Mijn ratje laten inslapen :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Mijn ratje laten inslapen :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 19:28

Ik heb vandaag mijn lieve ratje in laten slapen, hij had kanker en kon niet meer goed ademen. Ik heb hem 2½ jaar gehad, das erg oud voor een rat. Hij was altijd heel lief, beet nooit enzo. Het was zo zielig! Eerst kreeg hij een narcoseprik, daar bleef ik nog bij. Eerst werd hij even heel druk, toen legde ik zn handoek plat neer, bleef hij lopen. Toen maakte ik een holletje voor hem en leunde ik op de opereertafel. Toen kwam hij daaruit gelopen en ging hij met zn hoofdje tegen mijn arm aan leunen, daarna ademde hij alleen nog maar. Hij kon zich niet meer bewegen. Maar k vond het zo lief dat hij toch nog de kracht zette om tegen me aan te leunen. Toen kwam de dierenarts weer met HET prikje, daar wilde ik niet bijzijn. Het klinkt stom maar ik mis m nu al, ik hecht me weer eens veel te snel aan dieren. Sorry, ik moest het even kwijt... Huilen

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:36

Aggh, je hoort het wel vaak dat ratten allerlij ziekte's krijgen.. Verdrietig

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:39

Das niet leuk nee Verdrietig jammer he, dat ratjes zo vaak kanker krijgen Verdrietig
Trouwens als je een dier 2,5 jaar hebt dan is het normaal dat je je aan hem hecht hoor! Heb ik al met 1 maand ofzo Knipoog
Sterkte!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:38

Die van mij zijn ook zo benauwd met dit weer. Veel sterkte

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:48

Heel veel sterkte. het is niet vreemd dat je je aan een rat snel hecht. Veel mensen snappen dit niet (wij wel he Knipoog ) Maar ratten zijn zo een fijne huisdieren je moet je er wel aan hechten. Ik heb in de jaren dat ik ratten heb al 4 lieverds moeten laten inslapen door ouderdomskanker en telkens doet het pijn Huilen . maar toch kan je het niet laten weer van die schatjes in huis te halen. ik heb er nu 5 ik zeg altijd zo als je het verdriet niet wilt hebben zul je ook nooit het plezier dat een dier je gunt kunnen hebben. Heel veel sterkte. ik weet niet of je in de Rainbowbridge gelooft maar volgens mij dartelt je ratje daar nu lekker rond met soortgenootjes. Sterkte.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:02

hey meis...ik heb ook 2 ratjes,lijkt me ook vreselijk ze te moeten missen,daarvoor hadden we een hele tamme goudhamster,mn zusje en ik hebben toch gejankt toen ie op onze schoot dood ging,ookal is het een hamster of rat,maakt niet uit...je krijgt er veel liefde van...sterkte

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:02

_inge_ schreef:
Die van mij zijn ook zo benauwd met dit weer. Veel sterkte

off-topic:
moet je een vochtige washand in het hok leggen geeft verkoeling

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 22:49

Ik heb ook flink zitten janken hoor! Vooral toen ie nog net zn koppie tegen me aan deed dat was zoooo lief!

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:22

Hoi, Ik leef heeeel erg met je mee, ik ben zelf ook een enorm rattenliefhebster, en op het moment 9 ratjes... Ook ik moet ze weleens laten gaan... Toch vind ik het erg knap van je dat je dit hebt gedaan. Nu kan je zeggen dat je ALLES voor hem hebt gedaan, ook die laatste moeilijke beslissing genomen... sterkte met dit verlies. Liefs Barbara

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 08:51

Dank je, vind ik lief om te horen Lachen
Ja de dierenarts vroeg ook of ik het meteen wilde doen of nog een tijdje doorvechten, zou toch geen zin meer hebben die bult had hij al sinds maart, alleen toen had hij er nog geen last van (ben er in totaal 4x mee naar de DA geweest) en ik vond dat hij al wel genoeg had geleden, ik neem nu denk ik 2 ratjes want dat neemt minder tijd in, bij mijn vorige ratje moest ik dus elke dag minstens een uur hem uit zn hokkie laten omdat hij anders eenzaam werd...maarja hij heeft het goed nu...

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:26

Hij heeft gelukkig een goed leven gehad zo te horen! En een lang leven... Denk daar maar aan...

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 12:29

Veel Sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:07

Het klinkt misschien raar maar het is alweer een jaar geleden dat mijn syrische hamster is overleden en ik huil er nog steeds wel eens om Verdrietig .

Ik heb gelukkig wel weer een nieuwe (zie mijn profiel).

fruitdruifje

Berichten: 48
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: goeree overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:46

aan sylke Verdrietig
mijn zoontje kwam een half jaar geleden aan met een rat,een blauw amerikaan,glad.ik wou hem liefst de frituur ingooien,na ja,wat men zo denkt over ratten.tot dat ie bij mijn kwam kroelen(echt kroelen)hij was in de zomervakantie weg bij zijn oma en toen die terug was erg jealous,due rat was ondertussen aan mij gehecht(heeft me wel 2 vngertopjes gekost).een week na de terugkomst had ie een nieuwe rat en de ander zat op mijn schouder,plotseling valt ie op mijn schoot,dan op de grond,hij kijkt en was dood.janken dat ik deed.nu ben ik net zo gehecht aan de nieuwe,lijkt wel een cavia met al die vacht,maar zoooooooooooo lief.hij heet chin chen en we hebben telkens ruzie om hem.ik moet hem af kopen met een sigaret,wil ik hem ff hebben.aan de ouders die ratten niet willen:krijg er eerst maar kontakt me en je wil niet meer anders.
veel sterkte sylke,ik huil ook nog steeds om de eerste rat. Huilen

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 17:58

hey fruitdruifje....zo ging het ook met mijn moeder,gehecht aan de hamster...toen ik de ratjes nieuw kreeg vondt ze ze maar niks,nu koopt ze zelfs danoontjes voor ze omdat ze dat zo lekker vinden aaaarrrgghhh!!...ik vindt het wel grappig

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:02

ach wat erg, ik weet wat je meemaakt, Ach gut we hebben zelf nu nog 7 ratten maar ik heb het al meedere malen mee gemaakt.gelukkig heb ik ze nooit in moeten laten slapen.de oudste is 3 jaar geworden.
ze leven ook veel te kort
in ieder geval veel sterkte.

Annick

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:38

Ik heb ook jaren ratten gehad . Totdat ik er allergisch voor werd, ik heb ze toen "uit laten sterven", omdat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om ze weg te doen.

Ik heb er wel 30 tegelijkertijd gehad allemaal verschillende kleuren, echt ontzettend leuk. Maar ik denk dat ik toch wel 90% naar de da heb gebracht om ze in te laten slapen, om die bewuste kanker Huilen . En zo'n ellendige ziekte hebben ze niet verdiend .

Ik heb 1 keer een rat laten opereren, maar binnen 3 maanden had ze weer een bult en vonden we (da en ik) het niet waard voor de diertjes om het in de toekomst weer te doen.

Sterkte met dit verlies.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 00:48

ah wat erg voor je. zelf heb ik ook 2 ratten, moet er niet aan denken dat ze dood gaan, maar dat duurt (hoop ik) nog een jaar of 2, ze zijn nu 4 maanden oud.

heel veel sterkte

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 03:42

Natuurlijk is het logisch dat je je ratje mist,dieren heb je toch om van te houden?! Hij is erg oud geworden voor een rat,en zo te horen heeft hij het hardstikke fijn gehad bij jou,dus maar mag je trots op zijn!
Sterkte meid!