'hunter' zadel vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

'hunter' zadel vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 20:00

Hallo allemaal, ik vind het leuk om een keer hunter te starten maar ik heb een dressuurzadel voor pride. Ik dacht altijd dat dat niet mocht maar dit staat nu in het appie rulebook:

11. Saddles must be heavy, plain, leather skirted (of hunt seat type) or forward (of hunt seat type) may have suede seat and/or suede inset on skirt and either leather or cloth lining. Either, leather, web, cord, neoprene or linen girths are permitted.

Ik snap nu niet helemaal of ik nu wel of niet met een dressuurzadel mag rijden? En zo niet, heeft dan iemand voor mij een vzh zadel met boom maat 33/34 Haha!

misty2

Berichten: 44
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 20:10

Hoi

Ik heb ook appie hunter gedaan met een kunstof dressuurzadel er is nooit wat van gezegd . Dus gewoon doen. Succes

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 20:17

Doen kan altijd natuurlijk, die plannen had ik al Knipoog Bovendien is het een mooie oefening en anders hoor ik naderhand wel of het wel of niet mocht.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 20:41

Wij hebben nog een veelzijdigheidszadel liggen. Het is een oud ding die we voor zadelmak maken gebruiken. Maar met een likkie vet kan het best wat zijn *LOL*

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:30

Bedoel je dat hele oude ding wat ik ooit gekregen heb? Denk je dat hij nog veilig is?
Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat Cornelie daardoor letsel o.i.d. oploopt! Huilen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 07:54

Alleen twijfel ik er niet aan dat het te smal is. Standaard is de breedtste maat die te koop is maat 32. Het begint al wel iets te veranderen maar veel nog niet. En nee, ook niet voor dat eventjes leg ik er een te krap zadel op. Dat leergeld heb ik al ruimschoots moeten betalen. Maar bedankt voor het aanbod in elk geval Lachen

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:36

Nanouk schreef:
Bedoel je dat hele oude ding wat ik ooit gekregen heb? Denk je dat hij nog veilig is?
Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat Cornelie daardoor letsel o.i.d. oploopt! Huilen

Veilig issie wel maar hij idd wel passen!!! Knipoog