Af en toe kan ik hem nog ruiken....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Anoniem

Af en toe kan ik hem nog ruiken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:26

Een huisdier neem je voor de rest van zijn leven. Dat is bij mij in ieder geval wel zo. Heel bewust zijn al mijn dieren uit het asiel gehaald zodat ze in ons 'gezin' nog een heel fijne tijd kunnen hebben.
Ik ben een echt hondenmens maar toen onze erste hond oud en seniel begon te worden kwam mijn man met Sinterklaas met een kat aanzeten: Dikkie. Dat was natuurlijk best wennen aan elkaar maar al snel waren we onafscheidelijk. Dikkie maakte eigenhandig de slaapkamer deur open en kroop als het koud was bij mij onder de dekens.
Het afgelopen jaar zag Dikkie er slecht uit, hij werd mager en door het ontbreken van zijn tanden kon hij zijn vacht niet goed meer verzorgen. Zo'n 6 weken geleden was Dikkie nog bij de DA geweest om de resterende tanden na te kijken. En omdat hij flink te lijden had gehad van het hele gebeuren voerde ik hem pepersalami en koolvis met de hand. Dikkie knapte weer op en kwam zelf weer zeuren om eten.
Maar afgelopen dinsdag lag hij 's ochtends vroeg helemaal sufig in de gang. Zijn onderlipje hing open en je keek zo recht in zijn bekkie in een vreselijk groot gat vol bloedstolsels. Direct is mijn man naar de DA gegaan maar die vertelde dat Dikkie zeer waarschijnlijk een grote tumor in zijn kaak had. Dinsdag morgen hebben we hem laten inslapen.
Vanochtend liep ik door het huis wat dingen op te ruimen en overal rook ik de geur van bedorven kattenvoer en kattenbak, maar dit keer zonder Dikkie Huilen


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:28

Jeetje Jolanda wat onwijs sneu voor dikkie.
Gelukkig heeft hij nog een heel goed leven gehad bij jullie.
Heel veel sterkte

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:33

Ja dat is wel even slikken Jolanda. We hebben ongeveer een jaar geleden de oude Boppers laten inslapen en hoewel er hier nu nog zes rondlopen missen we hem vaak nog. Sterkte meid.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:37

Ja vreselijk he, tijg is ook een half jaar geleden overleden het is nog steeds zo stil in huis. Maar soms is het nog steeds als of hij er nog is, dat hij zo om het hoekje komt lopen. Heel veel sterkte, gelukkig dat hij nog zo een goed leven bij jullie heeft gehad!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:46

Jee, ik weet wat je voelt. Sterkte zeg. Gelukkig heeft ie het bij jullie fantastisch gehad. Ik zeg ook 'een dier neem je voor het leven'. Soms sta je weliswaar met de rug tegen de muur maar je neemt het voor het leven.

STerkte

'Paint' it 'Black'

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:57

Ik weet precies wat je voelt. Wij hebben een maand geleden onze 17-jarige poes in laten slapen ook omdat ze een tumor in haar kaak had. De eerste tijd was echt heel vervelend en ik moest ook nog heel erg vaak aan al die leuke momenten met haar denken. Ik miste die vriend die ik bijna mijn hele leven heb gekend, de poes die 's ochtends heel erg blij was om je te zien, de poes die altijd was waar jij op dat moment ook was. En opeens is dat na 17 jaar weg...
Kort daarna hebben wij een kitten van toen 9 weken in huis genomen. En echt waar, de lol, het vertederende en de gezelligheid van zo'n klein beestje doet je het verdriet van de oude poes niet wegnemen maar het helpt wel om wat minder aan de poes te denken.

Tandartsassistente met veel plezier!
Het ga je goed Gabber Verdrietig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:01

Arme Dikkie...
Nergens geen kwijlsporen meer, nergens geen plukken haar... Stom dat je dat soort dingen gaat missen he?
Sterkte.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:16

Jeetje... ik ken je gevoel... het is een heel naar gevoel... je zal het ook nog wel blijven houden. Tigra is nu al ruim een half geleden overleden, maar het voelt nog als de dag van gisteren. Ik wens haar ook nog elke nacht weltrusten en elke ochtend moet ik me weer realiseren dat het geen nachtmerrie maar de realiteit is dat ze er niet meer is.

Maar je hebt Dikkie nog een mooi leven gegeven en zal naar je spinnen vanuit haar vernieuwde leven Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:16

Goh, wat vervelend dat je Dikkie hebt moeten inslapen! Ook al weet je dat het binnenkort zover is, het moment zelf komt altijd onverwacht!
Sterkte meid!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:00

Achossie..wat erg. Veel sterkte ermee.
Wel wil ik nog even kwijt dat ik het super van je vind dat je Dikkie in ieder geval nog een kans heb gegeven door hem/haar uit het asiel te halen..SUPER!

Sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:11

Heel veel sterkte voor jullie.
Dikkie ligt nu natuurlijk heerlijk riant ergens te liggen zonder ergens last van te hebben en denkt nog even terug aan zijn leven bij jou, terwijl hij ligt zoals hij altijd het lekkers lag met zijn tevreden snoet Knipoog.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:29

Bah sterkte hoor!

Ik kan me ook nog zo goed onze hond herinneren.
Het duurde ook heel lang voor ik er aan kon wennen dat het zo stil in huis was als je thuiskwam.

Tja het beestje heeft bij jou een goed leven gehad, en daar zal het je dankbaar voor geweest zijn moet je maar denken.

Nogmaals veel sterkte, blijft naar zoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:04

nou is niet fijn hoor je maatje weg te brengen...en die herinneringen,,hou oud is dikkie geworden?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:52

Sterkte meis, zulke dingen kunnen onbewust zo hard zijn.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:55

Ook heel veel sterkte! Ach gut Echt fijn voor Dikkie dat die zo'n geweldige tijd bij jullie heeft gehad! En denk aan de herinneringen die je met hem hebt beleefd! Ik heb zelf ook 4 katten/poezen verloren op een heel ongelukkige manier (verkeer) omdat we nog al aan een drukke weg toen der tijd woonden zijn we zo ook verschillende katten verloren. Verdrietig Maar nu we zijn verhuisd heb ik een poes en kat verloren, een is na drie jaar weggelopen en de ander is aangereden door een auto Scheve mond Maar gelukkig had die poes die aangereden was toch nog een jonkie achtergelaten en dat gaf toch wel enige troost en Mickey (jonkie) is alweer drie jaar en vorig jaar is onze poes in januari 2002 aangereden Scheve mond Maar iig veel sterkte!

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:16

Het is toch een maatje van je geworden in al die jaren. Sterkte, Jippie !

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:24

Ja ik ken het gevoel.....het is vreselijk om je geliefde, trouwe dierenvriendjes op een dag te moeten missen. Ik heb een plukje haar van mijn oude kater bewaard; staat ergens in mijn huis en heeeel af en toe ruik ik er nog eens aan. Is heel fijn om te hebben!

Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:24

Ik herinner me de geur van onze gestorven kat ook nog...
Beestje is al dik 4 jaar dood, en toch. apart eigenlijk.
Ik heb nadien nooit weer iets gevonden met die zoete geur van mijn geweldige Coco.
Ik begrijp het Jippie. Sterkte.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:24

Heel veel sterkte.
waarom worden huisdieren ook niet ouder he Ach gut
Groetjes
Annick

Violet light filled the Heavens The rain began to fall
And the cold white breath from the gypsy
Glowing through the crystall ball

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 09:14

Ik heb ook met mijn honden afgesproken dat ze 100 worden, maar ja....Het doet echt pijn als je een dier verliest, ik wens je heel veel sterkte.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 09:29

zo te horen heeft dikkie een heel fijn leven met je gehad. Lachen

Amor Vincit Omnia

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 15:17

Vreselijk he?
Ik heb helaas ook kort geleden een kat moeten verliezen, maar dat gaat je echt niet in de koude kleren zitten.
Heel veel sterkte de komende (lege) tijd.

Navragen is beter dan afvragen.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 15:48

Jeetje.. Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt dan.. opeens zo leeg is het dan hè. Maar zo te horen had hij een gezellig leventje bij je Lachen

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:30

Dat is het naarste van het hebben van een huisdier. Als ze doodgaan mis je ze zo!
Alles is stil en leeg. (en schoon... :/ )

De hond van mijn vader is nu een dik half jaar dood en hij heeft allang een nieuwe en toch kijk ik als ik de kamer binnenkom nog onbewust om het hoekje of ze ook op haar plaats ligt Verward

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:56

sterkte Verdrietig
mijn poes is alweer bijna een jaar geleden overleden, ze was al 20 jaar en ze was er al toen ik geboren werd.. we hadden nog een kat maar Dieuwertje was echt mijn maatje. Zij had ook een groot tumor bij haar nier en ze was echt al een beetje dement en doof aan het worden. We hebben haar toen ook in laten slapen, ze woog op het laatst nog maar 2,8 kilo Scheve mond
het is best raar maar ik denk 's nachts nog best vaak dat ze aan mijn deur staat te krabbelen (deed ze altijd als ze erin wou).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, kascar, YandexBot en 129 bezoekers