Simpele vervangers om gezonder te eten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Simpele vervangers om gezonder te eten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 11:25

Ik las het bokt-lijntopic (pssst... ik was de starter van de lijnclub twee jaar geleden!) en zag daar een paar keer iets voorbij komen waar ik niet omheen kon.

Ten eerste: Een plak peperkoek heeft minder calorien dan brood. Let op! Calorieen zijn niet de enige dingen die tellen in gezond/slank eten! Ieder mens met gezond verstand weet dat best. Ik bedoel, als jij kan kiezen tussen een snicker en een bord warm eten, met dezelfde calorieen, welke is dan beter? Ook voedsel met veel calorieen is niet per definitie slecht. Zo kan je beter een hand pinda's eten dan chips. Simpelweg omdat chips gefrituurde aardappels zijn (frituur!) en pinda's in feite gewoon noten.

Verder nog een paar voor de liefhebbers:
(Light) Frisdrank: vervang door Diksap of limonadesiroop zonder suiker. Dit is natuurlijker en beter dan de light met kunstmatige toevoegingen.
Toetjes, Yoghurt of vla: vervang door magere yoghurt/kwart of de Optimel producten, dit zijn lekkere vruchtenyoghurts of vlas zonder vet en suiker
Brood en bladerdeegproducten:Witbrood en bladerdeegproducten zijn erg ongezond. Waarom? Het zijn lege calorieen. Je lichaam hoeft er niks voor te doen. Bruin brood daar moeten je darmen voor aan het werk, het stimuleert de spijsvertering. Neem het liefst zo donker mogelijk, grof bruin brood.
Pasta: Zie hierboven. Neem volkoren spaghetti of macaroni van bijvoorbeeld zonnatura.

Verder wil ik nog even kwijt dat ik vind dat sommige mensen wel erg WEINIG eten. Van weinig eten val je niet af. In tegendeel; je lichaam gaat op de reservestand verbranden en dat betekent dat je sneller weer aankomt als je eens normaal eet.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:35

Klinkt goed Laura

Met dat weinig eten ben ik het helemaal eens, vooral een goed ontbijt is belangrijk om je spijsvertering op gang te brengen en daarna moet je regelmatig wat eten (liefst elke 3 uur), al is het maar een appel of een plakje ontbijtkoek, om je spijsvertering aan het werk te houden.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:01

Laura schreef:
Brood en bladerdeegproducten:Witbrood en bladerdeegproducten zijn erg ongezond. Waarom? Het zijn lege calorieen. Je lichaam hoeft er niks voor te doen. Bruin brood daar moeten je darmen voor aan het werk, het stimuleert de spijsvertering. Neem het liefst zo donker mogelijk, grof bruin brood.


wit brood is met name ongezond omdat het ten opzichte van bruinbrood geen vitamines bevat.

bladerdeeg is ongezond omdat het ontzettend veel (verzadigd) vet bevat

maar ter aanvulling
- kaas: kies voor 20 of 30+ kaas
- ipv pinda's chinese mix
- maak jus af zodat 1/3 uit vet bestaat en 2/3 uit water (voor extra
magere jus de jus even laten stollen en het vet eraf scheppen)
- kies voor heldere soepen ipv gebonden
- rode sauzen zijn over het algemeen magerder dan witte sauzen
- zorg ook in pasta gerechten (idd volkoren) voor voldoende groenten. meestal is de verhouding bij deze gerechten zoek.
- moeite met fruit eten??? verwerk het in de yoghurt (geeft er gelijk een ander smakie aan)

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:34

Ik heb ook een soort dieet, maar ik moet toegeven dat ik sinds dat dieet juist meer eet Scheve mond
Gewoon mager en het werkt super goed en ik hoef geen honger telijden OK dan!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 17:12

Ja en vervang vlees eens vaker door kip of vis.
Ook een stuk gezonder.
Half volle melk ipv volle melk.

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 21:53

Ik moet zowiezo al Light drinken voor mn beugel
Toetjes neem ik nooit Schijnheilig

cool_girl

Berichten: 2302
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 12:06

Sofionna schreef:
Ik moet zowiezo al Light drinken voor mn beugel
Toetjes neem ik nooit Schijnheilig


Neeeee? Ik was allang dood *LOL*

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 12:07

cool_girl"]
[quote="Sofionna schreef:
Ik moet zowiezo al Light drinken voor mn beugel
Toetjes neem ik nooit Schijnheilig


Neeeee? Ik was allang dood *LOL*
[/quote]

whahsa... Dat zeg je nou altijd *LOL*