[VD] hoe van voet naar pas?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

[VD] hoe van voet naar pas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 18:32

ik ben met Rosie een beetje met vrijheidsdressur begonnen. Ze kan nu voetje en buiging. Maar ik wil van voet naar de spaanse pas. Hoe hebben jullie dit gedaan?

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:16

ik heb het zelf nog nooit gedaan maar ik wil het ook gaan doen dus lees ik hier heel veel over hier een tip

je paard een voetje vragen en het voetje pakken en naar voren streken en een commando er bij geven en belonen en dat een paar keer herhalen en daarna kijken of ze het alleen een beetje doet alles wat er op lijkt meteen uitbundig belonen

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:26

bobby schreef:
je paard een voetje vragen en het voetje pakken en naar voren streken en een commando er bij geven en belonen en dat een paar keer herhalen en daarna kijken of ze het alleen een beetje doet alles wat er op lijkt meteen uitbundig belonen


zo heb ik het Luna ook geleerd ja!

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 21:38

ik dank jullie hartelijk! ga ik morgen doen.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 17:08

Ik liet haar altijd d'r voet optillen en dan moet ze een stapje naar voren doen en weer opnieuw haar voet optillen maar dan haar andere...binnen een paar weken had ze het door en toen liep ze de Spaanse pas.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:27

mijn paard heb ik het geleerd door in plassen te stampen op commando. mijn pony heb ik ook eerst geleerd zijn been op te tillen. en dan om ste buurt links en dan rechterbeen. en dan in de rustige stap beweging. dus been omhoog vragen naar voren en dan andere been. niet gaan trekken om hem naar voren te krijgen want dan valt hij uit zijn evenwicht en kan zijn been niet meer optillen. met de zweep eerst leren aan te stappen terwijl je naast hem staan en door te klikken of stap commando ligt er aan wat je zelf voor een commando gebruikt en dan een klein tikje met de zweep op de kont of buik en mee stappen naar voren en belonen. als ze dit goed kan dan kan je de spaansepas vragen.