Vloek rust op vakantie met paard....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Vloek rust op vakantie met paard....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 08:00

Zucht.....
Denk je eindelijk eens normaal met paard op vakantie te (vorig jaar ook al zo'n gezeik) kunnen belt Denise gister op dat Stella (dr verzorghafje wat mee zou gaan) 1 voorijzer mist, andere zit los enz enz..... Eigenaar zit al weken in Italie en is compleet onbereikbaar, andere verzorgster vindt dat de eigenaar eerst gebeld moet worden en anders moet Denies maar niet op vakantie (deze verzorgster vindt het niet leuk dat denies met stella weg mag).... heel leuk verzonnen maar wie betaald dat (de geanuleerde vakantie)?
Nu zijn we dus als een gek op zoek naar een hoefsmid die met zooltjes en siliconen kan beslaan, schijnen er ook niet veel te zijn, want er moeten toch nieuwe ijzers onder.....
Met een beetje pech zit ik straks in mn uppie op de VR, lekker gezellig..... Huilen want om nou thuis te blijven heb ik ook geen zin in.
Overige vrienden en kennissen met paard zijn al op vakantie geweest en ik ben er niet zo weg van om in mn eentje te rijden in een "vreemd" bos (stel dat er wat gebeurd).
Met begleide ritten ga ik niet graag mee dus das ook geen optie......
Klotezooi!
Wie o wie weet er een hoefsmid die zoals bovenstaand beslaat en die binnen nu en vrijdag een plekje heeft in omgeving ZH.
Eeen bijna wanhopige Viv en Denise

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 08:06

Bel desnoods Ton van Zoest op de kliniek in Bodegraven. Lijkt me stug dat die je niet uit de brand helpt.... Je zal d'r alleen wel met het paardje naartoe moeten, maar dat scheelt dan wel een vakantie annuleren....

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 08:17

jeetje wat een pech zeg! ga je de veluwe route rijden?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 08:22

Michel Hordijk kan dat ook dacht ik.
ik pb je ff zijn nummer.

:evaw:

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 08:41


**Look where all this talking got us baby!!**

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 09:31

Nou inmiddels hebben we groen licht voor ijzers dus nu maar bellen naar alle smeden in de buurt. Van Zoest is idd een goeie zet van je Son,had ik nog niet aan gedacht.... ff duimen dat hij tijd heeft....
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:04

Ik denk dat alle smeden toch wel zooltjes kunnen zetten.
Gewoon proberen bij een paar.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:00

Ik kan je helaas niet helpen, maar hoop dat de vakantie met denise alsnog door kan gaan.
Succes met het zoeken naar een hoefsmid.

Wodan en ik onderweg in de M2

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:07

ik hoorde van een stalgenoot dat barry vrijdagochtend vroeg bij ons op stal komt voor 1 paard, misschien als je hem belt en naar onze stal toe rijdt (maasland) dat hij er tijd voor heeft.

een ijzertje zit er zo onder

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 11:26

Barry doet niet aan zooltjes, hadden we meteen als eerste gebeld.
Mn oude smid komt nu (Jan de Bruin) de schat, hoop dattie nog wat kan repareren schijnt een stuk van dr hoef te zijn, maar jan kan toveren dus ik heb weer hoop.....
Nog 3 dagen!!!!!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:09

Oh dat is echt balen! Maar gelukkig dus toch nog een hoefsmid gevonden!

Vakantie gaat dus door? Lachen

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 12:24

Ik ga pas juigen als de paarden in de trailer op weg naar Hoendertjesloo staan.....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:00

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, heel veel plezier in elk geval. Maar dat gaat vast wel goed komen denk ik!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 14:41

Tuurlijk...... hoop dat ik na mn vakantie niet te lang meer hoef te wachten op mn zadeltje.....
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:55

Ff en kleine update:

De oude smid van Stella (die voordat ze naar Utrecht ging) slaat er zooltjes onder en komt morgenmiddag!!!! Oh ik ben al heel wat meer opgelucht... sjeetje kon gisteravond niet slapen van stress, al die gedachtes die door mijn hoofd spookten. Hopelijk WIL hij er wat onder slaan, vorig jaar namelijk niet maar toen deed een andere smid (die in Utrecht dus) het wel en toen waren de hoefjes nog korter. En vanaf toen stond ze pas op zooltjes met silleconen (dus misschien kan het vanwege dat speciale beslag wel, dat er iets onder kan worden geslagen bij een korte hoef).

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:00

Ter achtergrond informatie over Stella's hoeven, zie dit (very ouwe) topic:

[MD] Hoefprobleem


Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:29

Heyyyy, toch nog gelukt! OK dan! Ik wens jullie een fijne vakantie, zal jullie ook wel missen... dan maar mischien in oktober sampjes naar de oefenspring parcours.
Tenminste als ik niet eerder op vakantie ga Tong uitsteken

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:39

Oké hier even een update van vandaag!

Stella's oude hoefsmid is dus gekomen, tot mijn grote dank, en heeft gekeken of hij er een hoefijzer met zooltje en silleconen onder kon slaan. Het werd erg moeilijk, maar omdat het anders alleen nog maar meer af zou brokkelen moest er wel een ijzer onder worden geslagen, dus dat is ook gebeurd. Sommige stukken van de hoef zijn zo weggeslagen dat de smid daar geen nagel door kon slaan. Uiteindelijk heeft de smid het hoefijzer omgedraaid, zodat hij toch een paar steunpunten had om die nagels met silleconen en zool in te slaan had. Na veel pielen en peuteren zat het ijzer en dan toch onder. Om de gaten tussen het ijzer en de hoef op te vullen, heeft hij een soort blauwkleurig spul gebruikt dat de hoeven verhard. Hij zei dat hij ons wilde adviseren om Stella op stal te laten staan (het liefst voor altijd), omdat de kans groot was dat ze het ijzer onder vandaan zou tikken als ze ineens ervandoor stuift in de wei. Het ijzer zit nu best vast, maar de punten waarop een normaal ijzer vast wordt genageld is dus hoef wegeslagen waardoor de smid wat had moeten improviseren en het ijzer niet zo stevig zit. Eén stevige tik van een achterhoef ofzo en het ijzer ligt eraf. Dan kan de smid dus helemaal niets doen. Dus we nemen het zekere voor het onzekere en ze staat nu binnen, met 3 keer op een dag plakken hooi.

Rijden kan volgens de smid wel, maar dan moeten we niet te gek doen en preventeren, dus met een soort sporttape (iets wat de fysioterapeut gebruikt) de hoef mee inwikkelen en met springschoenen rijden. Ze tikt normaal niet aan maar ja, het is echt heel risicovol anders.

Dus nu is het alleen maar hopen dat het ijzer blijft zitten, want anders hebben we gewoon giga pech! Ach tja, ben al blij dat er nu een ijzer onder zit, als het niet houd is het gewoon dikke pech, maar helaas. Er moet wel binen een paar weken opnieuw naar de hoef worden gekeken, want anders kan hyet verkeerd groeien.

Dus jullie zijn weer op de hoogte! Groetjes, Denise
_________________

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:59

Ik heb hetzelfde hoefbeslag en rijd altijd met springschoenen en toen me paard hetzelfde had als die van jouw moest ze dag en nacht met spring schoenen staan

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Stella
Berichten: 1
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 20:57

Lees ik toch even op internet dat ik het niet leuk vind, dat Denise Stellan meeneemt naar Hoenderlo. Leuk is dat. Waar concluderen jullie dat uit? En als je dat al denkt, heb het er dan met mij over in plaats van deze onzin op internet te zetten.

Zo zie je maar, je kunt niemand meer vertrouwen.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:16

Stella schreef:
Lees ik toch even op internet dat ik het niet leuk vind, dat Denise Stellan meeneemt naar Hoenderlo. Leuk is dat. Waar concluderen jullie dat uit? En als je dat al denkt, heb het er dan met mij over in plaats van deze onzin op internet te zetten.

Zo zie je maar, je kunt niemand meer vertrouwen.


Nee zo zit het niet precies maar ik vind het gewoon niet leuk dat er zomaar dingen gedaan worden zonder dat we elkaar eerst hebben gesproken. Jij was er toch niet bij toen de hoefsmid kwam? En ik heb je trouwens ook nog geprobeerd te bellen de hele woensdag maar je nam niet op. Dus het telefonisch contact was nogal prut. Nou ja we hebben het er nog wel over, want dit moet even de wereld uit worden geholpen, want bij mijn weten hebben we sámen de verantwoording over Stella.

Trouwens, ik neem Stella niet meer mee op vakantie zoals je al weet, want het wordt te risicovol. Ga nu met de haflingerruin Macho en ik ben echt heel blij dat ik hem mag meenemen! Zie de vakantie weer helemaal zitten nu.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 13:47

Stella schreef:
Lees ik toch even op internet dat ik het niet leuk vind, dat Denise Stellan meeneemt naar Hoenderlo. Leuk is dat. Waar concluderen jullie dat uit? En als je dat al denkt, heb het er dan met mij over in plaats van deze onzin op internet te zetten.

Zo zie je maar, je kunt niemand meer vertrouwen.


Ik heb je al gePBt. Kan je haarfijn uitleggen waar ik dat uit concludeer nl.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:54

WHOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Lief zijn voor elkaar hoor ladies! Haha!
Allemaal een heeeeel fijne vakantie gewenst, en groetjes aan de mensjes van de VeluweRanch! Jullie zullen het daar vast goed naar je zin hebben!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 14:17

Tis al goed joh (althans van mijn kant) ik ben er klaar mee, heb een ander paard voor Denies geregeld (zag er al van komen dat Stel evenzogoed niet mee zou mogen) tot tevredenheid van iedereen (Tjo dr trainingsmaatje) dus wij gaan ons prima vermaken.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 15:25

Joh die fijne vakantie komt wel goed hoor, wat mij betreft kan die iig niet meer stuk. Lekker vanavond oefenen met Macho en morgen Stella nog even gedag zeggen. Moeten we het maar met buitenritjes in de woonwijken doen, 't is niet anders. Eerst lekker een paar dagen door het bos crossen met een andere knollie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Celebi, Karintich, Mark0919, pluklief, su72 en 41 bezoekers