het valt nog niet mee zeg.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
juval

Berichten: 13087
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

het valt nog niet mee zeg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 12:24

Vanmorgen ben ik lekker vroeg gaan rijden op mijn nieuwe verzorgpaardje. Ik loop wel een beetje hard van stapel denk ik, na anderhalf (bijna 2) jaar niet gereden te hebben nu in een keer 4 keer in de week. Ik heb niet echt spierpijn al voel ik mijn liezen wel, maar ik moet wel weer wat eelt op mijn kont gaan kweken, want dat wordt wel gevoelig Scheve mond .

Maar goed, het rijden. Ging nog niet zo geweldig alhoewel wel steeds beter. Het paard is heel braaf, maar we moeten nog wel wat aan elkaar wennen.

Daarbij komt natuurlijk dat ik nog een echte westernbeginner ben Tong uitsteken .
Het valt me helemaal niet mee om het tempo te controleren (hij loopt vrij hard), zijn hoofd in de juiste positie te houden, te sturen, en dan zelf ook nog redelijk netjes te blijven zitten en dan het liefst dit alles te bereiken zonder aan de teugels te komen. Verward
Er hangt een hoofdstelletje in met een snaffle-shank (schrijf ik het zo goed Verward ), ik ben daar best een beetje huiverig voor, ik ben wel verzichtig en heb wel gevoel ervoor, maar het blijft toch geen bit voor een beginner zoals ik denk ik, dus durf het amper aan te raken. (wat dus wsl ook de bedoeling is).
Maar als hij imo te hard loopt krijg ik toch automatisch de neiging om de teugels aan te nemen. Zeker in de galop, met als gevolg dat hij zijn hoofd dus heel diep omlaag doet en het tempo niet echt minder wordt, op de galop ga ik later meer oefenen, ik wil eerst de basis wat beter onder de knie krijgen. Meer op mijn zit letten en oefenen dus.
Misschien ga ik toch vragen of ik een gewoon bitje mag gebruiken.

Ik heb me eerst maar eens op het tempo geconcentreerd, dus veel overgangen gereden van stap naar jog naar halt naar jog naar stap weer halt, stapje achteruit vooruit etc.... echt vrij lang, daarbij heb ik hem maar zo weinig mogelijk gestuurd, hij loopt helaas toch het liefst in de vreselijk diepe hoefslag, maar dat wordt een later project.
Ik hou helemaal niet van hoefslagrijden, het liefst rij ik op de binnenhoefslag, maar dan loopt-ie nogal te zwalken en valt-ie dus steeds over zijn buitenschouder weer terug in de hoefslag. Voor vandaag heb ik dat dus maar even zo gelaten. Scheve mond

Uiteindelijk kreeg ik een imo acceptabele jog waarbij hij zijn hoofdje keurig laag hield. Daarover was ik dus best heel tevreden. Pling

Ik ben nog steeds heel blij *LOL* met dit paardje en heb er ook wel vertrouwen in dat ik het heus allemaal wel zal leren, ik moet het alleen wat tijd gunnen. Zaterdag heb ik weer les op de manege en zondag ga ik weer op Casanova rijden. dan ga ik ook Cheese! maken!!

OK dan!


xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:13

klinkt allemaal leuk.......en voor een "beginner" OK dan! (ben ik ook) ....je inzicht en je geduld zijn aanwezig.komt de rest ook zeker *LOL*

ben benieuwd naar de foto's Cheese!

Mister B

* it takes wings to make miracles happen*


Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:04

He klinkt goed! Fijn dat je het een leuk dier vind, en dat rijden zal vast wel goed komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 6 bezoekers