Pony’s mishandeld in [plaatsnaam]-Zuid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xjudithx

Re: Liefde of toch mishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:44

Shanna schreef:
zwolle zuid ja, voeg me anders even toe op msn..

ik krijg dat meisje rouwens niet te pakken via de telefoon..

Jammer, ik ben heel benieuwd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:45

ik geef niet op, blijf proberen Knipoog

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:47

Judith_ schreef:
Jammer dat je haar niet te pakken krijgt, was benieuwd of het wat op leverde.

Was het nou jouw merrie of begreep ik dat verkeerd.
Belachelijk dat er mensen zijn die dat kunnen bedenken.

dacht het wel en dat veulen dat er bij liep ook.
Ik zal erg ongerust zijn hoor! s'avonds kinderen op je paad waar je niet bij bent en je weet niet wat ze doen Verward

Ik volg dit topic!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:50

Goodluck_Nel schreef:
Wat erg:( sommige kinderen weten echt niet wat wel en niet kan.. dit kan dus echt niet en gaat veel te ver hoop dat de politie er iets aan gaat doen, en dat ze het hoofdstel terug komen halen en dan een ahrtig woordje met ze spreken!

Gaat het om kinderen dan? kan ik namelijk uit het bericht van de TS niet opmaken,

in ieder geval heel erg, hoop dat het een beetje goed gaat met de merrie en het veulen en dat ze er verder geen nadelige gevolgen aan over houden! sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:53

het gaat om kinderen ja, waarscheinelijk 1 of meerdere meisjes die met dierenliefde de pony's ''verzorgde'' met goede bedoelingen maar ook heel veel onwetentheid, zo zie je dus maar hoe zo iets kan omslaan in mishandeling!

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:58

In 1 woord: VERSCHRIKKELIJK! Wie doet nou zoiets?! Boos!

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:08

en, heb je haar al te pakken gekregen??? Duivel

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:43

Lili schreef:

Duivel Duivel Koe

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:52

hmm.. dat zulke mensen bestaan.. ik vraag me dan af he.. het hoeft niet zo gebeurd te zijn maar stel: meisje kreeg een trap.. ik zou wegrennen van de pony.. het veulen loopt naar de merrie en raakt verstrikt in de teugels.. dan nog is het mishandeling.. maar ik denk niet dat een meisje het veulen er vast aan knoopt.. zo'n kind zou daar te bang voor zijn .. maar wie ben ik.. toch vind ik gewoon dat je niet aan iemands paard mag zitten..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:53

ben ook benieuwd bij mij zouden ze er niet zo mee klar koemn. denk dat ze daarna nooit meer een paardje willen zien. anders ouders bellen werkt perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:02

Lili schreef:

helaas nog niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:04

Jolandaa_ schreef:
hmm.. dat zulke mensen bestaan.. ik vraag me dan af he.. het hoeft niet zo gebeurd te zijn maar stel: meisje kreeg een trap.. ik zou wegrennen van de pony.. het veulen loopt naar de merrie en raakt verstrikt in de teugels.. dan nog is het mishandeling.. maar ik denk niet dat een meisje het veulen er vast aan knoopt.. zo'n kind zou daar te bang voor zijn .. maar wie ben ik.. toch vind ik gewoon dat je niet aan iemands paard mag zitten..

het is volgens mij een ouder meisje geweest en de teugel zat op zo'n manier dat alleen maar erom heen gedaan KAN zijn, ik hoopte namelijk ergens ook dat het veulen erin zou zijn gerent, dan is het iets minder erg dan dat het gedaan is, maar nu kan ik tenminste wel iemand de schuld geven, alleen nog weten wie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:05

ikke20 schreef:
ben ook benieuwd bij mij zouden ze er niet zo mee klar koemn. denk dat ze daarna nooit meer een paardje willen zien. anders ouders bellen werkt perfect.

moet ik wel weten wie de ouders zijn natuurlijk Knipoog
en wij gaan dan niet ouders bellen, maar bezoekje brengen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:45

Citaat:
Pony's overleven 'domme actie' ternauwernood
29 Nov 2006

Twee paarden in een weiland in het Oldenelerpark zijn in de nacht van dinsdag op woensdag aan de dood ontsnapt, nadat onbekenden hadden geprobeerd om op een drachtige merry te rijden.

Verzorgsters Nicole en Shenna Jongkind zijn er de ochtend na de redding nog stuk van. Een veulen was met een wurgknoop vastgebonden aan het hoofdstel een drachtige merry. Hierdoor werd het veulen keer op keer bijna gewurgd door de bange merry. Tegelijkertijd verwondde de merry haar mond doordat het veulen in zijn pogingen om te ontkomen aan de wurggreep hard aan haar teugels en bit trok. Shenna en Nicole werden 's avonds gewaarschuwd dat er iets mis was met de dieren in de weide.

"We zijn direct naar de wei gegaan en troffen daar de aan elkaar gebonden merry en veulen aan. Met een aantal mensen zijn we de hele nacht bezig geweest om de angstige dieren te pakken te krijgen en van elkaar los te maken", vertelt Nicole. De drachtige merry had haar mond ernstig beschadigd. Door alle stress is de kans aanwezig dat het ongeboren jong in haar buik niet overleeft. De pony loopt kreupel na de bange nacht.

"Maar het had veel erger kunnen aflopen", meent Nicole. "Als we niet waren gewaarschuwd, was het veulen uiteindelijk gewurgd door haar eigen moeder. De vraag werpt zich op wie de dieren aan elkaar heeft gebonden. Nicole en Shenna denken niet dat er kwade opzet in het spel is.

"Wij vermoeden dat er 's middags jonge meiden bij de pony's zijn geweest om ze te verzorgen. Eén van hen heeft haar eigen hoofdstel meegenomen en op de pony aangebracht om erop te rijden. Door onwetendheid en onervarenheid is het verschrikkelijk misgelopen." Niettemin hebben de verzorgsters wel aangifte bij de politie gedaan. Nicole: "Er is een levensgevaarlijke situatie ontstaan, zowel voor de pony's als voor degene die erop heeft proberen te rijden. Onze paarden zijn namelijk niet berijdbaar en dus nogal wild. Er kunnen grote ongelukken gebeuren." Nicole en Shenna willen dat mensen van hun dieren af blijven, ook al bedoelen ze het misschien goed. Nicole: "Voor ons is de maat vol. Keer op keer zitten er meiden van een jaar of 12, 13 aan onze pony's om ze te 'verzorgen'. Ze hebben de beste bedoelingen, maar ze doen domme dingen, zoals het afknippen van manen. Het duurt jaren voordat de manen mooi lang zijn gegroeid. Heel frustrerend." De verzorgsters wijzen erop dat de pony's uitstekend behandeld worden. Nicole: "Kijken is okee, maar blijf van de dieren af. Je ziet wat er kan gebeuren". Overigens ligt het hoofdstel van de onbekende berijdster nu bij de familie Jongkind. "We hopen dat ze haar hoofdstel nog komt ophalen. Dan kunnen we haar gelijk laten zien wat ze ongewild heeft aangericht. Laat dit een serieuze waarschuwing zijn."

Afbeelding

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:53

Ik heb je zien staan in de Stentor!!!! Haha!.. Op de voorpagina *LOL*
Ik hoop dat het meisje het ook voor ogen krijgt en doorkrijgt wat ze heeft gedaan..
Ik denk echt dat het ontwetendheid is.. dat het zo'n penny-meisje was.. die vond dat de moeder te ver van het veulen wegliep ofzoo of andersom..
Als ze het lezen hoop ik echt dat ze zich flink bekneld voelen..

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:33

-> VN

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:33

Originele openingspost:

Shanna schreef:
Zoals sommige van jullie al wel weten zijn er gister weer mensen bij sed in de wei geweest..
Ik werd gisteravpnd gebelt door de eigenaar van de wei dat er 2 pony's aan elkaar gebonden zaten namelijk: een DRACHTIGE merrie aan een veulen.
Ze zaten aan elkaar doormiddel van een hoofdstel (er is dus op gereden) en de teugel zat doormiddel van een soort wurgknoop om de nek van het veulen. We zijn savond 2 uur bezig geweest met 6 man (waaronder marjolein die door dit voorval dus niet lang bura kon echt HARSTIKKE bedankt voor je hulp nogmaals!) om die pony's los te krijgen. Het is ons op een gegeven moment elukt de merrie te kunnen pakken en toen zagen we dus dat de merrie een hoofdstel omhad met bit(!!) en het veulen dus de teugels om de nek had zitten..
Resultaat: Veulen kreupel, merrie mond kapot, Sedderick angstig, veulen in de buik onzekerheid..

De politie is al ingeligt, krant al gebelt en we gaan overal schrikdraad briefjes ophangen in de hoop dat het afschrikt.. Ook gaan we vandaag al wachten bij de wei om te kijken of ze het hoofdstel gaan zoeken..

Het hoofdstel is in mijn beheer nu en dus ook het lokaas om bij de dader(s) te kunnen komen..

Echt hoe misselijk moet je zijn.. Als ik savonds niet had gebelt hadden we waarscheinelijk nu geen veulen meer gehad..

ladypaard

Re: Pony’s mishandeld in Zwolle-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:49

wow verschrikkelijk, (ken ook iemand in Zwolle Nagelbijten / Gniffelen enorme penny zeer onwetend, maar denk niet dat zij dit gedaan heeft, dus die kan je van je lijst afhalen, Schijnheilig ) ikke volg effe, kijken of je de dader te pakken kan krijgen. ouders een bezoekje brengen Ja

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:27

Ja, onwetend of niet, dit is gewoonweg belachelijk! Hoe stom kunnen kinderen zijn! Mijn vriendin heeft zoiets ook eens aan de hand gehad, toen waren een paar van die lompe Penny's op haar jaarlinghengst geklommen! Je mag hopen dat ze zich hardstikke kapot vallen!
Ik ben ook kind geweest maar heb zulke acties nog nooit ondernomen, zelfs niet over nagedacht. Je leert van je ouders toch normen en waarden, dat je van andermans bezittingen afblijft?
Dat hoofdstel wordt vast niet opgehaald hoor, dat durven ze heus niet meer.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:34

weer die normen en waarden. Leren kinderen niet meer van hun ouders hoe er met dieren omgegaan moet worden en dat je af moet blijven van iets wat niet van jou is. Hopelijk kom het met beide paarden goed en houden zij er niets aan over. Indien je er ooit achter komt wie het gedaan heeft zou ik inderdaad even uit willen leggen wat ze gedaan hebben. En indien er restschade is zeker laten vergoeden, lijkt mij de enige manier dat het afgeleerd kan worden. Persoonlijk zou ik zelf vaker en op verschillende momenten even langsgaan.
Lijken mij jonge pennymeiden aangezien ze een hoofdstel omgedaan hadden dus na schooltijd maar je het meeste kans.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:35

Ahhh wat erg zeg vind t zo zielig ,,of t nou nie zo bedoeld is of niet ,je knoopt geen veulen vast aan haar moeder en gaat dan nog weg ook Verward
Maar gooed blijf t vreselijk vinden,hoop dat ze nie teveel schade hebben opgelopen Verward
Arme diertjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:36

Belachelijk! Ook al zijn het kinderen, van mij mogen ze keihard gestraft worden. Stelletje zieke geesten

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:38

tssss dit komt dan wel erg dichtbij.. (woon zelf ook in Zwolle) Maar dit zijn gewoon erg domme acties!! Dit heeft idd met normen en waarden te maken! Tegenwoordig zijn die erg ver te zoeken. Ik hoop voor je dat je de daders vind..en ik zal ogen en oren open houden als ik iets weet hoor je het!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:42

nou, dat is echt niet normaal, je schrikt je rot!
hoe komen ze op het idee...

nog even vraagje he, het gaat steeds over drachtige merrie en haar veulen, maar ik zie alleen een mini shet en een jaarling? (of veulen?) fjordje op de foto's, dus op welke hebben ze nou gereden en waar is het veulen dat vast zat?
en is de kreupele pony nog kreupel, en hoe gaat het met de merrie nu?

flashdance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:53

jeetje vreselijk....
wat moeten die dieren bang geweest zijn
hopelijk krijgen ze er geen trauma van