Graz een spijker in zijn hoef, staat in Utrecht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Graz een spijker in zijn hoef, staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 15:33

Pfff, je kan ook niet een keer op vakantie gaan of thuis gaat alles mis.. .

Ik was vorige week donderdag met een groepje vriendinnen op vakantie naar Texel gegaan, en ik zou de dinsdag daarop terugkomen. De tijd dat ik weg was zou Gras een beetje vakantie hebben, Debra (Jive) zou op hem letten en hem af en toe eens mee naar buiten nemen, prima geregeld allemaal.

Maandag keek ik 'sochtends op mijn telefoon en zag ik dat ik een voicemail had van de staleigenaresse. Ze vroeg of ik zo snel mogelijk naar stal wilde bellen. Nou, bij mij gingen gelijk alle alarmbellen rinkelen dus ik belde terug om te vragen wat er was.... "Ja, we vonden Gras vanochtend in zijn stal met een spijker in z'n hoef". Ik had echt zoiets van "????? , een WAT? Hoe komt hij daaraan?". Op stal wisten ze niet hoe hij eraan kwam, maar ze namen aan dat het in z'n stal had gelegen. Op het moment dat ik belde was de hoefsmid net even geweest, maar die waagde zich er niet aan omdat het te diep in de hoef zat. De DA was toen onderweg, en Gras zou waarschijnlijk doorgestuurd worden naar Utrecht.

Nou, daar zit je dan op Texel Knipoog. Ik was al nogal brak (lag half 6 oid in bed die nacht ervoor) en kon het op dat moment ook niet echt plaatsen.
Wat deed die spijker dan in z'n stal? Hoe ernstig is zoiets eigenlijk? Hoe lang stond Gras er al zo bij voor ze erachter kwamen?

Even later werd ik weer gebeld, door Debra (Jive). De DA was geweest, en had het hoefijzer eraf gehad en de spijker verwijdert. De 'spijker' bleek een soort grote ijzeren kram te zijn. Omdat het geval behoorlijk diep in Grassies hoef had gezeten en de DA zo niet kon zien of er wat ernstigs beschadigd was, had hij hem doorgestuurd naar Utrecht.
Ik was ondertussen aardig aan het flippen, want mijn mobiel was helemaal leeg, en de oplader bleek het niet meer te doen. Wij met z'n allen met dat ding staan klooien in de wc'en (daar waren stopcontacten) maar het wilde gewoon NIET. 4 jaar lang heeft het braaf gewerkt, en dan nu, op zo'n moment... Ik kon m'n telefoon wel eventjes aandoen en ik kreeg steeds meer meldingen van voicemail berichten, maar als ik die probeerde af te luisteren viel de verbinding weg. Bah, ik kon echt wel janken toen Knipoog.
Toen heb ik maar Debra (andere nummers had ik niet, die stonden in telefoon..) gesms't met de telefoon van een vriendin, of ze daarop wou bellen als er nieuws was. Debra was echter niet mee naar Utrecht, dus kreeg ook alles maar via via te horen Scheve mond

Na een paar uur kreeg ik weer nieuws van Debra. Op Utrecht hadden ze met contrastvloeistof foto ('s?) gemaakt, en Gras heeft super mazzel gehad. De kram zat ongeveer 5/6 (!!) cm zijn straal in, maar de gewrichten en hoefkatrol en andere belangrijke dingen die daar zitten waren niet geraakt. Ze wilden hem wel nog een poosje daar houden ter observatie.

Het feestje was nog niet voorbij, want maandagavond belde de moeder van Marlene (mijn beste vriendin). Mijn moeder lag in het ziekenhuis (de reden zal ik maar niet noemen, weet niet of mijn mams het op prijs stelt als heel NL dat straks weet Haha!) en moest daar minstens tot donderdag blijven. Tot die tijd kon ik bij Marlene logeren.
Bleg, daar had ik al helemaal geen zin in, dan was ik niet bereikbaar voor Gras..

Dinsdag kwamen we om ongeveer half 2 weer thuis. Ik ben toen van Marlene's huis gelijk naar mijn moeder geweest, en daar ging alles goed mee. Toen even naar ons eigen huis gegaan, en 2 uur allemaal mensen zitten bellen over Grasje. De stalhoudster had naar Utrecht gebeld, en alles ging goed met Gras. Hij stond met z'n hoef in het verband, maar zette al wel weer gewicht op het been. Ze had mij nog het nummer gegeven, zodat m'n vader even kon bellen om nog wat dingen te vragen. In principe bellen ze de stalhoudster nu op als hij daar wegmag, en gaat zij hem ook halen (ga ik wel mee, natuurlijk Knipoog).

We hadden verwacht om Gras donderdag te kunnen gaan halen, maar nu is het donderdag en hebben we nog steeds niks gehoord.
Mijn moeder moet nog steeds in het ziekenhuis blijven en ik kan pas morgen naar huis, omdat Lex dan *God zij dank Lovers * komt.
Ik ben ook nog is verkouden geworden, dus ik heb geen stem meer Nerd.
Het goede nieuws is dat de oplader van m'n telefoon het weer doet...... Tong uitsteken.

Maar mijn vader belt vandaag Utrecht even op, en dan hoop ik wat meer te weten. Ik kan er echt niet tegen om niks zeker te weten, en ik kan nu zelf niet eens bellen omdat ik niet kan praten . Ik had er ook wel een keer langs willen gaan om te zien hoe hij daar staat ed, maar gezien de thuissituatie is dat niet heel handig... Bovendien dacht ik dat hij donderdag al terug zou zijn,en die ene dag was niet meer de moeite Knipoog.
Het gaat dus allemaal niet echt lekker.. Ik heb ook geen idee hoe lang Gras nog op rust moet als hij weer thuis is. Ik had me net weer voor een paar wedstrijdjes opgegeven, maar die kan ik nu ook wel schudden natuurlijk .
Arme vos Ach gut

Debra, nog bedankt voor alles wat je voor Gras hebt gedaan en dat je alles aan mij hebt doorgegeven enzo!! Lachen
En Lexje, thanks voor alle steun Lovers

Als ik weer wat weet zet ik hieronder de update neer .

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 15:41

jeetje wat een pech... en nu maar hopen dat ie snel thuiskomt en je mams natuurlijk ook.,.. veel beterschap voor beiden....
en aan jou veel sterkte....

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:24

ja ik schrok me dood toen ik hem uit zn stal haalde ,hij zakte bijna door zn pootjes heen Scheve mond . De spijker heeft waarschijnlijk gewoon in het stro gezeten , want ik was de dag daarvoor nog met hem naar buiten geweest en heb zn hoeven nog gecheckt, maar toen was dr niets . Toen ik de volgende dag op stal kwam was hij heel lief naar me aan et hinniken, en ik dag ah hij wil zeker naar buiten , maar hij had gewoon auwie .
Maarja tis niet echt lekker thuis komen zo hopen dat alles snel weer goed komt ! Ach gut

Wie zijn ballen krabt met een riek eindigt snel in de kliniek Haha!

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:28

Jeetje zeg. Dat is wel even schrikken. Beterschap met Grassie!!! Ik kom binnenkort wel weer even een keer aanwippen!!!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:51

Poe zeg wat een verhaal. Heel veel succes met Gras en beterschap natuurlijk voor hem. En natuurlijk ook aan je moeder.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 17:35

Ach meidje toch, hoop voor je dat het snel beter gaat met je moeder en natuurlijk met Gras. Sterkte hoor!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:13

jeej maaike wat een pech.
arme gras beterschap voro hem,je moeder en voor jezelf
hugz

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:18

pff dat is schrikken
magned had het laats
maar die zat er ong een 1cm of een halve in, dus magned had geluk
net als jou vos Lachen
geef hem maar een dikke knuffel,
en wens je moeder beterschap


Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:01

Jee wat een pech! Maar wat fijn dat de stalhoudster geregeld heeft dat ie naar Utrecht kon!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:38

Jeetje zeg! wat lijkt me dat schrikken, ik hoop dat Grassie er snel weer bovenop is!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:46

staan jouw paardje en mijn paardje vast nu gezellig samen te bokken in Utrecht!!! sterkte he!!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:50

Wat een nare manier om je vakantie te beeindigen.
Je paard heeft idd heel veel geluk en jij ook dat er een goede DA direkt bij was en dat die de juiste beslissing nam.
Heel veel beterschap voor je paard en je moeder, sterkte.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

auntie
Berichten: 28
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:58

Erg zeg, beterschap!

life is short, so enjoy and have fun

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 06:51

Wat een poech allemaal. Heel veel sterkte!

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:08

Dat soort dingen gebeuren altijd als je er zelf niet bij bent...
Hopen maar dat het snel allemaal weer over is! Sterkte!

Over die telefoon trouwens: Heb je er niet aan gedacht om jouw SIMkaart in de telefoon van iemand anders te stoppen? Lachen

Nulla tenaci invia est via

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:24

dat is schrikken!! veel beterschap aan Gras!! sterkte...

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:46

Dat zijn geen leuke berichten.
Hopelijk zijn je moeder en Grassie weer snel opgeknapt.
Sterkte.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:58

Wat een hoop pech in zo'n korte tijd!! Sterkte en beterschap!!!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:22

Jeetje, en dat zal je altijd zien op het verkeerde moment hè, bah. Hopelijk is het snel weer voorbij... Sterkte!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:38

Danno heeft vorig jaar in een spijker gestaan, dat was echt heel pijnlijk en gelukkig waren er ook geen vitale delen geraakt.

Danno heeft toen echt 3 dagen in de box gestaan, hij had zoveel pijn(had wel pijnstillers en antibiotica) dat ie gewoon er niet uit wou.
Gelukkig had ie wel honger enzo dus heb ik hem lekker verwend.

Ik moest zelf het verband eraf halen en verschonen.
De 4 dag liep ie eigenlijk al weer goed en met een week liep ie weer buiten.

helaas was er toch nog een zweertje ingekomen maar omdat ik erop tijd bij was met biotex badjes was dat met 2 dagen weer over.

Tip: Koop een hoefschoen, als je paard straks zonder verband mag staan kan hij met die hoefschoen toch naar buiten.

Succes ermee en sterkte met alles.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 17:33

Bedankt voor alle medelevende reacties! Lovers

Margreet, daar had ik idd niet aan gedacht . Had gewoon gekunt ja, stom.. Nouja, weet ik dat voor je volgende keer Haha!.

Cowgirl, ik zal zeker eens denken over een hoefschoen dan!

Even een update van Gras en mijn mamsie:

Mijn moeder is gister weer thuisgekomen en met haar gaat het (relatief) goed . Ze kan nog niet zo erg veel, maar alles gaat wel weer.

Gras is een iets minder verhaal..
Mijn vader heeft donderdag Utrecht gebeld, en kreeg (uiteindelijk Haha!) Grassies 'arts' aan de lijn. Met Gras ging het tot woensdag heel goed en ze dachten hem toen donderdag naar huis te kunnen sturen, maar donderdagochtend bleek de wond toch weer wat te zijn gaan zweren, er zat pus op ed. Iig vertrouwden ze het niet, en wilde Gras nog minstens tot en met vrijdag houden. Gister heb ik zelf geprobeerd de kliniek te bellen, maar ik keeg alleen maar steeds een raar bandje waarop ze oa zeggen dat ze 'alleen beschikbaar zijn voor spoedgevallen' Verward . Mijn stalhoudster (die gebeld zou worden als Gras gehaald kan worden ) kon ik inene ook al de hele middag niet bereiken, bah.
Vandaag dus weer naar stal gebeld, en kreeg (eindelijk Nerd) de stalhoudster aan de lijn. Ze had vrijdag zelf de kliniek gesproken , die vertrouwden het nog steeds niet wilden Gras iig het hele weekend nog houden. Er scheen nog steeds pus uit de hoef te komen ed. Morgen bel ik ze zelf op om te horen hoe het dan gaat.
Eigenlijk baal ik best dat ik niet eerder wist dat hij het weekend nog niet naar huis kon, want dan was ik even naar hem toe gegaan ofzo. Het is voor je eigen idee ook niet fijn om helemaal niet te weten waar en hoe je paard erbij staat Knipoog.

Ik ben trouwens idd wel heel blij dat ik op een stal sta waar ze meteen dingen voor je paard regelen als er wat is Knipoog. Stalhoudster heeft er zelf ook aardig veel verstand van, en heeft wel zicht op dingen hoe ernstig ze zijn ed. Dat scheelt toch een hoop als je op vakantie bent!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:40

Wat balen zeg! Zit je daar op Texel, alles tegen.
Ik had vandeweek al wel gehoord van spijker in zijn hoef, maar verder niks meer, ik denk, het zal wel positief zijn
Scheve mond niet dus...
Hopelijk is Gras snel weer terug, de arme beer.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:53

Scheve mond *Sanne schrikt*
Jeetje Maaik, arme Grasje... Hoe gaat het nu met hem, of heb je nog niets gehoord?

Een geluk bij een ongeluk is dan toch zeker dat je op zo'n stal staat idd!!
Geef Gras maar een HELE dikke knuffel van mij Ach gut

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:13

He meid, wat balen!!

Veel sterkte ermee Ach gut

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:34

He bah wat een roteind van je vakantie en arme Grassie Ach gut . Veel beterschap voor zowel hem als je moeder. tKomt ook wel allemaal tegelijk zeg Verdrietig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Lanoca, Maanon_, Mizora, MyChoice, Vagabondo en 133 bezoekers