graham hancock/verloren beschavingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:25

Sypheron"]
[quote="Franca schreef:
en er van uitgaande dat de wereld toen nog niet zo vol was als nu....(tenminste dat vermoedt ik....weet ik niet zeker)


ALS we er van uit gaan dat de mensheid die dagen intelligenter en verder ontwikkeld was dan nu, waarom zou het die dagen dan niet zo vol zijn?
[/quote]

geen idee.....dat zei ik ook...dat weet ik niet zeker. Maar omdat er maar op weinig plekken restanten zijn gevonden van vroegere beschavingen, zou het kunnen dat ze zich toen meer op bepaalde plekken op aarde concentreerden, dat ze nog niet zo verspreid waren?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:26

Sypheron schreef:
Wat voor vloedgolf heb jij in gedachte die zo krachtig is dat hij een een keer de hele wereld weg kan vagen? Ook virussen en epidemieen kunnen niet snel genoeg zijn om documentatie te voorkomen. Het enige wat snel genoeg kan zijn, zijn massa vernietigingswapens, of inslag van meteorieten, of natuurlijk een manier waarvan de mens nog niets afweet.


Ebola= binnen enkele uren dood.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:27

Franca"]
[quote="Sypheron schreef:
Wat voor vloedgolf heb jij in gedachte die zo krachtig is dat hij een een keer de hele wereld weg kan vagen? Ook virussen en epidemieen kunnen niet snel genoeg zijn om documentatie te voorkomen. Het enige wat snel genoeg kan zijn, zijn massa vernietigingswapens, of inslag van meteorieten, of natuurlijk een manier waarvan de mens nog niets afweet.


Ebola= binnen enkele uren dood.
[/quote]

En dan allemaal tegelijk? Dan waren we hier nu niet meer geweest hoor.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:28

Maar goed; ik vond het leuk om hier mijn gedachten over te laten gaan. prima om er eens goed over na te denken. Ik ga het even laten bezinken en wie weet zie ik, net als Graham, in een wilde droom wel ineens het licht Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:31

Kayla"]
[quote="Franca"][quote="Sypheron schreef:
Wat voor vloedgolf heb jij in gedachte die zo krachtig is dat hij een een keer de hele wereld weg kan vagen? Ook virussen en epidemieen kunnen niet snel genoeg zijn om documentatie te voorkomen. Het enige wat snel genoeg kan zijn, zijn massa vernietigingswapens, of inslag van meteorieten, of natuurlijk een manier waarvan de mens nog niets afweet.


Ebola= binnen enkele uren dood.
[/quote]

En dan allemaal tegelijk? Dan waren we hier nu niet meer geweest hoor.
[/quote]

Nee, omdat we nu gelukkig nog niet manieren hebben waardoor het snel kan verspreiden....dat kan 5000 jaar terug wel zo geweest zijn door nog meer en betere technieken qua vervoer etc.....(andere verbindingen tussen continenten of NOG ergere virussen).

De precessie is ook 1 klap allemaal tegelijk volgens Graham.....en er zijn nog steeds mensjes die overbleven.....dus het kan altijd Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:33

Als je er juist vanuit zou gaan dat er een stuk minder grote populatie was, zou het nog veel moeilijker zijn om zo'n dergelijk virus te verspreiden niet? Vooral met volken die buiten in de natuur wonen zoals aboriginals etc.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:34

De wereld gaat idd ten onder aan virussen (iig een paar keer Haha! ), maar we zullen niet allemaal tegelijk gaan.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:37

nee hoor, hoe minder mensen hoe eerder uitgeroeid. helemaal als ze ons tecnologisch ver vooruit zijn.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:38

Daar zit geen logica in aangezien ze verder uit elkaar zullen wonen, minder familie zullen hebben om op bezoek te gaan, en dus minder vaak zullen reizen Lachen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:38

Kayla schreef:
De wereld gaat idd ten onder aan virussen (iig een paar keer Haha! ), maar we zullen niet allemaal tegelijk gaan.


Dat is wel jammer...zou gezelliger zijn met z'n allen tegelijk..... Haha! ...hmmm, dan kies ik toch maar voor de precessie Knipoog

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:38

Hmmm en als er nou mensen besmet zijn in Afrika en mensen in Australie niet en ze kunnen niet bij elkaar komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:39

Franca, je probeert een hele hoop te weerleggen door simpelweg te ontkennen, maar wat is jouw voorstel dan? Misschien dat de mensheid invloed heeft op de regelmatigheden op aarde? De theorie van Hancock gaat er van uit dat dat dus niet ter zake doet omdat er altijd natuur boven natuur is. Overigens denk ik dat de mens de grotere regelmatigheden op aarde, zoals de getijden, niet kan beinvloeden. In ieder geval niet op een grotere schaal dan de Westerschelde.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:40

Sypheron schreef:
Daar zit geen logica in aangezien ze verder uit elkaar zullen wonen, minder familie zullen hebben om op bezoek te gaan, en dus minder vaak zullen reizen Lachen


als zij technisch veel hoger ontwikkelde vervoersmiddelen hebben en elkaar vaak opzoeken ivm kennisuitwisseling en handel etc dan kan het wel zo zijn. En misschien woonden ze helemaal niet ver van elkaar vandaan....de continenten lagen toch aan elkaar vast Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:41

Franca en Syph, wie zijn "ze" in dit verband??

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:43

"ze" is de hele beschaving. Maar Franca, als ze zo hoog ontwikkeld zijn hebben ze misschien ook wel hun mensjes buiten te aarde Knipoog (moving it up to another level Tong uitsteken). Daarnaast zul je altijd culturen blijven houden die in hun eigen dingen geloven en afstand blijven houden van technologie, die groep zal dus zeer moeilijk besmetbaar zijn.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:45

Lovely schreef:
Franca, je probeert een hele hoop te weerleggen door simpelweg te ontkennen, maar wat is jouw voorstel dan? Misschien dat de mensheid invloed heeft op de regelmatigheden op aarde? De theorie van Hancock gaat er van uit dat dat dus niet ter zake doet omdat er altijd natuur boven natuur is. Overigens denk ik dat de mens de grotere regelmatigheden op aarde, zoals de getijden, niet kan beinvloeden. In ieder geval niet op een grotere schaal dan de Westerschelde.


Nogmaals ik ontken niets, maar betwijfel de theorie. En nogmaals.....betwijfelen is geen ontkennen. Ik heb al een paar keer gezegd dat de precessie de oorzaak van de ondergang KAN zijn, maar dat dat niet HOEFT. Dat is niet ontkennen dus. Zie ook mijn allereerste bericht in dit topic, dat was mijn ideetje als bedenking. Dat dat ontkent wordt door SP en nog wat anderen is een ander verhaal. Ze hebben geen moment daarop gezegd dat er misschien een kern van waarheid in zit, dus wie ontkent er nou??? Volgens sommigen hier is Hancock nog steeds heilig. Is toch een beetje jammer dat ze hun blik niet eerst wat verbreden voordat er achter 1 theorie aangehobbeld wordt.

De natuur zal idd altijd boven de mens staan, maar wat ik wilde zeggen is dat dat niet het bewijs is dat de ondergang 5000 jr geleden perse de precessie was. Overstromingen ok, maar dat kan ook andere oorzaken hebben gehad waar mensen wel een vinger in de pap hadden.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:47

ff een vraagje tussendoor:

Wanneer was het dat "het geloof" zo in was? En hoe zat het voor de romeinse tijd met geloven?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:48

Sypheron schreef:
"ze" is de hele beschaving. Maar Franca, als ze zo hoog ontwikkeld zijn hebben ze misschien ook wel hun mensjes buiten te aarde Knipoog (moving it up to another level Tong uitsteken). Daarnaast zul je altijd culturen blijven houden die in hun eigen dingen geloven en afstand blijven houden van technologie, die groep zal dus zeer moeilijk besmetbaar zijn.


dat zou kunnen, maar hoeft ook weer niet zo te zijn geweest. het blijft gissen. Voor ons allemaal.....behalve Hancock dan Knipoog die weet alles al blijkbaar.... Tong uitsteken

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:50

Het enigste wat ik ontken, is dat er op dit moment maar 1 persoon gelijk zou hebben, want dat kan niet omdat we namelijk geen flauw idee hebben van wat er werkelijk gebeurd is. Deze discussie is als politiek, er zal toch een gezamelijke theorie gezocht moeten worden wil je echt verder komen, anders blijft het rondjes om elkaar heen draaien. Lachen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:51

ja precies en daarom wil ik niet als de rest de theorie van Hancock zo de hemel inprijzen. Ik opperde wat ideetjes, juist om te zoeken naar andere oorzaken en opties....

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:51

pmarena schreef:
Men zegt toch ook dat we allemaal genetisch gezien van een aantal stam-moeders afstammen > het aantal weet ik niet precies meer , 5 of 7 ofzo.

Hmm, verwar je dit niet met de 7-degrees theorie? Die theorie zegt dat je via maximaal 7 'stappen' een kennis bent van ieder willekeurig mens op aarde. Dus ik ben waarschijnlijk via een stuk of 3 personen 'verbonden' met b.v. de koningin. Da's overigens geen toeval maar pure statistiek Haha!

Maar goed, soort van offtopic. De rest van het topic lees ik als het goed is niet want ik moet morgen druk bezig zijn met studeren, donderdag tentamen maken en dan een week op vakantie Cool

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:52

en ik kreeg juist de indruk dat jullie het allemaal zo zeker weten...van de precessie enzo Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:53

succes Bart! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:53

Franca schreef:
Volgens sommigen hier is Hancock nog steeds heilig. Is toch een beetje jammer dat ze hun blik niet eerst wat verbreden voordat er achter 1 theorie aangehobbeld wordt.

Dit is wel weer een hele onaardige en generaliserende, clichématige manier van oordelen over anderen.

Uiteraard kan ik alleen voor mezelf spreken en ik vind de theorieën van Hancock zeer interessant. Zijn boeken zijn de moeite waard om te lezen, alhoewel je je er af en toe wel doorheen moet worstelen omdat de materie nou niet bepaald simpel is. Verder kan ik me herinneren dat er ooit een keer een docu over geweest is op tv, ook heel interessant.

Er is weinig keihard materiaal meer over om de geschiedinis van de mens nauwgezet te volgen en daarom zijn die theorieën zo aardig. Niemand weet het precies en sommige dingen zijn eigenlijk niet bewijsbaar. Veel zaken zijn aannemelijk genoeg om niet af te wimpelen met de gedachte dat het niet zo gelopen hoeft te zijn.

The Matrix is een goed voorbeeld van dat dingen niet zo hoeven te zijn, denk in datzelfde licht eens aan de Kennedy assassination en de landing op de maan; van die twee gebeurtenissen wordt beweerd dat ze hoe dan ook niet plaatsgevonden hebben zoals ons voorgeschoteld worden. Van de landing op de maan wordt zelfs beweerd dat die nooit heeft plaatstgevonden en dat is pas enkele decennia geleden. Iedere theorie is aannemelijk te maken, ook de ontkenning.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-08-03 01:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:55

maar LOV, vond je het wel eerlijk om te zeggen dat ik alles ontken terwijl dat absoluut niet zo is. Ik ben een van de weinigen die hier met een andere theorie kwam aanzetten als mogelijke weerlegging. Daar was dit topic vlgns mij ook voor geopend?