Brief teruggekregen van de vorige eigenaren!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Brief teruggekregen van de vorige eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 18:58

Speedy heb ik gekocht bij een Friezenhandelaar, mensen hadden hem ingeruild voor een Fries. Ik wist niets van zijn verleden af, omdat hij pas sinds februari dit jaar daar stond. In het entingsboekje stond een adres, ik heb darnaar geschreven en kreeg een hele lieve brief terug! Paar leuke zinnetjes uit de brief:
"Wij hebben hem zelf ingereden met behulp van een zz ruiter dat ging allemaal super het is een pony die graag voor je wilt werken"
"Het deed me ook erg zeer om hem weg te doen maar ik wou verder in de dressuursport en met een pony kan dat op een gegeven moment niet meer en ik werd er een beetje te groot voor"
"Maar Speedy zullen wij nooit vergeten en zal altijd een hele speciale plek bij mij hebben hij heeft ervoor gezorgt dat ik mijn angst voor buitenritten overwon."
"Ik weet zeker dat je aan Speedy een hele goeie hebt. Daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken."
"Toen wij je broef kregen en die lieve foto's erbij kreeg ik toch wel een brok in mijn keel. Hij ziet er fantastisch uit."

Hier dan de 2 foto's die ikzelf erbij kreeg:
Afbeelding
Hier los in de bal (hee een hond achter hem! Hier rent hij bokkend weg voor loslopende honden die naar hem toe komen... Verward )

Afbeelding
Rijdend. Kijk die voorbeenactie! Ik ga voortaan ook maar met peesbeschermers rijden! Hier loopt hij ook perfect aan de teugel, bij mij gaat hij vaak te diep.

Ik ben echt heel blij dat ik een leuke reatie terug kreeg!

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven


Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:07

Wat leuk dat je zo'n lieve brieg terug gekregen hebt!
Zelf ben ik al een tijdje op zoek naar het verleden van m'n pony, maar helaas zit ik hartstikke vast..
Leuke pony heb je hoor!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:28

wat een leuke reactie zeg ...
en ook leuk voor die mensen dat ze weten waar hun paardje terecht is gekomen

ONDERSCHRIFTLOOS

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:39

o wat leuk dat je een brieg terug kreeg.........
ik leuk dat die mensen er dan ook foto's bij doen

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 23:36

hardstikk leuk, ik ben via via ook in contact gekomen met de fokkers en het verzorgstertje van mijn paardje die haar heeft verzorgd van r geboorte tot aan dr 5e toen ze werd verkocht, krijg allemaal leuke berichten en verhalen en ga r gauw s op bezoek, hardstikke fijn ook voor jou dat je een leuke reactie hebt terug gehad!

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 09:50

Ik heb zelf ook contact met de fokker van Garfield. Hij vindt het geweldig om te weten hoe het met hem gaat. Ik kom regelmatig bij hem en hij komt binnenkort ook kijken op concours. Ik heb hem foto's uit laten zoeken van Garfield, daar was hij heel blij mee. Ik heb van hem foto's gekregen van Garfield als veulen en van zijn moeder en grootmoeder.

Garfield Z2+14 (Verkocht 14-10-2005 Amerika )/Tequilla L2+3 (Verkocht Brazilië)/18-08-2005 Sky Dancer (v: Sunny Boy) VERKOCHT 06-2006/19-10-2005 aankomst Dreamcatcher (Diamond Hit x Skorpio), 07-2006 aankomst Sunbeam (Sunny Boy x Stuyvesant).

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:23

Erg leuk dat je een reactie hebt terug gekregen. En nu blijf je contact houden?

Wodan en ik onderweg in de M2

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:24

Lijkt me heel leuk om zo'n lieve reactie terug te krijgen van zijn vorige eigenaren..... geeft je vast een goed gevoel.
Zeker als ze ook foto's mee sturen, wouw, tof hoor!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:37

Echt leuk joh!! Ik heb 4 weken geleden 2 foto's gehad van mijn eerste pony. Die heb ik ook verkocht omdat ik te groot was en verder wilde in de sport.
Heb m gekocht toen ie net 4 was en verkocht toen ie bijna 9 werd.
Nu is hij 12 en niet veranderd:
Afbeelding

Echt leuk om iets te horen van de eigenaar of van de vorige eigenaar...

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 11:52

wodan schreef:
Erg leuk dat je een reactie hebt terug gekregen. En nu blijf je contact houden?


Ja zeker wel! Uhm...sta jij toevallig bij Vis? Ik ben daar ook heel vaak samen met een vriendin, Jellie (die nieuwe haf) is van haar Tong uitsteken

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven


Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 12:17

wat leuk dat je een brief terug kreeg!
en het is een leuke pony Lachen

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 15:39

Beste Sylke,

Ik heb ook nog steeds contact met de (oude) eigenaar van mijn paard. *LOL*

Ik maak ook elke keer digitale foto's die ik op een cd brand en naar haar toe stuurt. Mail

Zij moest Noureyev verkopen omdat ze de ziekte van Lym heeft.
Ze is dus gestoken door een Duitse teek.
Hier kan je (als je allergisch) bent verlammingsverschijnselen van krijgen.
Helaas heeft deze mevrouw dat ook.
Ze is nu ook verlamd aan haar rechter HAND.

Om deze redn moest ze hem ook verkopen, ze kan nu niet rijden en de doktoren geven haar ook niet veel hoop dat het goed komt.

Toen we hem lieten keuren en de keuring goed verlopen was, kwam het moment van aankoop.

We gingen naar buiten om het af te ronden.

Toen stortte ze in, ze blijf huilen Huilen en huilen. Huilen
Ze had ook haar dochter meegenomen en die bleef ook huilen Huilen .

Ik heb gezegd dat ze ALTIJD welkom is om langs te komen en hopenlijk doet ze dat ook eens.

Ik hou haar verder op de hoogte via de mail en vindt het GEWELDIG *LOL* zo.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 15:42

Dat is dus het allergrootste nadeel van een tinker, de afkomst blijft altijd verborgen!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 15:43

Hier een foto van Noureyev.

Afbeelding

voor meer foto's kijk in mijn profiel of bij [ITP] In The Picture NOUREYEV.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 17:43

Mooi paardje!

Waarom blijft de afkomst van een tinker verborgen? Ik heb het adres uit het entingsboekje...

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:02

Tinkers hebben geen entingsboekjes, geen papieren en al helemaal geen stamboeken! Daar doen zigeuners niet aan!

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 18:08

Ohw...moeten Tinkers dan geen influenza en tetanusprikken krijgen? Verward

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:35

ja dat is echt leuk.
Zo heb ik contact met de fokker van mijn verzorgpaard.
Die mevr had al 11 jaar niks meer over Josiane gehoord, maar ja die mevr woont ook in Duitsland en wij ergens in Friesland.

Ik verwacht nu eigenlijk ieder moment weer een brief.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:43

Echt leuk Lachen Jammer goenoeg wil de vorige eigenaresse niks meer van mn paard weten, ik stuur telkens mailtjes, geen antwoord, ze woont niet op het adres dat ze heeft opgegeven en ze heeft Stings papieren nog!! Als hij die heeft!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:21

He Sylke waren dit die mensen uit Zeeland die nu een Fries hebben [Berend bij ons op stal vandaan] of de fokker? Ik moet nog ergens het adres van de fokker hebben van Speedy, en anders kun je die ook wel via die mensen krijgen als je dat leuk vindt.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:32

Op de papieren van Des staat de naam van de fokker, die heb ik ca 2 jaar geleden een brief gestuurd. Een hele tijd later (hij verontschuldigde zich voor de lange duur) kreeg ik bericht terug. Er zat een foto bij van de moeder van des met een halfbroer of zus. Een foto van Des had ie helaas niet, haar moeder was de dag na de geboorte overleden, dus is ze door een pleegmoeder opgevoedt.
Ik heb vroeger een verzorgpony gehad en met de nieuwe eigenaren van een veulen van haar heb ik destijds ook contact gehad. Ben er zelfs 2x wezen kijken.
Da's echt leuk om contact te hebben met mensen die iets met jouw paard van doen hebben!

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 22:39

Summertje schreef:
He Sylke waren dit die mensen uit Zeeland die nu een Fries hebben [Berend bij ons op stal vandaan] of de fokker? Ik moet nog ergens het adres van de fokker hebben van Speedy, en anders kun je die ook wel via die mensen krijgen als je dat leuk vindt.


Ja ik zou het heel leuk vinden om het adres van de fokker te hebben! Ik heb nu contact met de mensen uit Zeeland, dat adres stond in het entingsboekje. Lijken me aardige mensen!

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, herous, IASCrawler, journee, karelien, Meert, Miiej, Paardennamen, Sanet en 95 bezoekers