Clinic over bloedlijnen, skelet en oorsprong

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Clinic over bloedlijnen, skelet en oorsprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 19:22

Zowel in de topics alsmede in talloze PBtjes werd mij verzocht om een clinic over dit onderwerp te houden. Helaas ben ik daar zelf niet zo goed in. Maar inmiddels heb ik wel Karel de Lange (de ontdekker van het lendenmechisme, waar het vandaan komt en hoe dit mechanisme bij sportpaarden -springen en dressuur- werkt) bereid gevonden om ook voor de Bokt forumgebruikers zijn boeiende en deskundige lezing over deze materie te houden. Uiteraard kunnen er vragen gesteld worden m.b.t deze materie en de sportpaardenfokkerij. Deze uiterst leerzame clinic wordt middels een video-presentatie gegeven. Forumgebruikers die geinteresseerd zijn om deze lezing bij te wonen, kunnen dit middels een Pb aan mijn kenbaar maken. Afhankelijk van het aantal deelnemers zullen plaats, tijdstip en de kosten bekend gemaakt worden. Het ligt in de bedoeling om deze lezing een beetje centraal in het land te houden.
Ik behoud me overigens wel het recht voor, om uitsluitend mensen die werkelijk over de sportpaardenfokkerij willen discussieren, toe te laten. Ik heb er namelijk geen zin om een leerzame clinic van een uiterst deskundige paardenman als Karelde Lange te laten vergallen door een handjevol mensen met een alleswetende instelling.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:40

Ik kom, alleen om te luisteren Knipoog

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:46

En natuurlijk komen wij ook, denk met 4 personen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:46

Ik heb ook al laten weten interesse te hebben Knipoog

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 20:43

Ik heb ook interesse, moet alleen nog even kijken of ik kan.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 20:54

Ik ook Lachen

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:13

Wat een goed idee Anna. Ik kom zeker ik hoor het wel waneer het is

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:16

Ik maak tijd en kom graag.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:24

Bedoel je hier nu mee dat alleen je 'fanclub' welkom is of begrijp ik dit nu verkeerd?
Ik ben vreselijk benieuwd wie volgens jou mensen met een alleswetende instelling zijn.

Anna42 schreef:
Ik behoud me overigens wel het recht voor, om uitsluitend mensen die werkelijk over de sportpaardenfokkerij willen discussieren, toe te laten. Ik heb er namelijk geen zin om een leerzame clinic van een uiterst deskundige paardenman als Karelde Lange te laten vergallen door een handjevol mensen met een alleswetende instelling.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:27

Ik denk dat ze bedoeld dat het met name is bedoeld om wat te leren en natuurlijk een beetje te discussieren. Maar niet dat mensen hun mening gaan doordrammen, omdat ze het zo goed weten.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:33

Ik wil ook komen Lachen Ook om te luisteren Lachen

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:11

Wij zouden ook graag komen, dus zet mij er maar op voor 3 personen Haha!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:48

Anna42 schreef:
Ik heb er namelijk geen zin om een leerzame clinic van een uiterst deskundige paardenman als Karelde Lange te laten vergallen door een handjevol mensen met een alleswetende instelling.


Jij komt zelf dus ook anna? Lijkt me leuk om kennis te maken!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:01

Ik wil ook wel komen, maar zou het erg vervelend vinden als er mensen zouden worden geweigerd vanwege hun standpunten - als dat het geval is kom ik in ieder geval niet.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:02

Het gaat niet om stand punten, maar om een discussie te verzieken.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:05

Zoals ik al op FZ kenbaar had gemaakt, ik kom graag. Maar alleen als iedereen welkom is, los of vast van of men wel of niet wil komen.
Zelfde als Kendra dus.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:10

Is het misschien handig om eerst een datum te plannen. Als ik kan heb ik ook best interesse om te komen.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 06:58

Wil best wel komen, maar helaas kan ik alleen maar op 20, 21 en 22 September, als het in Nederland gehouden wordt. Het lijkt me in ieder geval een interessante presentatie.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 09:22

joostvangestel schreef:
Wil best wel komen, maar helaas kan ik alleen maar op 20, 21 en 22 September, als het in Nederland gehouden wordt. Het lijkt me in ieder geval een interessante presentatie.


Joost, lijkt me geweldig als je er ook zou kunnen zijn

Anna, zou je kunnen proberen rekening met Joost te houden, zou ik zeer op prijs stellen Haha!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 09:37

geral"]
[quote="joostvangestel schreef:
Wil best wel komen, maar helaas kan ik alleen maar op 20, 21 en 22 September, als het in Nederland gehouden wordt. Het lijkt me in ieder geval een interessante presentatie.


Joost, lijkt me geweldig als je er ook zou kunnen zijn

Anna, zou je kunnen proberen rekening met Joost te houden, zou ik zeer op prijs stellen Haha!
[/quote]

Mmm heb even gekeken, Joost heeft geen enkele bijdrage geleverd aan het topic over bloedlijnen, skelet, lendenmechanisme etc dus het lijkt me een beetje vreemd dat iedereen zich moet schikken naar zo iemand.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 09:49

daarnaast is het weekend van 19 t/m 21 Horse-Event deurne waarveel mensen of heen gaan of mee rijden (waaronder ik ook.
Het lijkt mij heel leerzaam.
Ik lees veel maar reageer weinig daar heb ik naar mijn mening te weinig verstand v/d zaken voor.
mocht het op een datum zijn dat ik kan , ga ik graag met greetje mee

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 09:52

Kendra schreef:
Ik wil ook wel komen, maar zou het erg vervelend vinden als er mensen zouden worden geweigerd vanwege hun standpunten - als dat het geval is kom ik in ieder geval niet.


Ik heb het vorige topic niet helemaal gelezen, so correct me if I'm wrong.
Ik denk dat Anna liever niet wil dat er mensen komen die het niet eens zijn met haar standpunt en die clinic willen gebruiken om hun gal te spuien. Terwijl zij daar iemand voor heeft uitgenodigd die de moeite neemt het ons uit te leggen.

Ik heb dus de discussie niet helemaal gevolgd, maar ik grijp alles aan om meer te weten over hoe het paard in elkaar zit.
Ik zou dus graag komen luisteren als de datum voor mij mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:04

Ik kom graag, ben erg nieuwsgierig hoe jullie dit zien!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:18

essie79 schreef:
Ik heb het vorige topic niet helemaal gelezen, so correct me if I'm wrong.
Ik denk dat Anna liever niet wil dat er mensen komen die het niet eens zijn met haar standpunt en die clinic willen gebruiken om hun gal te spuien.


Ik zie niet in waarom het een een gevolg van het ander moet zijn.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:23

Kendra schreef:
Mmm heb even gekeken, Joost heeft geen enkele bijdrage geleverd aan het topic over bloedlijnen, skelet, lendenmechanisme etc dus het lijkt me een beetje vreemd dat iedereen zich moet schikken naar zo iemand.

Dat komt omdat wij al automatisch ponies fokken die geen problemen met die dingen hebben. Vrijwel geen invloed van de Engels volbloed Knipoog

Overigens, ga je nou niet in bochten wringen om mij mee te krijgen. Ik kan alleen meedoen als het niet te gek ver van Eindhoven is, want in die drie daagjes dat ik in Nederland ben, wil iedereen een stukje van mijn tijd.