gevallen en paard weg *huil*

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

gevallen en paard weg *huil*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 08:06

pfffffffff, was me het avontuur wel. Waar begin ik.

Gister naar de paarden gegaan, gezadeld en gaan rijden. Vanuit stal richting Elburg gegaan. Is een fietspad langs een lange openbare weg waar men zeker geen 80 rijdt. Raak was de hele tijd al wat druk. Zijn bloed stroomde. Kon het ook wel begrijpen na het stilstaan in die hitte. Rekje was ook nerveus maar die schrok vooral van alle bewegende blaadjes Verward.

Lekker richting strand gegaan en gepoedeld met de paardjes. Vonden ze lekker Lachen. Toen weer via het strand terug. Daar moeten we altijd een grote kruising over. En daar gebeurde het. Evert draafde aan om over te steken en Maaraak maakte zich groot en begon te dribbelen. Toen ging het allemaal heel snel. Hij gleed uit op zijn achterbenen en ik gleed er vrij simpel af via zijn kont, ik was te laat met hem vast te pakken en wat ie nog nooit gedaan heeft, deed ie nu. Hij rende keihard weg. Richting Harderwijk. Na een paar honderd meter kwam ie tot bezinnen dat hij niet richting stal ging en draaide om en rende weer vliegensvlug terug naar die kruising waar ie de afslag nam richting stal. Ik stond op de weg maar kon hem niet pakken Huilen Toen ging ie dus die drukke weg op. Er rijden daar debielen rustig 180 km Verdrietig .

Daar ging ie dan mijn paardje. Wat kan er wel niet gebeuren. Ik gaf Evert opdracht onze staleigenaresse te bellen dat hij eraan kwam. Die gaf mij de foon en ging achter Raakje aan om in de gaten te houden waar hij bleef. Ik gebeld met de meest foute beginzin : je moet niet schrikken maar,..... *LOL* . Anke reageerde direct en zou ons tegemoet fietsen na ze vroeg hoe het met mij was 'met mij is het goed maar zorg dat Raak opgevangen wordt'. Tegelijkertijd stopte er een man die op vraag van Evert mij oppikte. Ik ingestapt en halverwege kwamen we Raak tegen met een menigte mensen die hem in degaten hielden.

Al die tijd koel geweest en naar verstand gehandeld. Er stonden geloof ik zo'n vijftien mensen dus ik uitgestapt en naar hem toegerend en om zijn hals gevlogen. 'Raak, jongen waarom doe je dit, weet je wel wat er had kunnen gebeuren? WIl je me niet meer zo aan het schrikken maken' en toen barstte ik in huilen uit. Terwijl hij daar zo stond alszijnde 'mamma het is toch in orde? Er is toch niets gebeurd' Verward .

Evert was er bij en hield me vast. De mensen heb ik bedankt, wel tien keer geloof ik alsmede de man die de moeite nam me op te pikken.

Toen zijn we naast de paarden naar huis gelopen, 5 km. pffff wat een lange weg. De laatste 500 mtr ben ik er weer op gekropen. Raak was al weer druk aan het spelen, zich afvragende of ik misschien tikkertje wilde spelen Haha!

Toen heb ik Evert even aangekeken en gevraagd of het goed ging met hem. Die kreeg de tranen in zijn ogen. Hij kletst zich een ongeluk als ie nerveus is maar op dat moment had ik juist even rust en stilte nodig om tot bezinnen te komen. Dus ik pakte zijn hand en zei hem dat ie het perfect gedaan had. En mijn excuses gemaakt dat ik zo kort was. Gaf niet zei die schat, hij kon het wel begrijpen. Later zei hij nog dat hij zielsgelukkig was dat hij al het belangrijke (Raak en mij) nog in zijn leven had.

Tja, want het had allemaal wel een beetje anders kunnen uitlopen.

Hij liep nadien niet kreupel ofzo. WE hebben hem gekoeld en vandaag maar zien of hij nog geen dikke benen of zo heeft.

Zo, het is er uit Haha!

'Paint' it 'Black'


Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:08

pfff ik zit hier werkelijk met tranen in mijn ogen, moet er toch
niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren zeg.
jeetjemineetje Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:09

Zo, wat een geluk hebben jullie gehad zeg!
Het had ook heel anders af kunnen lopen...
Ik kan me voorstellen dat jullie je rot geschrokken zijn.

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:10

Jeeezzzus... Dat is echt een nachtmerrie (of ruintje) . Het ergste wat je kan overkomen is je paard in zijn eentje op een drukke weg af zien stevenen. Vreselijk. Gelukkig lopen dat soort dingen 9 van de 10 keer goed af. Nou kom maar lekker bij van je avontuur en hopen dat hij er ook verder niks aan overgehouden heeft. Hij zal wel beetje stijf zijn. o o o o paarden!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:10

En ze leefden nog lang en gelukkig Lachen

Jeetje wat een avontuur zeg! Das even schrikken!
Gelukkig is er niks ernsitgs gebeurt!

Ga je nu ook Faselli met hem doen? Extreme duivel

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:11

jezus dat is schrikken, maar goed dat het zo goed is afgelopen allemaal
je moet er inderdaad niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren.
zo zie je maar een paard is en blijft een vluchtdier.

groetjes marianne

ORUN instructrice
KNHS jury B/L
FNRS jury F1 t/m F20, vaardigheid - zitcompetitie en A (aangepaste) proeven

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:12

Barb schreef:
pfff ik zit hier werkelijk met tranen in mijn ogen, moet er toch
niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren zeg.
jeetjemineetje Scheve mond


Me too!!

XANTHA

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:12

Jeetje wat een avontuur zeg hier krijg je kippenvel van. Gelukkig is alles goed afgelopen. Lovers

http://endurancemowtje.mijnalbums.nl/" target="_blank
dag lieve Mowgli bedankt voor de mooie tijd
welkom Melis, onze mooie tijd gaat komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:24

Jemig, wat een belevenis.
Ik kan me voorstellen dat je je het apelazerus geschrokken bent en zeker langs zo'n drukke weg. JE moet er toch niet aan denken..... Scheve mond Gelukkig dat alles zo goed is afgelopen en je paardje er niks aan over heeft gehouden.


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:27

Oh vreselijk zeg. Zo heb ik Jurga ook eens van de weg afgeplukt. Ik liep haar achterna het bos uit en zag een auto stilstaan middenop de weg.... Ik dacht echt dat ze ervoor lag..... Zag in mijn gedachten alle spookbeelden voorbijkomen. Gelukkig hadden ze haar alleen gevangen, mensenkinderen wat was ik toen over de zeik.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 08:36

Ik ben nog steeds van slag ervan merk ik. Moet toch iets zijn gebeurd want ik had vannacht vresleijk last van mijn rug. Maar goed. Maar niet teveel doemdenken, probeer ik mezelf dapper voor te houden. Werkelijkheid is dat me het huilen nog steeds nader staat dan het lachen.

'Paint' it 'Black'

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:39

jeetje wat moet dat schrikken zijn geweest.
Ik heb het nog nooit gehad gelukkig.
Maar ik moet er ook niet aan denken zeg gatver.
Wat heb jij een geluk gehad!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 09:05

woww wat een verhal, ik kan me voorstellen dat je helemaal van slag af bent, zou niet weten wat ik zou doen als het mij zou gebeuren.
Je hebt iig top gehandeld als ik het zo lees!!!!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 09:06

Klop jij maar af aan die plank voor je hoofd, Nimber...
(Doe ik ook altijd; echt handig om ongelakt hout bij de hand te hebben Haha! )
En hopen dat het je noooooooooit gebeurt........
(Want echt, niets lijkt erger dan je hartelappie met alleen zichzelf op een drukke weg af zien gaan!!! )

Faselkind toch; wat een schrik!
Maar goed dat je je MrMagic bij je had, hè?

Vind je het niet een idee om even naar die rug te laten kijken?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 09:12

Jeetje is dat even goed afgekomen zeg.

Lijkt me idd niet fijn (understatement) om knollie in volle vaart op een drukke weg te zien afstevenen. Kan me zo voorstellen dat je flink geschrokken bent.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 09:36

jemig, wat een geluk dat dit goed is afgelopen!!

Bij ons is het erg druk, met buitenrijden moet je altijd wel 1 of 2 drukke wegen over, dus als je van je paard valt en hij rent terug naar stal, kun je alleen maar hopen dat het goed afloopt....

Kijk je wel uit met je rug?

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:17

Allemachtig ik zag het al helemaal voor me Verdrietig
Ik zou me in zo'n geval te pletter schrikken volgens mij was ik echt wel geflipt
Meid wat heb jij toch een mazzel gehad dit had wel heel anders kunnen aflopen Ach gut
En dan die mensen die hebben geholpen,echt super OK dan! zo zie je maar weer ze zijn allemaal zo slecht nog niet Knipoog
Ben je al weer wat bij gekomen van de schrik,ene Evert is die ook al weer wat rustiger geworden? Hyper!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 10:20

Mijn rug voel ik al niet zoveel meer van. Kan ook van het vele lopen geweest zijn.

Net naar stal gebeld en geen dikke benen en/of pezen. Het lijkt erop dat het allemaal nog in orde is.

Evert is een schatje. Die weet prima te handelen in dit soort situaties. Ben trots op hem. Zeker omdat ie mijn kortaffe gedrag zo moest doorstaan.

'Paint' it 'Black'

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:23

Jeetje, wat rot dat je dit hebt moeten meemaken zeg! Ik hoop dat je er snel weer een beetje overheen kunt komen en dat zoiets nooit meer gebeurt! Trouwens ook heel knap van je dat je zo rationeel gehandeld hebt

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:27

Djeezzz, jij had de engeltjes op je schouder zitten! Wat een geluk zeg dat er niks 'ernstigs' is gebeurd! Bah, ik krijg al helemaal de kriebels, laat staan als het fout was afgelopen.

Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal voor de schrik!!! Lovers

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:39

jeemine volgens mij is dit echt de grootste angst van elke (buiten)ruiter.
gelukkig is er niets ernstigs geburd maar ik ben wel benieuwd hoe hij en jij jullie vandag voelen.

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:40

Wat een schrik, gelukkig is alles goed afgelopen, wel even naar je rug laten kijken als je er last van blijft houden Ach gut

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:44

Oh dan zit je hart echt in je keel!

Wel een lieve vent heb jij, moest glimlachen om zijn reactie.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:49

Bij ons is het pasgeleden ook gebeurd op stal, een pony de Utrechtse weg overgestoken in de Bilt. Mensen uit die omgeving weten wel hoe hard ze daar rijden. Meisje was eraf gevallen in het park.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:55

Ow jeetje zeg.. doodeng is dat!
Dat had ik dus ook toen ik eraf viel.. Nacino vluchtte tussen de boompjes weg en hij ging dus op een drukke weg af maar kon hem niet meer zien!! Die mensen bekommerden zich alleen om mij, heel aardig maar ik wilde mn paard terug en kon niet opstaan Huilen

Gelukkig zijn jullie met de schrik vrij gekomen zeg.. Lachen

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anita158, ikkedus, Jet, lies_sparkle, Maanon_, Mark0919, Vagabondo en 42 bezoekers