Florencio (FlorestanxWeltmeyerxPik Bube)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Florencio (FlorestanxWeltmeyerxPik Bube)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 14:17

mn oogappeltje is startgerechtigd voor de halve finale van de Pavo Cup.

Hij wint in Duitsland alles, maar kan bij het KWPN schijnbaar niet door de beugel.

Ik kan weinig over Florencio vinden ( helemaal al zijn minpunten niet).

Wie weet meer over hem? Cool

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:40

OogappelTJE ???? tis maar wat je -tje noemt!!

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:43

Dit is alles wat ik van hem weet, maar waar heeft hij de voorronde Pavo gelopen dan?


Afbeelding

Dbr., *Westf. 1999, 178 cm Bdm.


Ultramoderner Junghengst; nach Typ, Leistungspotential und Abstammung eine echte Bereicherung der Station. Ist bereits hocherfolgreich leistungsgeprüft im 30-Tage-Test in Zweibrücken; mit 8,84 Gesamtnote wurde er Reservesieger und war ebenfalls zweitbester Hengst im Teilindex Dressur (9,25). Herausragend die Bewertung der Grundgangarten – wobei der Schritt mit dreimal 10.0 benotet wurde und damit eine höchstwertvolle züchterische Rarität darstellt – und ebenso beeindruckend die Rittigkeit, dokumentiert durch die Fremdreiternote 10.0! Auffallend auch sein intelligentes und geschicktes Springen, womit er zu einem echten Allroundvererber avancieren könnte.

„Ganz der Vater“, denn der Furioso II - Enkel Florestan I ist der absolute Starvererber in NRW in jeder Hinsicht. Dabei fällt auf, dass er in letzter Zeit besonders als Hengstmacher für Schlagzeilen sorgt, denn der Bundeschampion und NRW-Siegerhengst Fidermark, der jüngste Oldenburger Hauptprämiensieger Fürst Heinrich oder auch der aktuelle Bundeschampion French Kiss (die beiden letzten aus Donnerhall-Müttern) sind äußerst erfolgreiche Florestan I - Söhne. Auf der Mutterseite kommt über Hannovers Multichampion Weltmeyer sowie über den Leistungsvererber Pik Bube II züchterisch hochbewährtes Erbgut hinzu. Besonders für das mittlerweile stark vertretene Donnerhall-Blut ist dieser vielversprechende Nachwuchshengst eine hochinteressante Anpaarungsempfehlung!

Decktaxe: 550 €

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 19:44

hey Leonie, kijk dat bedoel ik nu. Waar heb je dit vandaan gehaald?

Zelfs de eigenaren Nijhof en Reesink hebben niets op hun website (slechte zaak)

In de paardenkrant stond dat Florencio, omdat hij NRPS is goedgekeurd startgerechtigd is voor de halve finale van de Pavo cup van 20 t.m. 22 augustus. Pling

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:50

Suzan1 schreef:

In de paardenkrant stond dat Florencio, omdat hij NRPS is goedgekeurd startgerechtigd is voor de halve finale van de Pavo cup van 20 t.m. 22 augustus. Pling


Ik wist niet dat hij NRPS was goedgekeurd en dacht dat hij dus een voorronde moest lopen, maar inderdaad KWPN en NRPS hengsten krijgen direct een ticket voor de 2e ronde!!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:31

wat n lekker ding Knipoog

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:04

Hey Suzan1!
Ik heb hem dit jaar al verschillende keren bij Team-Nijhof gezien. We hebben namelijk nu drie merrie's drachtig van 3 hengsten die bij Nijhof staan (Clinton, Padinus en Quattro). Ik heb ergens een foldertje met alle informatie over Florencio liggen. Dus die zal ik eens even voor je opzoeken *LOL* . Overigens is het een heel mooi paard!

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:05

Hmmm wel een interessante hengst voor het NRPS.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:18

Ken de hengst niet, maar zal wel een verhaal achter zitten bij het KWPN

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:17

_Rick schreef:
Ken de hengst niet, maar zal wel een verhaal achter zitten bij het KWPN


Watr ik begrepen heb, wordt hij nog aangeboden aan het kwpn.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 22:59

Florencio is gisteren 7e geworden in de halve finale, dus mag door naar de finale van de PAVO cup, morgen (vrijdag) om 11.00 uur.

Citaat:
Ken de hengst niet, maar zal wel een verhaal achter zitten bij het KWPN

Tja, nu zou ik wel graag weten welk verhaal....

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:51

Er wordt over gediscussieerd in het 'Wie gaat er naar Ermelo topic'
Maarre ik heb hem nie gezien, was wel in ermelo, maar bij het springen gekeken Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:56

Vind het van het plaatje een aansprekend dier, zal hem zometeen eens in de gaten houden, kijklen of Ellen en Tineke er een beetje over te spreken zijn Haha!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:02

Moet je hier even kijken daar staat hij ook tussen http://www.heirhof.be/
Misschien kan je die mensen om wat meer info vragen...

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 13:29

Citaat:
Vind het van het plaatje een aansprekend dier, zal hem zometeen eens in de gaten houden, kijklen of Ellen en Tineke er een beetje over te spreken zijn


ben erg benieuwd.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 23:15

Florencio is dus als 8e geeindigd in de finale van de PAVO cup (iets beter dan KWPN goedgekeurde Sir Sinclair). Toch niet niks voor een NRPS hengst (???)


Jammer dat Ellen en Tineke hem niet hebben gereden, maar ze moeten natuurlijk ook een grens trekken.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:18

Ik vond hem best goed, maar was idd helaas niet door, maar 8e van de zovele is ook zeker niet verkeerd Haha!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 23:35

Inderdaad lang niet gek. En misschien heeft hij ook nog een minpuntje gehad omdat het geen KWPN hengst is (is wel aangeboden geweest).

Dat wordt dan wel wat moeilijker op de KWPN paardedagen.

Maar... ik gun het Special D en Skandic van harte! Nederland heeft een mooi stel hengsten, daar mogen we trots op zijn.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:06

Ik heb hem 2 keer zien lopen afgelopen week. Vond het echt een zeer opvallend en goed paard. Wat kan dat ding bewegen, maar hij wordt wel slecht gereden. Zijn ruiter kreeg ook commentaar van Frenk Jespers.

Hij werd door zijn ruiter erg in elkaar getrokken en constant aangetikt met de zweep en spoor, maar goed vind niet dat ze de kwaliteit van het paard daarop af moeten rekenen. Ik vond hem erg positief opvallen.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 10:32

Helaas kon ik niet in Ermelo erbij zijn Huilen Huilen

Ik heb wel uit goede bronnen dat Florencio naar Alex v. Silfhout gaat. Dit werd mij twee maanden geleden verteld.

Florencio doet in oktober nog mee aan een Duitse kampioenschap, misschien dat hij daarom nog bij Simon is?? (gok maar hoor)

Als ik jou zo hoor is hij bij Alex beter af.

Arm beest, ik hou dr niet zo van als paarden zo worden gedwongen. Ze mogen best wel wat in hun waarde worden gelaten. Knipoog

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:47

Is idd een leuke hengst, hoewel ik hem net iets te beknopt vind als dekhengst, maar als sportpaard, volgens mij weinig problemen.

Ik heb de hengst gisteren op de Pavo-cup voor het eerst gezien, en eigenlijk kon ik hem niet goed beoordelen, want hij werd idd zo slecht gereden. Veel te overhaast, waardoor de hengst echt onregelmatig werd. Idd Frenk Jaspers gaf er ook commentaar, en volgens mij volledig terecht.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:57

Jan_VT schreef:
Is idd een leuke hengst, hoewel ik hem net iets te beknopt vind als dekhengst, maar als sportpaard, volgens mij weinig problemen.

Ik heb de hengst gisteren op de Pavo-cup voor het eerst gezien, en eigenlijk kon ik hem niet goed beoordelen, want hij werd idd zo slecht gereden. Veel te overhaast, waardoor de hengst echt onregelmatig werd. Idd Frenk Jaspers gaf er ook commentaar, en volgens mij volledig terecht.


Ja ben het ook met je eens hoor. Commentaar was volledig terrecht. Paard werd in een veel te hoog tempo gereden en werd op het voorterrein al zo opgefokt door zijn ruiter. Jammer. Leuke hengst vooral voor de sport (met een andere ruiter!) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:40

Vond het een heel goed paard. Vooral ook zijn karakter, dat hij zo braaf bleef met zo trekpop op zijn rug. De tranen sprongen je in de ogen als je die jongen zag rijden. Met een andere ruiter zal je het paard niet meer herkennen!

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:48

Was het echt zo erg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:22

petraaken schreef:
Was het echt zo erg?


Ja het was echt zo erg!