Oefenparcours?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Oefenparcours?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 16:51

Hoi,
Sinds kort heb ik springles en Roderick vind het echt fantastisch. In september is er oefenparcours in de buurt en nu heeft mijn instructrice voorgesteld om Roderick daar te starten. Oefparcours laag zal het worden.
Wie heeft er informatie over hoe dat in zijn werk gaat, in welk tenue moet je? Hoe gaat dat met losrijden, hoe hoog is oefenparcours laag? Etc. Ben eigenlijk totaal onbekend in het springwereldje, maar ben heel benieuwd!
Alvast Bedankt!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:02

Deed ik vroeger ook wel vaak hoor. Oefenparcours moest je bij ons in uniform rijden denk ik. en je had verschillende proeven van 50cm tot 1.10 denk ik dat hangt er natuurlijk van af. best wel handig hoor. als je dan met een hindernis last had mocht je meestal blijven proberen of je parcours verder uitrijden. heel handig voor jonge paarden enzo. veel succes met het springen nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:59

Bij ons hoef je niet in tenue, maar gewoon laarzen /chaps, rijbroek en cap iig. Je geeft je op als je aankomt en dan maken zij een startlijst. Ik heb wel eens 3 weigeringen gehad en dan mag je nogmaals de ring in aan t eind om dan net zolang te proberen tot het wel lukt. Ik betaal dan iets van 5 euro. 's Middags staat hetzelfde parcours er ook en dan kan je vrij oefenen, ook voor 5 euro per paard. Dan kan je zelf kiezen welke hindernissen je wel en niet springt en hoe hoog je ze zet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:00

Oh ja, je kan van 30 cm tot 1.30 m geloof ik

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 23:29

Wat leuk Danielle!!!Laat je even weten of Rood meedoet???