarden, jammer ik moest werken om 16 uur...Volgende keer beter Knipoog

-X- Anja

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 10:12

Huh heb je al schoenen meegekregen dan? Wel gaaf dat je al kan testen...
Wij konden idd ook gaan rijden daar, maar we moesten nog 2,5 uur terug en hadden verder geen zadel oid mee....

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 10:25

Dat klinkt goed zeg !!
Ben benieuwd hoe de echte gaan bevallen !!
Succes ermee OK dan!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:59

Dat is wel super zeg!
Succes met de nieuwe schoenen!

Tamara

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 15:48

Leuk ik wacht met smart op jullie bericht hoe het gaat.

na de vakantie is Connor ook aan de beurt, ik hoop dat hij zo lang kan stilstaan tot het gips droog is.

Ijzers is geen optie, zijn na 3 weken er meestal al af en zonder ijzers slijten zijn hoeven veel te snel, vooral voor de kar gaat dat hard. ik ben benieuwd.

O ja weet je toevallig wat het kost als hij langskomt om te meten??

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:50

Helaas zul je naar Rijssen moeten, Gerrit komt niet aan huis.
Voor meer info: www.smit-rijssen.nl

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 17:26

karuna schreef:
na de vakantie is Connor ook aan de beurt, ik hoop dat hij zo lang kan stilstaan tot het gips droog is.


Hahaha nou Gerrit vertelde al dat hij dikwijls het hele gebouw door gesleurd wordt Knipoog Miro bleef echt super stilstaan echt zo van "nou ik heb wat aan me voeten dus ik durf me niet te bewegen" + dat Gerrit ze paait met biksjes Tong uitsteken

Succes ook, het is een zeer leerzame dag en ik vond het in ieder geval erg leuk bij Gerrit, lieve man en zeer deskundig OK dan!

-X- Anja