Hoezo stoppen is niet natuurlijk???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Hoezo stoppen is niet natuurlijk???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 21:11

Om nu maar eens een einde te maken aan de eeuwige discussies van mensen over het laten slide/stoppen van paarden Bloos!
Digger laat zien dat paarden daar hun eigen mening over hebben of het slecht voor ze is Haha!
Afbeelding


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:13

euh, wil nie bijdehand zijn. Maar euh denk je dat ie ook zo zou stoppen als er geen hek stond....... Scheve mond Verward

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:13

Gelukkig weten we dat ie na 3 meter glijden net op tijd stil stond voor het hek. Helaas zie je niet de bezorgde blikken van de paarden (van SM!!) op de achtergrond......ihhiihiiiii

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:18

gijsenkim schreef:
euh, wil nie bijdehand zijn. Maar euh denk je dat ie ook zo zou stoppen als er geen hek stond....... Scheve mond Verward


Dat misschien niet, maar hij gaat wel uit zichzelf op dat hek af en ik neem aan dat een paard dan ook zo slim is om in te schatten dat hij voor dat hek wel ontzettend 'in de remmen' moet. Het enige wat ik hierover kan zeggen: hij doet het zelf. Wel een mooie foto trouwens. Doet hij dit vaker of was dit echt een 'lucky shot'?

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 21:19

gijsenkim schreef:
euh, wil nie bijdehand zijn. Maar euh denk je dat ie ook zo zou stoppen als er geen hek stond....... Scheve mond Verward

Hij kan er ook langs rennen maar vindt het heerlijk om zijn achterhand er onder te gooien en lekker te glijden *LOL*

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 21:20

gera schreef:
Doet hij dit vaker of was dit echt een 'lucky shot'?

Nee, geen lucky shot, hij doet het echt heel vaak
Je moet alleen wel je camera net in aanslag hebben Cool (met dank aan FlyingHigh! Cheese! )

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:21

vera"]
[quote="gijsenkim schreef:
euh, wil nie bijdehand zijn. Maar euh denk je dat ie ook zo zou stoppen als er geen hek stond....... Scheve mond Verward

Hij kan er ook langs rennen maar vindt het heerlijk om zijn achterhand er onder te gooien en lekker te glijden *LOL*
[/quote]

Haha! Haha! Haha! jammer. Krijg jullie niet op de kast Cool

Ik vind die stops denk ik als enige engelse ruiter machtig interessant, waarschijnlijk omdat ik het ken van het springen Haha!

DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:28

gijsenkim schreef:
euh, wil nie bijdehand zijn. Maar euh denk je dat ie ook zo zou stoppen als er geen hek stond....... Scheve mond Verward

Als je gezien had Sugar op hengsten reageert dan is dat hek er voor zijn bescherming Lachen

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:42

hoihoi

hee cool Cool
Dat doet Colinda nu ook elke dag, als ze naar binnen mag & je roept haar.

Ze deed dit als veulen al, de ene keer iets fanatieker dan de andere keer (net hoe graag ze naar binnen wil Haha! ), en soms zelfs komt ze op het hek af met een hoop gehinnik & gebok Clown

dusseh... Vera; sluit me helemaal bij je aan !

Stoppen, roll-backs, changeren doen ze van nature. Cool

moet toch ook maar eens proberen om een paar mooie Cheese! te maken Knipoog

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:54

Lois vindt dat ook altijd dolle pret. Gewoon voor de lol de hoek in rennen en dan mooi stoppen gevolgd door een flinke sprint in de andere richting. De 2,5 jarige waar hij vaak mee in de bak loopt te dollen doet het nu ook al na.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:17

Ik ben geen westernruiter, maar vind western wel leuk, dus lees weleens mee met jullie. Mij lijkt het prachtig om zo te kunnen stoppen. Helaas heb ik geen westernervaring, en op de Engelse manier wil mijn pony erg slecht remmen.

Hier een veulen wat het ook aan het proberen is (mijn verzorgpony)
[img]http://www.xs4all.nl/~lomnes/Peter's%20pony's/augustus2003/7/P8060054.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl/~lomnes/Peter's%20pony's/augustus2003/7/P8060031.jpg[/img]

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 18:31

Aahhh, wat een scheet!!!!!! Lovers
Die doet echt haar best om stoer te zijn Haha!

bugsy

Berichten: 369
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:10

Cool hé Vera

Nou daar hoef je staks niet op te trainen ~~}> ,
die zit er wel in OK dan!
Ikke b-tje jaloers Party!!
Nouja gister vroeg mijn smid nog of -ie er meteen maar slidings onder moest zetten omdat ze er zulke mooie voeten voor heeft. Dus wie weet wat ze allemaal nog in petto heeft Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:26

Sorry, maar dat ze het af en toe doen wil nog niet zeggen dat het goed voor ze is. Wel een leuke foto Lachen

Ik neem aan dat je dat ook een beetje bedoelt met natuurlijk, dus goed?
Als dat niet zo is, dan sorry Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:45

hahahah Junta en Sharir doen het ook zovaak.. ach als je paard het zelf leuk vind..

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:57

Veulen wat hier bovenstaat doet het niet af en toe, maar vrij vaak. En houd idd van een beetje gek doen.
En of het goed is of niet weet ik niet. Maar ik geloof niet dat het echt slecht is dat stoppen. Anders zullen westernpaarden die het veel doen gauw afgeschreven zijn, en dat geloof ik niet.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:11

Gisteren ook een mooi gevalletje sliding gezien. We waren gezellig aan het wandelen in de wijk toen er opeens een hele groep marrokaanse jongetjes aan kwam lopen. Leuk en aardig paardje aaien maar op een gegeven moment ontaarde de lol in appeltje gooien naar de paarden. Gelukkig zijn onze paarden aardig bomproof maar mijn vriendin ontplofde zowat toen ze d'r eentje tegen d'r hoofd kreeg. Voor dat ik in de gaten had wat ze deed draaide ze d'r paard om, zette hem in een flinke scheurgallop recht achter de dader aan. Het pokkejong wist niet hoe snel hij weg moest komen. m'n vriendin zat er op een nijdig paard met oren in de nek achteraan totdat het joch half struikelend opzij dook en zij en d'r paard in een perfecte stop al tierend tot stilstand kwamen. Dit alls in enkele seconden waarbij ik letterlijk met m'n mond open van verbazing op een etende Lois toe zat te kijken. Het paard in kwestie is niet eens een westernpaard maar een oude tuiger hengst van 25 jaar maar hij gaf een mooi cutting showtje weg. Later moesten we er flink om lachen maar op dat moment was ze behoorlijk boos. En later ook trots op d'r oude man die zo snel kan draaien en stoppen. Behoorlijk maf gezicht zo'n model groot zwart ridderpaard in een perfecte stop Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 13:42

Wat een verhaal!!! Dat jongetje laat het volgende keer ook wel uit zijn hoofd om paardje te pesten OK dan!

Samanta
Berichten: 98
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:17

Ja ik had er ook wel altijd een raar gevoel bij als ik op tv een paard een sliding zag maken, maar pascha doet het zelf ook alleen in de bak. Ze rent als een gek op dat hek af en dan remt ze op het laatste moment, die achterbenen glijden dan helemaal onder haar buik. Ik sta dan echt met mijn handen voor mijn ogen maar het gaat altijd goed. Dan is ze gewoon aan het spelen of ze hoord weer wat. K weet niet, en ik loop maar hoooo te roepen, ze gaat toch alleen maar harder lopen.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 15:28

Dyonne schreef:
Anders zullen westernpaarden die het veel doen gauw afgeschreven zijn, en dat geloof ik niet.


Ehh, echt goed is het niet, maar zolang je paard het uit zichzelf doet zoekt hij zijn eigen grenzen wel op en houdt hij daar ook wel rekening mee. Ik heb echter vorige week een vroegere topmerrie uit Canada gezien. Negen en compleet verreden. Op haar tweede ingereden, vanaf haar derde zeer actief wedstrijden mee gereden. Nu is ze compleet afgeschreven: ze staat op haar kogels en haar hele achterhand zit laag/loopt compleet schuin af. Ik wist niet wat ik zag! Ik weet nu wel dat ik zeer voorzichtig ga doen met mijn toekomstige paard, maar aan de andere kant zal je in Nederland nooit zo frequent wedstrijden kunnen rijden als in Canada. Maar als je dagelijks een uur lang sliding stops gaat maken, dan ziet je paard er na negen jaar waarschijnlijk net zo uit als deze (verder prachtige) merrie

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 17:05

gijsenkim schreef:
euh, wil nie bijdehand zijn. Maar euh denk je dat ie ook zo zou stoppen als er geen hek stond....... Scheve mond Verward


En slidingijzers onder had?

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:55

Sher stopt ook als ze losstaat, en ze maakt ook roll-backs enzo. (tenminste, als ze eens in een actieve bui is). Laatst stond ze met een fjord los, en ze gingen de hele tijd heen en weer rennen. Als ze bij het hek kwamen, maakte Sher een stop en een roll-back, terwijl die fjord gewoon langzamer ging en zich omdraaide. Op een gegeven moment wou ze het ook uitproberen denk ik, want ze draaide zich ook heel snel om om zijn achterbenen, alleen toen ging ze bijna onderuit Schijnheilig toch niet zo'n geschikt westernpaardje Tong uitsteken
Maar je ziet idd heel veel paarden het doen als ze los staan, ook jonge paarden die nog nooit onder zadel zijn geweest.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers