manegepony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

manegepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 21:36

Ik rij nu ongeveer 5jaar elke week op dezelfde manege pony maar 't probleem is nog steeds dat hij de baas over mij is. Met springen komt hij goed aan maar op het laatste moment staat hij dan toch stil, ook weigert hij bij mij achterwaarts te gaan. Veel anderen die dit wel kunnen vinden dit erg grappig maar ik zit hier erg mee, kan iemand mij met dit probleem helpen?

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'


BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:57

Je zal altijd zo'n probleem tegen komen bij een manege pony. Die kinderen slepen elke week door heel wat verschillende ruitertjes. Sommige die aan de teugels hangen, anders die ze als een total los paard op de hindernis laten afstormen. Stel dat je een eigen pony had, dan kon je je daar helemaal op gaan richten. Maar een manege pony, zal je nooit zo goed naar je hand kunnen krijgen, aangezien je maar 1 keer in de week rijdt?

Verder is het belangrijk dat je niet al gaat denken van zo gaat ie weigeren, want dan gaat het 9 van de 10 keer fout. Een duidelijke aanpak en goede instructie zal je verder helpen!

En je rijdt al 5 jaar op de zelfde pony? Neem eens voor de uitdaging een ander paardje! Want als je veel verschillende pony's rijdt, daar steek je enorm veel op voor de toekomst!

Ik wens je veel succes!

Groetjes BounceBabe

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:59

BounceBabe schreef:
Je zal altijd zo'n probleem tegen komen bij een manege pony. Die kinderen slepen elke week door heel wat verschillende ruitertjes. Sommige die aan de teugels hangen, anders die ze als een total los paard op de hindernis laten afstormen. Stel dat je een eigen pony had, dan kon je je daar helemaal op gaan richten. Maar een manege pony, zal je nooit zo goed naar je hand kunnen krijgen, aangezien je maar 1 keer in de week rijdt?

Verder is het belangrijk dat je niet al gaat denken van zo gaat ie weigeren, want dan gaat het 9 van de 10 keer fout. Een duidelijke aanpak en goede instructie zal je verder helpen!

En je rijdt al 5 jaar op de zelfde pony? Neem eens voor de uitdaging een ander paardje! Want als je veel verschillende pony's rijdt, daar steek je enorm veel op voor de toekomst!

Ik wens je veel succes!

Groetjes BounceBabe


Die kinderen(moesten pony's zijn:)) slepen elke week door heel wat verschillende ruitertjes.

Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:15

Ik zou eens vragen of je op een andere pony mag, zo krijg je meer zelfvertrouwen en durtf je die vervelende pony aftastraffen. Moet je echt doen anders houd je dit probleem.
Succes

Groetjes Bonnie en hinikjes van Kick, Dublin en Shamrock

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 06:42

Goede instructie, een duidelijke hulp is hier een must. Je moet aan je instructrice vragen hoe je dit op moet lossen en het dan proberen. Daarvoor heb je les. En dus in zijn geheel met BounceBabe eens! Die pony's sjouwen de hele week een uur of 3 (of meer) per dag met andere ruitertjes rond. Dan zou ik ook niet meer alles zomaar accepteren en gaan kijken hoe ver ik kon gaan met baas spelen over mijn ruiter.

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:56

Juist een extra uitdaging om het dan juist met een manegepony toch te kunnen, lijkt me. extra leuk als het dan toch lukt. Ik zou gewoon blijven proberen en idd goed instructie vragen. Succes

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:20

horses4life schreef:
Ik rij nu ongeveer 5jaar elke week op dezelfde manege pony maar 't probleem is nog steeds dat hij de baas over mij is. Met springen komt hij goed aan maar op het laatste moment staat hij dan toch stil, ook weigert hij bij mij achterwaarts te gaan. Veel anderen die dit wel kunnen vinden dit erg grappig maar ik zit hier erg mee, kan iemand mij met dit probleem helpen?


geef je wel aan wanneer hij moet afzetten want ik ken een manegepony die dan ook weigert terwijl als je hem extra aandreef als hij meot afzetten dan helpt dat misschien al?
en bij achterwaarts gaan misschien trekken die anderen kei hard in z`n mond of schoppen kei hard ofzo gewoon oefenen. En niet toestaan dat hij vervelend doet meteen afstraffen.........

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O


supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 20:24

Ja, net drijven voor hij zou gaan stil staan, een manegepaard bij ons doet het anders ook niet. Maar eh, helpt je instructrice je daar eigenlijk niet bij?

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 20:27

supertygetje schreef:
Ja, net drijven voor hij zou gaan stil staan, een manegepaard bij ons doet het anders ook niet. Maar eh, helpt je instructrice je daar eigenlijk niet bij?


idd....btw gewoon altijd iets vragen in de les als iets niet lukt want daar dok jij voor...om uitleg te krijgen en zo te leren rijden.

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers