De grote stad Amsterdam...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

De grote stad Amsterdam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 10:23

Het is een fijne stad om in te wonen, maar er zijn ook wat kleine minpuntjes helaas. Vanmorgen kwam ik bij mijn auto en wat bleek: waar gisteravond nog een deurslot zat, was nu slechts nog een groot gat, inbraak dus Boos!. Mijn hele auto is drastisch overhoop gehaald, maar het enige wat de inbreker(s) kon(den) vinden waren paardendekens, transportbeschermers en nog wat van die bende die je in de kofferbak bewaart. De 2 aanwezige radio's zijn gewoon achtergelaten, die zijn niet alleen oud, maar functioneren ook helemaal niet. Verder ligt er niks in mijn auto, geen geld, geen pasjes, geen adres, niks van mijn werk of wat dan ook. Toch is het vervelend natuurlijk om zo je auto terug te vinden.

Eerst maar even naar het politiebureau waar ze braaf pv opmaken, maar verder helemaal niks (kunnen) doen. Na de aangifte heb ik de binnenkant van mijn auto nog even gefatsoeneerd en toen kwam er net een groepje agenten langs lopen en een van hen sprak me nog even aan. De politie kan je soms een heel dubbel gevoel geven, want niet zo lang geleden ben ik nog op een uiterst onbeschofte manier te woord gestaan door een of andere agent over iets ontzettend onbenulligs. Toen die klaar was met zijn onbenullige klusje heb ik nog even gevraagd of hij ook gewoon boeven kon gaan vangen, of schorem kon gaan bekeuren Clown . Onlangs is een vriend van mij het ziekenhuis ingeslagen door een stelletje tuig en de politie was te laf (ja echt) om iets te doen. Sommige dingen gebeuren hier gewoon en de politie kijkt ogenschijnlijk machteloos toe. Wat mij betreft kunnen ze die zeikerige bonnetjes om niks dan ook wel laten zitten als ze in ruil dan wat vaker op ronde gaan.

Zo, nu ga ik mijn auto wegbrengen naar het schadebedrijf en daarna nog eventjes naar kantoor Lachen.


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 10:28

bekijk het van de positieve kant, je hebt nu wel extra airco in je auto. wat je vertelt over de agentjes vind ik ook heel herkenbaar, helaas.

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 10:31

Niks de extra airco, alleen maar een gat in de deur, waar eerst het slot zat Boos!.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:04

Lovely schreef:
Niks de extra airco, alleen maar een gat in de deur, waar eerst het slot zat Boos!.


Scheelt weer tijd met de deur openmaken Haha!
Hoop dat je goed verzekerd bent, is nooit leuk dit soort dingen Boos!

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:23

Daarom ben ik lekker terugverhuist naar mn boerendorp! Nee, Amsterdam is leuk maar ok duur en niet paarden-minded

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:47

Dat is ook de reden dat ik absoluut niet in de grote stad zou willen werken.
Je hebt dan helemaal geen tijd meer voor opsporing ben je voornamelijk bezig dingen op papier te krijgen.
Tja, en er wonen moet ik al helemaal niet aan denken Haha!

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:01

Nou dat is weer pech hebben he?
Ik hoop dat je kleine rode vriendje snel weer in orde is!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:28

Jeee wat vervelend Boos! Er is niet veel aan te doen, of wel? Misschien de auto thuis laten? (En als je al in amsterdam woont) met de tram naar je werk?

... And we like all the fluffy animals.


kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:49

Nou das lekker !
Toen de ruit bij Niels zijn auto eruit was geslagen vond de politie het raar dat we belden voor een aangifte ! Vroeger kwamen ze nog als er was ingebroken, tegenwoordig doen ze volgens mij bijna niks meer !

Nou sterkte ermee !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:05

Het is inderdaad een beetje pech, vooral omdat de schade gewoon lelijk is Boos!.
Rainie, die auto gaat gewoon overal mee naar toe hoor, maar er was thuis in gebroken, gewoon bij mij op de gracht. Eigenlijk stond mijn auto al dagenlang niet op slot, maar gisterenavond heb ik m wel afgesloten, dat is dan weer fijn voor de verzekering.

Nu maar hopen dat ze 'm in de goede kleur spuiten Haha!.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:18

Lovely schreef:
Het is inderdaad een beetje pech, vooral omdat de schade gewoon lelijk is Boos!.
Rainie, die auto gaat gewoon overal mee naar toe hoor, maar er was thuis in gebroken, gewoon bij mij op de gracht. Eigenlijk stond mijn auto al dagenlang niet op slot, maar gisterenavond heb ik m wel afgesloten, dat is dan weer fijn voor de verzekering.

Nu maar hopen dat ze 'm in de goede kleur spuiten Haha!.


Das ook toevallig dat je hem nu had afgesloten !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 15:49

Heel vervelend, maar de politie doet wel vaker niks mijn oom, ook wonende in amsterdam had een fiets die gejat was door een junkie, wat moest hij doen van de politie; terug jatten:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:27

Lovely schreef:
Eigenlijk stond mijn auto al dagenlang niet op slot, maar gisterenavond heb ik m wel afgesloten, dat is dan weer fijn voor de verzekering.


Tja, aan de ene kant wel... Aan de andere kant... als je hem niet had afgesloten was er nu geen schade geweest aan je auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:22

Jesus wat een ellende toch in the big city. Maar goed, dit kan overal gebeuren, al gebeurd het in Amsterdam geloof ik wel wat sneller. Ik heb laatst mijn auto gevonden met de zijkant volledig in elkaar, ook niet tof.

Hoop dat het gat weg is nu!!!!!


manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 23:32

Been there, done that. Twee buitenspiegels er af getrapt en twee keer ingebroken waarbij (gelukkig) alleen het ruit ingeslagen werd.

Lijkt me nogal wiedes dat je daarvan aangifte doet, is fijn voor de verzekering. Vergoeden ze de deur wel... Want ik weet niet zeker of mijn verzekering dat ook wel zou doen. Toen ik nog in Ierland woonde is mijn auto een keer opengebroken voor een 10 jaar oude casette/radio speler... schade aan de deur/auto 800 pond...

Zo moeilijk is het toch niet om van andermans spullen af te blijven lijkt me.

Europe is our playground

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 23:36

De vorige keer (jaartje of 4 geleden) was de schade dik 1700 gulden en dat werd gewoon door de verzekering vergoed. Deze keer wordt het ook weer door de verzekering betaald met alles er op en eraan. Morgen gaat ie naar het schadebedrijf. Er is trouwens niets gestolen uit mijn auto, dat komt doordat er ook niks van waarde in ligt. Ik was wel een beetje teleurgesteld dat de boef niet even Lab zijn dekens naar de wasserij heeft gebracht.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:29

Keert de verzekering ook gelijk een nieuwe radio uit? Tong uitsteken

Europe is our playground

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:39

Oei dat is balen zeg!!! Inderdaad een minpuntje van Amsterdam. Maar A'dam is wel super gezellig en levendig. Ik ben blij dat het mijn buurtstad is, al zou ik er nooit willlen wonen. Maar zoals vanavond ga in met mijn vriend naar de Parade...dat lijkt me echt zo leuk *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:49

manic schreef:
Keert de verzekering ook gelijk een nieuwe radio uit? Tong uitsteken


Uh nee, want die oude waren dus niet gestolen ofzo Haha!. Ik had wel kunnen jokken, maar dat hoort niet.

Maar goed, er wordt niet zo vaak ingebroken, de vorige keer is al jaren geleden, valt allemaal reuze mee. In boerendorpen en kleine steden heb je net zo goed criminaliteit en misschien nog wel meer in verhouding.

Parade? Verschrikkelijk gebeuren, bah.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:12

Citaat:
Parade? Verschrikkelijk gebeuren, bah


Wat ben je toch fijnzinnig en menslievend....ongelofelijk... Misselijk ....je weet vlgns mij niet eens wat het is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:17

Jawel hoor, dat weet ik wel. Heel vroeger heette het Boulevard of Broken Dreams en toen mocht ik ook al mee. Genoeg parade gezien to last me a lifetime.
Maar veel plezier op de Parade!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:19

Dank je wel Lachen Voor mij de eerste keer.....ben benieuwd of ik het wel leuk vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:27

Veel plezier, maar je gaat mij er niet tegen komen, want ik gruwel ervan. Tramlijn 25 rijdt erheen, voor het geval je dat wilt weten.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:31

Lachen thanx

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:34

Lovely schreef:
. Ik was wel een beetje teleurgesteld dat de boef niet even Lab zijn dekens naar de wasserij heeft gebracht.


ongewassen met het hete weer van gister Haha! daarom hebben ze vast die radio's laten liggen.Toen de auto open was en die paardenlucht kwam eruit zijn ze vast hard gevlucht Knipoog

Hopelijk is je auto snel weer als nieuw in het juiste kleurtje (al kan een ander kleurtje ook heel hip zijn)

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice