Makkelijk met paarden omgaan....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Makkelijk met paarden omgaan....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 18:25

Ik ben een weekje met vakantie geweest in Italie heerlijk lekker warm......... Dus toen ik maandag na een week terug kwam moest ik natuurlijk eerst even bij Guus kijken *LOL* Ze hadden op stal een spelletjes dag georganiseerd toen ik nog in Italie was, en een meid van stal zou dat op Guus doen omdat die anders geen paardje had om mee te doen. Die vertelde mij trots dat alles goed was gegaan en dat ze 7e was geworden. Krijg ik een dag later te horen dat iemand aan het uitleggen was hoe het crossparcour (ofzo) moest en dat die dat wel even voor ging doen op Guus omdat die wel makkelijk is Boos! Boos! Boos! zo werd ik dus. Het is altijd Guus omdat die maar makkelijk is, maar hoe ik daar over denk wordt niet bij nagedacht. Ik vind dit maar erg makkelijk allemaal, er wordt gedacht van Femke is toch met vakantie dus...... ik kan hier zo kwaad om worden Boos! Het is toch geen hobbel paard bij de supermarkt waar je een kwartje in gooit en hobbelen maar. Maar zo wordt er wel over gedacht en mee gedaan. Moeders komen aan mij vragen of hun kind padde deu wedstrijdjes of ruiterbewijzen op Guus mogen doen want die is toch makkelijk.....

Maar ik ben er als vergif over, en als ik diegene zie die achter mij rug op hem heeft gezeten komt er een aardige woordenwisseling !!! Het is mijn paard en geen hobbelknol voor de hele stal!!

Zo moest even mn gal spugen hierover.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:27

Je hebt gelijk ook, Ten eerste zou Marca het niet pikken en ten tweede zou ik het niet pikken. afblijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:29

Dat zou ik dus ook niet pikken.
Of had je afgesproken dat ze je paard zouden rijden?
Want dan kun je eerder zoiets verwachten, als zou ik dan nog kwaad zijn.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 18:30

Dat kleine meisje mocht Guus rijden, en die volwassene die de dag had georganiseerd wilde het parcour even op Guus voor doen (voor kandidaten parcour) omdat guus toch zo makkelijk is.

En dat is het makkelijke aan Guus iedereen kan er alles mee. Hij vind alles wel goed, daarom heet ie ook Guus, genoemd naar Guus geluk

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:50

Ik zou ook woest worden als iemand zomaar mijn paard pakte!!! Net wat je zegt het is geen hobbelpaard!! Ze pakken toch ook niet zo maar even je auto als je toch op vakantie bent!
Echt ik zou het ECHT NIET pikken!!!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:46

Daar moet je dus echt boos over worden naar de volwassene toe. Het kleine meisje heeft niets fout gedaan en durfde waarschijnlijk ook niets tegen de volwassene te zeggen dat hij Guus wilde "lenen".

Maar zijn ze nou helemaal belatafeld!!!! Ze kunnen toch gewoon van je paard afblijven, tenzij ze uitdrukkelijk toestemming van jou hebben?
En wanneer ze dat niet willen snappen dan moet je er misschien maar niemand meer oplaten, misschien dat het dan tot ze door dringt.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 20:05

Jantien schreef:
Daar moet je dus echt boos over worden naar de volwassene toe. Het kleine meisje heeft niets fout gedaan en durfde waarschijnlijk ook niets tegen de volwassene te zeggen dat hij Guus wilde "lenen".

Maar zijn ze nou helemaal belatafeld!!!! Ze kunnen toch gewoon van je paard afblijven, tenzij ze uitdrukkelijk toestemming van jou hebben?
En wanneer ze dat niet willen snappen dan moet je er misschien maar niemand meer oplaten, misschien dat het dan tot ze door dringt.


Toen ik daar net stond met Guus was ik veel makkelijker als nu, toen liet ik er makkelijker iemand op rijden als tegenwoordig. Maar dat heeft diegene die er dus van de week op heeft gereden nooit meegemaakt want dat was voor haar tijd. Ik ben juist met dat makkelijke gestopt omdat het voor iedereen te makkelijk werd. Ik wil er niet jan en alleman meer op hebben ik merk aan Guus dat hij het niet leuk meer vind. Guus laat dat niet merken door gemeen te doen, maar door meer in zich zelf te keren, het lijkt dan net alsof je geen contact met hem hebt. En eigenlijk was het contact met Guus en mij de laatste tijd erg goed, ik merkte dat hij aanhankelijker werd ( op zijn manier dan ) terwijl hij eigenlijk niet echt een aanhankelijk paard is. Maar ik heb nooit toestemming gegeven!!
En dat meisje durfde inderdaad geen nee te zeggen, ik heb ook nadrukkelijk gevraagt hoe dat allemaal is gegaan van woord tot woord en naar mijn inzien is er misbruik gemaakt van de situatie dat ik er toch niet was. Die eerste dag dat ik op stal kwam was diegene ook stal, en die heeft niet gezegt van joh ik heb op Guus even voorgedaan........ nee die heeft gewoon stug dr mond dicht gehouden alsof het maar normaal is dat je zomaar op iemand zn paard rijd.
Misschien als ze het even had verteld ( voordat ik het van iemand anders kon horen ) was ik niet of minder kwaad geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 20:10

fsoudan schreef:
Dat kleine meisje mocht Guus rijden, en die volwassene die de dag had georganiseerd wilde het parcour even op Guus voor doen (voor kandidaten parcour) omdat guus toch zo makkelijk is.

Nu snap ik het beter Lachen
Dan is het idd erg belachelijk.
Ze horen dan echt met hun poten van je paard af te blijven.
En durven ze wel tegen een klein meisje, voor haar vind ik het ook sneu.

Ik zou die ouderen er zeker op aan spreken, want zoiets is niet normaal.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:02

Zucht houd het daar dan nooit op Scheve mond Fem ga daar alsjeblieft zo snel mogelijk weg ik zeg dat in het bestwil van zowel Guus als jou.Geloof me buiten de vlietweg zijn er nog genoeg leuke stalletjes,kijk maar naar mij Knipoog
Maargoed je moet idd even die persoon aanspreken op haar gedrag,want Guus is geen 'bruikleenpaard'.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:40

ik zou hier ook kei boos om worden. als ik op vakantie ga is er 1 persoon die verantwoordelijk is en op mijn paard mag rijden. die vraag ik ook daarvoor. uitdrukkelijk zeg ik dan ook nog... geen andere mensen erop. en als dat wel zou gebeuren zoals bij jou ga ik uit mijn dak. ze hebben gewoon van je paard af te blijven. als ze enige fatsoensnormen hebben. maar dat zal wel niet als ik je verhaal zo lees.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:47

ik vind ook dat dit niet zomaar kan zonder jou toestemming, ik zou ook boos worden als dit mij en mijn pony zou overkomen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:36

Kun je hier geen afspraken over maken met de staleigenaar zodat hij tijdens je afwezigheid een oogje in het zeil kan houden?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:33

Kan je hen niet eens flink de waarheid zeggen? Tjonge bij mij zouden ze dit niet moeten flikken. Je had toch maar één persoon toestemming gegeven om op je pony te rijden en niet iemand anders. Ik zou daar vertrekken.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 12:24

Bij mij op stal gebeuren eigenlijk vaak dit soort dingen. Maar dat neemt niet weg dat ik het maar accepteer!! Ik kan ook niet te veel hier op bokt vertellen omdat anders de pleuris uitbreekt op stal. En dat is niet echt fijn, want ze gaan daar namelijk erg ver om iemand te kunnen zieken!!!

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:33

Mijn paard (Onyva) heeft een kleine kinderen-fobie. Dus daar hoef ik me lekker geen zorgen over te maken. Ik denk sowieso dat ze het niet zou pikken als een ander persoon er zo maar even op zou klimmen Bloos . Ongelooflijk hoe sommige paarden daar op kunnen reageren .

Maar, als jij niet wilt dat iedereen zomaar aan je paardje zit of er op wil rijden, moet je gewoon nee zeggen Lachen . Het is per slot van rekening toch zeker jouw paard! Tja, een lief paard trekt nu eenmaal aandacht he. Denk maar zo, jij bent de trotse eigenaar van een heel lief paard, lekker toch dat er zo veel vraag naar is? Ik weet zeker dat ze allemaal hartstikke jaloers op jou zijn, omdat jij zo'n fantastisch beestje hebt! Zo kun je het ook bekijken, toch?

Hoop dat dit je een beetje opfleurt!

Greetz!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:33

Toch maar overwegen weg te gaan? Ik zou er ook echt pissig om worden, alsof Guus dara van gediend is even over het parcours te worden geragd om het voor te doen!
Ik zou echt heel boos worden, helemaal als ze je ziet en het niet even eerlijk komt zeggen. In ieer geval zou ik haar er even op aan spreken en duidelijk maken dast je daar niet van gediend bent.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:38

Heb je niet een kluisje (kast) waar je je zadel enzo in doet?
Die dan ook op slot kan dan kunnen ze hem niet berijden tenzij ze zonder zadel en hoofdstel willen... Echt heel erg banketstaaf voor jou

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 12:40

AlmostBlack schreef:
Mijn paard (Onyva) heeft een kleine kinderen-fobie. Dus daar hoef ik me lekker geen zorgen over te maken. Ik denk sowieso dat ze het niet zou pikken als een ander persoon er zo maar even op zou klimmen Bloos . Ongelooflijk hoe sommige paarden daar op kunnen reageren .

Maar, als jij niet wilt dat iedereen zomaar aan je paardje zit of er op wil rijden, moet je gewoon nee zeggen Lachen . Het is per slot van rekening toch zeker jouw paard! Tja, een lief paard trekt nu eenmaal aandacht he. Denk maar zo, jij bent de trotse eigenaar van een heel lief paard, lekker toch dat er zo veel vraag naar is? Ik weet zeker dat ze allemaal hartstikke jaloers op jou zijn, omdat jij zo'n fantastisch beestje hebt! Zo kun je het ook bekijken, toch?

Hoop dat dit je een beetje opfleurt!

Greetz!


Ja het heeft zn voor en na delen. Iedereen wil er wel even op rijden... en iedereen denkt ook maar ik stap er gewoon even op.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:30

Ikke niet hoor.Ik heb nooit het gevoel gehad eens op Guusje te gaan rijden.Ik hou nou eenmaal van wat meer karakter Tong uitsteken Haha!
Wel ik weet nu ook wie het is geweest pff heeft ze er geen elastiek op gegooid?Zo heeft ze Bud bijna naar de klote gekregen.Ik kan me nu iig heel goed voorstellen waarom je zo boos bent,ik ben bang dat guus heel ruig gereden is Fem. Scheve mond

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:44

Tsk, hoe durft ze. Ze heeft gewoon met haar poten van andermans paard af te blijven. Grr Boos!
Wat dat betreft zouden ze het bij Nicole denk ik nog niet zo makkelijk krijgen Haha!

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 01:04

Chassis nodig? kun je de moderne variant van kielhalen eens uitproberen. Ik heb Defander 110" in de aanbieding, lekker lang chassis, maar met veel ruimte. Range Rover, iets korter, maar 30 jaar oud, dus beetje roestig, met haakjes en een flinke partij olie en vet van een lekkende motor. Tot slot een Discovery, redelijk schoon, maar lekker laag bij de grond, voor de betere resultaten Extreme duivel Extreme duivel Tot slot kunnen we er ook meerdere achter elkaar zetten, voor het echt heftige werk.
Die persoon in kwestie zou niet binnen handbereik (voetbereik) moeten komen, naast rijden in bovengenoemde auto's draag ik namelijk standaard schoenen met stalen neuzen. Ongeacht waar je iemand raakt, het mist z'n uitwerking niet. Ik zou hem/haar botweg eens alle hoeken van de stal laten zien.
Ik heb nog wel een gepaste uitsmijter: mijn paard dendert over mensen heen, letterlijk! Er hebben al diverse mensen moeten rennen voor hun leven, lenen? Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 01:14

Jeetje, dat is wel schandalig zeg, zomaar even over jouw paard beslissen, hoe durven ze.
Als je ergens nog een ouderwets houten hobbelpaard (of stokpaardje) tegenkomt, dan kun je die misschien in de stalgang zetten met een bordje erop met: "openbare Guus":D.

Ze moeten je paard gewoon met rust laten, dat hoort bij hun werk. Het is jouw paard en jij beslist wat er mee gebeurt en verder heeft er niemand iets mee te maken.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 02:03

Erg fout.
Heeft die Blast.exe geen eigen paard dan? Stoom uit je oren

Ooit was ik op een stal waar we geregeld elkaars paarden reden.
Maar nooit zonder toestemming/overleg.
Wat bezielt iemand te denken dat dit wèl kan?


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 07:31

fsoudan schreef:
Bij mij op stal gebeuren eigenlijk vaak dit soort dingen. Maar dat neemt niet weg dat ik het maar accepteer!! Ik kan ook niet te veel hier op bokt vertellen omdat anders de pleuris uitbreekt op stal. En dat is niet echt fijn, want ze gaan daar namelijk erg ver om iemand te kunnen zieken!!!


Lekkere gezellige sfeer . komt niemand daar voor zn lol?
Lekker op zoek gaan naar wat anders want dit is geen sfeer om gezellig naar je paard te gaan....

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 14:10

Vippie"]
[quote="fsoudan schreef:
Bij mij op stal gebeuren eigenlijk vaak dit soort dingen. Maar dat neemt niet weg dat ik het maar accepteer!! Ik kan ook niet te veel hier op bokt vertellen omdat anders de pleuris uitbreekt op stal. En dat is niet echt fijn, want ze gaan daar namelijk erg ver om iemand te kunnen zieken!!!


Lekkere gezellige sfeer . komt niemand daar voor zn lol?
Lekker op zoek gaan naar wat anders want dit is geen sfeer om gezellig naar je paard te gaan....
[/quote]


Ja ze komen daar voor de lol en om mensen te zieken. Op dit forum praat ik daar niet te veel over omdat er wat mensen van stal hier komen. Maar het is zo dat er al verschillende mensen zijn weggepest. En steeds als er iemand is weggepest, is er een nieuw slachtoffer aan de beurt.