Wat moet ik doen?????

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Wat moet ik doen?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 10:19

Ik sta een beetje voor een dilemma.

Ik heb op dit moment mijn eigen paard en ik heb een jonge Gribaldie-hengst te rijden voor een hengstenhouder. Nu is mij nog een jonge hengst aangeboden om te gaan trainen. Ik wil dit heel graag doen, maar hoe moet ik dat allemaal gaan doen naast mijn huidige baan? Ik werk 40 uur in de week en ga nu ook samenwonen. Dat betekent dat ik 40 uur moet werken, mijn huisje schoon moet houden, koken, wassen, etc., en ook nog tijd aan mijn vriend moet besteden. Ook heb ik mijn lesklanten nog. Het worden er steeds meer. Ik vind het leuk om te doen en het verdient ook leuk.

Ik zit erover te denken om wat uren in te gaan leveren bij mijn huidige baas. Als ik 32 uur in de week ga werken, kan ik 4 dagen in de week om 15.00 uur naar huis, dat scheelt enorm.

Wat denken jullie?


Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:25

Misschien dat het een beetje raar klinkt maar ik zou gewoon alles even op een rijtje zetten per mogelijkheid en dit ook financieel bekijken. Dit kan je misschien helpen een keuze te maken. Zorg er in ieder geval voor dat je ook tijd hebt voor de leuke dingen en als dat toevallig alles is met paarden Tong uitsteken dan moet je daarvoor kiezen. In ieder geval veel succes bij welke keuze je ook maakt OK dan!

lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:26

Als je gaat samenwonen kan je vriend toch helpen met wassen, huisje poetsen , koken enz. Of denk ik nu te modern????

Zaterdag Gelderse met Leonard:)

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 10:55

Tuurlijk gaat mijn vriend helpen, ik ga niet alles alleen doen, maar ik moet ook wat doen! Ik heb extra het strijken er niet bijgezet. Ik wil nl. graag dat hij die taak volledig op zich gaat nemen aangezien ik daar niet zo van houd.

Garfield Z2+14 (Verkocht 14-10-2005 Amerika )/Tequilla L2+3 (Verkocht Braziliƫ)/18-08-2005 Sky Dancer (v: Sunny Boy) VERKOCHT 06-2006/19-10-2005 aankomst Dreamcatcher (Diamond Hit x Skorpio), 07-2006 aankomst Sunbeam (Sunny Boy x Stuyvesant).

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:57

Dat doe je wel goed als je vriend gaat strijken, kheb er nu al een hekel aan!! Knipoog

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 11:00

Liesbethje schreef:
Misschien dat het een beetje raar klinkt maar ik zou gewoon alles even op een rijtje zetten per mogelijkheid en dit ook financieel bekijken. Dit kan je misschien helpen een keuze te maken. Zorg er in ieder geval voor dat je ook tijd hebt voor de leuke dingen en als dat toevallig alles is met paarden Tong uitsteken dan moet je daarvoor kiezen. In ieder geval veel succes bij welke keuze je ook maakt OK dan!


Financieel kan het makkelijk.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:01

lynn schreef:
Als je gaat samenwonen kan je vriend toch helpen met wassen, huisje poetsen , koken enz. Of denk ik nu te modern????


Nou ik werk 32 uur per week en mijn man 50 uur.... ik heb het altijd mega druk met het huis en paard enzo, maar ik vind toch niet dat omdat ik toevallig een drukke hobby heb, mijn vent heel het huishouden op zich moet nemen.... sterker nog... ik werk juist 32 uur zodat ik 1 dag in de week het huis helemaal doe, hij hoeft dus nooit iets te doen.

Deze keuze hebben we samen gemaakt, zo heeft hij gelukkig ook nooit klachten als ik elke avond ga rijden... want dat is toch bij velen een probleem... dan gaat de man zeuren omdat 'ze' elke avond naar die knol is.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:03

Als je je zorgen over je huis maakt kun je ook kijken of je een schoonmaakster voor een paar uur in de week kunt huren .

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 11:05

Cinzano"]
[quote="lynn schreef:
Als je gaat samenwonen kan je vriend toch helpen met wassen, huisje poetsen , koken enz. Of denk ik nu te modern????


Nou ik werk 32 uur per week en mijn man 50 uur.... ik heb het altijd mega druk met het huis en paard enzo, maar ik vind toch niet dat omdat ik toevallig een drukke hobby heb, mijn vent heel het huishouden op zich moet nemen.... sterker nog... ik werk juist 32 uur zodat ik 1 dag in de week het huis helemaal doe, hij hoeft dus nooit iets te doen.

Deze keuze hebben we samen gemaakt, zo heeft hij gelukkig ook nooit klachten als ik elke avond ga rijden... want dat is toch bij velen een probleem... dan gaat de man zeuren omdat 'ze' elke avond naar die knol is.
[/quote]

Dat gezeur ken ik. Ik heb mijn vriend direct duidelijk gemaakt (toen hij iedere keer zat te zeuren "ga je alweer naar het paard") dat hij goed moest weten wat hij wou. De man die met mij een relatie heeft krijgt mijn paard erbij en die wijkt voor niemand!

Mijn vriend is gelukkig ook heel druk, hij heeft een eigen bedrijf en dat kost best wel veel inspanning. Ik heb dus niet een kerel die de hele avond op mij zit te wachten tot ik een keer thuiskom, dat scheelt alweer.

Als ik dus eerder thuis ben kan ik alles makkelijker combineren.


Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 11:06

Apple schreef:
Als je je zorgen over je huis maakt kun je ook kijken of je een schoonmaakster voor een paar uur in de week kunt huren .


Een schoonmaakster zou ik wel heerlijk vinden. Ik geloof dat ik die dan ook zou laten strijken, ik denk nl. niet dat ik het voor elkaar krijg dat Mike altijd gaat strijken (jammer genoeg).

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:39

Joh gewoon doen! Die afwisseling van werk met paarden is helemaal niet verkeerd! Gewoon voor gaan!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 17:53

Als je paarden leuker vind dan je baan, zou ik het doen!!! (weet niet wat voor werk je doet)

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:34

ik zou er gewoon voor gaan en minder uren gaan werken en als het kan een huishoudster erbij

ONDERSCHRIFTLOOS

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:20

Ik overweeg dit zelf ook wel eens, maar tot op heden heb ik voor mijn baan gekozen..... hou je ook rekening met de overige voordelen van een vaste baan, zoals pensioen, arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en vast inkomen dat jaarlijks stijgt? Natuurlijk is je plezier in je werk het meest belangrijk (vind je het paardrijden en zo echt veeeeeeel leuker dan je werk, dan is de keuze snel gemaakt, denk ik).

En die huishoudster is sowieso een goed idee, wat je ook doet, want dat huishouden.... bleeeh

pluk de dag....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, Celebi, dierenfan, gillian, Maanon_, Mark0919, pillow en 42 bezoekers