wie weet er een goed middel tegen candida?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

wie weet er een goed middel tegen candida?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 00:28

Je zal er maar last van hebben...chronisch...ik heb wel eens gelezen dat het meer voorkomt bij mensen die paardrijden! Verward

Wie heeft voor mij een goed geneesmiddel?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 01:18

Candida

Misschien heb je hier iets aan, zie onderzoek en behandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 07:27

Ooit wel eens gehoord dat Yoghurt goed zou zijn.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:04

Bij 'behandeling' wordt op bovenstaande site Lactacyd genoemd.
Een vrouwvriendelijker irrigator haal je bij de apotheek (Dagram-Pharma)
en je kunt dan spoelen met verdunde Molkosan of de veel goedkopere 'Wei + melkzuur' van het Kruidvat.

De tampon met yoghurt is bekend, maar daar waren geloof ik bezwaren tegen.
Weet iemand dat (beter)?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:18

Ga naar de huisarts. Dan krijg je een zalfje. Breng je 6 dagen in. Over! Mocht dat niet werken is er ook nog een pillenkuur. Maar das een stuk duurder.


Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:20

geen tampon met yoghurt gebruiken, dat verstoort de zuurgraad alleen maar! Gynodactarin helpt er goed, te verkrijgen bij je huisarts.

sjalalala....twiedeliediedie!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:31

Gewoon even langs de huisarts gaan. Hiermee moet je niet te lang blijven lopen. En verder, geen strakke broeken dragen en geen syntetisch ondergoed. Lactacyd lijkt me trouwens meer preventie dan remedie en de meningen zijn daarover verdeeld. Ik ben 1 keer bij een huisarts geweest die er absoluut geen voorstander van was. Ik weet alleen niet meer waarom. Ik geloof dat het iets was als, dat moet je lichaam zelf doen. Maar ik weet het echt niet meer precies.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:46

Als je het je lichaam zelf wilt laten doen, dan moet je een heel streng dieet volgen en/of op andere wijze je weerstand zien te verhogen.

Ik ben niet zo stuk van de pillen en zalfjes van de huisarts.
Mij een beetje te heftig (maken meer kapot dan je lief is Haha! )

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:50

Botervlieg schreef:
Als je het je lichaam zelf wilt laten doen, dan moet je een heel streng dieet volgen en/of op andere wijze je weerstand zien te verhogen.

Ik ben niet zo stuk van de pillen en zalfjes van de huisarts.
Mij een beetje te heftig (maken meer kapot dan je lief is Haha! )


Botervlieg...
ze geeft aan dat het chronisch is. Dan kun je wel een steng dieet gaan volgen o.i.d. maar een zalfje dat je zes dagen moet inbrengen (met overigens dezelde werkzame stof als tegen voetschimmel) is dan ver te prefereren. Dit soort schimmelinfectie jeukt. Dat maakt ook meer kapot dan je lief is Haha! , nog los van het besmettingsgevaar.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:59

En besef ook dat je onvruchtbaar kunt worden van een candida-infectie. Niet aanklooien dus, maar gewoon naar de huisarts ermee.

Goedgekeurd onderschrift :)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 09:22

Idd even ermee naar de huisarts, als het goed behandeld wordt is het zo weer weg..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 09:34

Ik wil niemand het geloof in de huisarts ontnemen... Schijnheilig

Clown

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:32

Sorry maar van een candida kan je niet onvruchtbaar worden.
Ik ben bang dat je het verward met een chlamydia-infectie.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:43

proudmama schreef:
Sorry maar van een candida kan je niet onvruchtbaar worden.
Ik ben bang dat je het verward met een chlamydia-infectie.


ik wilde het net zeggen... van een chronische vagina schimmelinfectie kan je echt niet onvruchtbaar worden (gelukkig niet!).

Ik zelf heb er ook (helaas) vaak last van. De medicijnen werken wel, maar helaas maar tijdelijk. Wil je echt er helemaal vanaf, dan is een totale verandering van je levenswijze de enige oplossing om het te voorkomen. Dat betekent aanpassing in wat je wel en niet eet, hoe je de boel schoon houd (zonder zeep), hoe je naar het toilet gaat, welke kleding je draagt enz enz.

De een is er nou eenmaal gevoeliger door dan de ander. En ik heb het idee dat paardrijden de boel ook niet bevorderd....

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:43

Ik zou eerst kijken naar een goed darmreinigingsmiddel en dagelijks een tablet Thymocapryl. Alhoewel je van Thymocapryl enkele dagen na het begin tot enkele weken je beroerd kunt voelen.

Dit is zeer waarschijnlijk het resultaat van de zogenaamde "Herxheimer-reactie". Deze treedt op wanneer een groot aantal Candidacellen in snel tempo sterft. In hun doodstrijd en daarna komen dan grote hoeveelheden toxinen, celonderdelen en antigenen tegelijk vrij.

Wat je het beste kunt doen is een natuurkundig therapeut bij jou in de omgeving zoeken. Advies vragen via internet lijkt mij niet de beste optie...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:53

Botervlieg schreef:
Ik wil niemand het geloof in de huisarts ontnemen... Schijnheilig

Clown


Ik wil niemand het geloof in het alternatieve circuit ontnemen Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:58

Billy schreef:
En besef ook dat je onvruchtbaar kunt worden van een candida-infectie. Niet aanklooien dus, maar gewoon naar de huisarts ermee.


nee dat was een andere infectie weet even de naam niet meer, maar dat zalfje duurde bij mij 14 dagen en helpt een week en ik ben weer de pineut! Bloos!

Het is een zeer hardnekkige schimmel maar ik vindt die tip met Molkosan van Kruitvat heel nuttig!

Van mn homeopaat moets ik een vier daagse Youghurt tampon kuur doen om het te voorkomen, wel rechtsdraaiende Youghurt... type stand..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:59

proudmama schreef:
Ik ben bang dat je het verward met een chlamydia-infectie.


yep dat was m!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:04

Chiqa"]
[quote="Billy schreef:
En besef ook dat je onvruchtbaar kunt worden van een candida-infectie. Niet aanklooien dus, maar gewoon naar de huisarts ermee.


nee dat was een andere infectie weet even de naam niet meer, maar dat zalfje duurde bij mij 14 dagen en helpt een week en ik ben weer de pineut! Bloos!

Het is een zeer hardnekkige schimmel maar ik vindt die tip met Molkosan van Kruitvat heel nuttig!

Van mn homeopaat moets ik een vier daagse Youghurt tampon kuur doen om het te voorkomen, wel rechtsdraaiende Youghurt... type stand..
[/quote]

Toen ik pfieffer had gehad, had ik iets te veel candida in mijn bloed. Ik mocht toen eten:
rechtsgedraaide kwark
zuurdesem brood
ongeprepareerde vleeswaren, maar dan alleen: kipfilet, rosbief en nog wat, maar dat weet ik niet meer Haha!
aanmaaklimonade zondeer suiker ( biologische)
zeer jonge kaas
vis
echte roomboter (omdat die het minst geprepareerd is)
7-up light

iig alles waar suiker, gisten of schimmels in zaten mocht ik niet.

Ik mocht overigens wel naturel Pringels Haha! Die werden dus best veel gegeten Haha!
Absoluut niet mocht ik:

champignons
brie
blauwe kaas
nootjes
varkensvlees
cola (ook niet licht, omdat daar kleurstoffen inzaten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:28

hoi Rinske, ja dat dieet doe ik ook al.....nou ja niet zo streng hoor, maar geen gisten en schimmels, eet alleen geen zuurdezem....t is best een zwaar dieet vindt ik, ik hoop echt dat het ooit bij me over gaat, en het valt me meem zoveel reacties er zijn, dat er dus meer mensen klachten mee hebben!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, corinec, Facebook, GoogleAdsense, GrapeshotBot, kaatje89, Lugea, Tigerboy en 174 bezoekers