Bedonderd door je eigen vriendin ??????

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
simone_m

Berichten: 1281
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: nijnsel

Bedonderd door je eigen vriendin ??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 09:42

Ik kreeg in het voorjaar te hooren dat mijn paard atroce heeft en voor mijn dressuurwedstrijden meschien wel nooit meer bruikbaar zou zijn.
Ik wou mijn paard op de wei zetten en dan maar weer verder zien . Toen melden een vriendin zich dat zei hem wel wou kopen voor recreatie paard. Ik had het erg moeilijk mee om hem weg te doen , maar het leek ons een goede op lossing . Ze heeft mijn paard gekocht met de belofd te van ik zou hem nooit weg doen en dat ze er zo goed voor zou zijn dat hij zijn drie maanden rust wel kreeg ( dat moest hij hebben volgens de dierenarts ) .Nou ik kreeg naar drie weken al een smsje waar ik uit kon halen dat ze hem gewoon reed. Gisteren kreeg ik een smsje of ik niemand voor hem wist wat ze moest stoppen met rijden voor haar rug .
Wij meteen gebeld dat wij hem terug wouden hebben . bleek dat ze hem verkocht had aan een vriendin die blijkbaar heeft ze altijd samen gedaan met haar en zei heeft ook altijdt de kosten gedeeld met haar. ik had haar een msmje gestuurd dat ik vond dat ze mij de kans had moeten geven om hem terug te kopen en dat ik het eigelijk een beetje schandaalig vond
hoe dit ging en als ik dit geweten had dat ik hem dan nooit aan haar verkocht had en dat ik er nu ontzettend spijd van heb.
Ik vind het echt een klote streek of ligt dat aan mij ????


groetjes Simone Huilen Verdrietig


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 09:48

ach ik heb hetzelfde gehad met mijn eerste pony, voor veel te weinig aan vriendin verkocht met de medeling dat als hij weg ging ik hem weer terug zou kopen. Binnen 4 maanden was hij verkocht aan een handelaar in putten en niet kort daarna is hij naar italie gegaan. Hoe bedoel je bedonderd. Het is nu 15/16 jaar geleden en nog kan ik er snachts van wakker schrikken.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 09:56

Dat zijn echt rotstreken. Ik ben blij dat ik nog contact heb met de nieuwe eigenaar van mijn pony en vorige paard.

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:09

Tjee wat een mega rot streek zeg, wat zal jij je belazerd voelen!!

Ze had je ten minste de kans moeten geven hem terug te kopen!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:14

bah wat een vieze rotstreek,ik zou zoiets niet eens meer mijn vriendin noemen nee.
en ik zou je paard onmiddelijk terug kopen,en haar eens goed de waarheid gaan zeggen.
ik zou het echt niet pikken.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

simone_m

Berichten: 1281
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: nijnsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 10:19

dat vond ik dus ook
en ja ik voel me gruwelijk belazerd

Geralja's Tobias Z2 binnenkort internationaal !!. Laminka's Loise Z2


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:24

JA echt een rotstreek, maar welkom in de wereld van de paarden. Zo gaat het wel. Maar ik vind het bij jou wel een tikje erger omdat het een vriendin van jou is. Gewoon even opbellen en vragen waarom ze niet eerst jou een kans heeft gegeven. Dit vind ik niet iets om over de sms te doen.

simone_m

Berichten: 1281
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: nijnsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 10:27

nou als ik bel dan weet ik nu al dat ik niet rustig kan blijven en dan dingen ga zeggen die ik niet moet of wilden zeggen
dus dat leek me ook geen goed idee

Geralja's Tobias Z2 binnenkort internationaal !!. Laminka's Loise Z2

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:29

Van je vrienden moet je het hebben dan...

Ik vind het ook schandalig... Heb zelf ook al zo een soort van situatie meegemaakt waarin je vrienden vertrouwt, en dan serieus afgezet er uitkomt... Spijtig dat zo een dingen gebeuren met mensen waarvan je dacht dat het vrienden waren (spijtige manier ook om erachter te komen dat vriendschap voor die mensen toch niet op zo een hoge plaats komt dan...)

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

simone_m

Berichten: 1281
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: nijnsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 10:32

ik vraag me af of ze die vriendin wel verteld heeft van die artroce

Geralja's Tobias Z2 binnenkort internationaal !!. Laminka's Loise Z2

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:32

Dat is absoluut niet leuk nee.
Dit is achteraf gepraat maar eigenlijk moet je nooit een paard aan een vriendin of bekende verkopen, helemaal niet als die ook nog bij je in de buurt woont.
Ookal rijd ze nog zo goed en is ze zo lief voor het beestje, je zal altijd het gevoel hebben dat ie het bij jou beter had, of je gaatje ermee bemoeien van dit moet je sus en zo doen etc.
Niet echt goed voor je eigen gevoel en de vriendschap. Opzich vind ik best dat je wel even goed kwaad mag worden via de telefoon hoor, iemand die zoiets doet is geen vriendin.
Anders zet je van te voren een paar dingen op papier die je zou willen zeggen tegen haar, misschien dat je je dan een beetje kan inhouden ?

simone_m

Berichten: 1281
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: nijnsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 10:43

het ergste vind ik nog
ik ben zwanger was vorige week woensdag uitgeteld
hier zat ik dus echt niet op te wachten

Geralja's Tobias Z2 binnenkort internationaal !!. Laminka's Loise Z2

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:54

Echt stom van die 'vriendin'!!!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:14

om deze redenen heb ik dus een koopcontract moeten tekenen dat als ik haar zou verkopen ik als eerst aan de oude eigenaaresse zou aanbieden, misschien een oplossing voor de volgende keer. Maar wel erg dat dit moet gebeuren helemaal als je net moet bevallen, maar ik hoop dat dat alles ook weer een beetje goed maakt
sterkte

niets is onmogelijk voor hen die willen

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:21

wat een (.....) streek! echt zo banketstaaf!
ik zou die "vriendin" meteen DUMPEN!
bah!!

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 12:03

Dat vind ik echt banketstaaf hoor!!! Bah

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 12:24

dammm das niet leuk nee... maar zo gaat het in de wereld van paarden... een koopcontract is wel handig om zit soort zaken te voorkomen..
en even informeren naar die nieuwe eigenaar, of die het weet van astrose, als zei het niet weet kan zei er opstaan dat die vriendin van jou haar terug MOET kopen en dan zou jij haar misschien terug kunnen kopen...

Dag lieve mama...

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:22

Wat een rotstreek zeg. Kun je er nu ook net bij gebruiken met die op en neer jumpende hormonen.... Ik zou iig WOEST zijn en ze zou er nog wel van lusten.... Vind het advies van Waterkippie wel een hele goeie. Dan zou het nl. een verborgen gebrek zijn en dat is een reden om een koop te ontbinden. Zou het eerst zo proberen te spelen. Misschien dat het op die manier lukt. Zou ook veel publiciteit geven aan die artrose van het paard. Wordt wederop verkopen een stuk moeilijker en kan ze haast niet anders als hem aan jou terugverkopen. Hoop voor je dat het lukt. Succes met je zwangerschap nog... of misschien ben je nu wel aan het bevallen. Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:46

ik had ook een koopkontrakt maar toen ik erachter was dat hij weg was en voor dat ik wist waar hij dan naartoe was zat die pony al in italie...... dus dat zegt ook niks

simone_m

Berichten: 1281
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: nijnsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 13:49

ik snap niet dat mensen zo gemeen kunnen zijn
kan ik echt met mijn verstand niet bij

Geralja's Tobias Z2 binnenkort internationaal !!. Laminka's Loise Z2

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:51

Dit is heel vervelend voor je.
Niet iets waar je op zit te wachten natuurlijk.
Laat me raden, het is inmiddels geen vriendin meer van je?
Laat dit voor anderen ook een les zijn dat je van alle op papier moet zettenbij de verkoop.

Maarreh... ik lees dat je zwanger bent, en jij moet je nu concentreren op de komst van de kleine!
Iets leuks om naar uit te kijken! (hoewel dit gebeuren natuurlijk een naar smaakje achterlaat)


ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:51

lars schreef:
om deze redenen heb ik dus een koopcontract moeten tekenen dat als ik haar zou verkopen ik als eerst aan de oude eigenaaresse zou aanbieden, misschien een oplossing voor de volgende keer. Maar wel erg dat dit moet gebeuren helemaal als je net moet bevallen, maar ik hoop dat dat alles ook weer een beetje goed maakt
sterkte


ja,daar voel jij je nu niet beter door,maar dat had jij ook moeten doen,zeker als het om vrienden/kennissen gaat!

veel sterkte!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

simone_m

Berichten: 1281
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: nijnsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 16:04

en dat voor een vol wassen vrouw van bijna 33
zeer kinderachtig

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:07

Nu ik dit hoor doe ik mijn paard zeker weten nooit meer weg niet dat ik het van plan ben maar dit verhaal laat maarweer zien dat een echte vriendin niet altijd zo goed is als je denkt

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

simone_m

Berichten: 1281
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: nijnsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 16:09

zo raak je het vertrouwen in de mens toch gewoon kwijd

Geralja's Tobias Z2 binnenkort internationaal !!. Laminka's Loise Z2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, charootje, Gigixponys, Macs, Mark0919, Nienkje_H, sterregoud, Vlindy, wend2009, xChoco en 54 bezoekers